Caloni Makaroni Skrevet 2. august 2012 Skrevet 2. august 2012 Jeg har stått mer eller mindre fast på (har ved et par-tre anledninger forsøkt å slutte, det har vært vellykket noen mnd av gangen) Fluoxetin siden 2004. Jeg har for det meste gått på 60 mg. Dette har fungert svært godt, og jeg begynte å bli innstilt på å gå på det resten av livet, som jeg ser du ofte anbefaler når depresjonen har vart lenge. For noen mnd siden begynte jeg å få skjelvinger i den ene armen, og ble utredet i forhold til det meste (du svarte meg på spørsmål angående serotonin-måling da). Nevrologen mente dette hadde sammenheng med Fluoxetin. Jeg trappet ned, og skjelvingene forsvant. Jeg merket at det ikke var særlig gunstig psykisk å trappe ned, og forsøkte derfor på egen hånd å trappe litt opp igjen. Skjelvingene kom tilbake ved 40 mg, jeg trappet ned til 20 mg. Jeg skjelver litt av og til nå. I perioden uten Fluoxetin skalv jeg ikke i det hele tatt. Jeg hadde vidundermedisinen - Fluoxetin. Men nå ser det altså ut til at jeg ikke kan bruke den lenger. Skjelvingene kommer anfallsvis, og de er kraftige. De gjør meg helt utkjørt i hele kroppen. De ble verre og verre fram til jeg seponerte. Hva er alternativene mine nå? Jeg trenger medikamentell behandling for å ikke havne tilbake i en depresjon. Tidligere har jeg forsøkt (uten virkning): Efexor, Zoloft, Cipramil og Surmontil. Bør dette med skjelvingene undersøkes noe nærmere, eller kan det bare sies å være en bivirkning av Fluoxetin, uten at man trenger å legge noe mer i det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. august 2012 Skrevet 2. august 2012 Jeg anbefaler Wellbutrin. Nei, du trenger ikke å undersøke denne bivirkningen videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.