Gå til innhold

Løgner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sier du med andre ord at jeg ikke blir trodd på som følge av min fortid her inne, og at jeg ikke har forandret meg noe som helst de siste par årene?

''sier du med andre ord at jeg ikke blir trodd på som følge av min fortid her inne, og at jeg ikke har forandret meg noe som helst de siste par årene?''

Det har ikke bare å gjøre med fortida, men det som foregår her og nå. (altså f.eks den siste uka, de siste mnd osv). Men selvfølgelig oppnår du også en svekket troverdighet over så lang tid. Det er en grunn til at bl.a. nhd for lang tid sida mente at din dolbruk var destruktiv.

Dersom du søker slik jeg sa til deg her om dagen, finner du en tråd som er ganske nøyaktig tre år gammel. Denne omhandler akkurat den problematikken du har spurt om ang manipulering, og du burde lese gjennom den.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• laguna1

6

• mariaflyfly

3

• cathlin

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det handler ikke om at dere skal tro på vondtene mine - det handler om jeg generelt blir mistenkt for å lyve

''Det handler ikke om at dere skal tro på vondtene mine - det handler om jeg generelt blir mistenkt for å lyve''

Nei, det handler vel mer om at ikke alle vondter trenger og offentliggjøres. Jeg mener ikke at du ikke skal få dele noenting med oss, men intensjonen som ligger bak er ikke bra. Og overføre skylden for vondtene på andre er en ondskapsfull handling.

Og så kan du jo prøve og skrive om noe som er hyggelig i ditt liv. Prøve og snu tankegangen din litt. Det ville ihvertfall jeg ha likt og lese om :-)

Skrevet

det er jo ingen som har svart på det jeg spør om..

Hva er det du egentlig spør om?

Gjest germinate
Skrevet

Hva er det du egentlig spør om?

Løgner?

Blir manipulerende mennesker generelt sett på som løgnere?

– germinate

Skrevet

Løgner?

– germinate

Hvordan i all verden skal man svare generelt på et slikt spørsmål?

Gjest germinate
Skrevet

Hvordan i all verden skal man svare generelt på et slikt spørsmål?

ok

Skrevet

det er jo ingen som har svart på det jeg spør om..

Folk har svart deg, men de har ikke svart deg det du ønsker å høre.

Du vil ha et svart/hvitt svar på hvorvidt folk som manipulerer blir sett på som løgnere. Det er ingen som ønsker å svare ja eller nei på det. Det er mye mer komplekst enn som så. Mener jeg, da.

Gjest germinate
Skrevet

Folk har svart deg, men de har ikke svart deg det du ønsker å høre.

Du vil ha et svart/hvitt svar på hvorvidt folk som manipulerer blir sett på som løgnere. Det er ingen som ønsker å svare ja eller nei på det. Det er mye mer komplekst enn som så. Mener jeg, da.

Ok. Da har jeg fått svar på det jeg spurte om.

takk.

Skrevet

Løgner?

– germinate

Jeg setter ikke automatisk likhetstegn mellom manipulerende og løgner, men det er sikkert større sjanse for at et manipulerende menneske også er en løgner.

Skrevet

bare en kommentar i farten:blir jeg ikke trodd når jeg sier hvor vondt det er heller da kanskje? at jeg gjør det for å få oppmerksomhet eller noe sånt og så tror dere ikke at det er så vondt som jeg sier?

'':blir jeg ikke trodd når jeg sier hvor vondt det er heller da kanskje? at jeg gjør det for å få oppmerksomhet eller noe sånt og så tror dere ikke at det er så vondt som jeg sier?

''

Hvem kan måle smerte? Hva vil det si å tro deg på at du har det så vondt som du sier. Hvor vondt er det, og sammenlignet med hva?

En del av utageringen din her på dol gjør du jo for å få oppmerksomhet i ulike sammenhenger. Tror ikke at noen av den grunn tror du ikke synes du har det vondt. Men for igjen å sammenligne med tenåringene dine, om den yngste av dem sier hun har de teiteste foreldre i hele verden, hva vil det da si å ta hennes utsagn på alvor?

Skrevet

For det første tror jeg slett ikke det er mange som VIL ha det vondt, og de fleste kan ikke bestemme seg for å rett og slett ikke ha det!

For det andre er det klart det hjelper med samtale, sympati og forståelse rundt de fleste vondter, fysiske som psykiske! Uansett hvor subjektiv smerteopplevelsen er. Hva skjedde med medmennskelighet og forståelse?!

''For det andre er det klart det hjelper med samtale, sympati og forståelse rundt de fleste vondter, fysiske som psykiske! ''

Dette kan i del tilfeller være reinspikka tull. Det er som med å pisse i buksa, det varmer så lenge det varer. Eller som at det jo også hjelper med heroin - i øyeblikket. Man kan godt bli en oppmerksomhetsjunkie eller en som bare må få lov til å utagere, for da blir alt så bra etterpå. Så lenge det varer.

Skrevet

Det blir forferdelig slitsomt for meg om jeg hele tiden skal bli mistenkeliggjort..

Jeg har alltid vært redd for å ikke bli trodd på, og jeg har ikke skjønt hvorfor. Det har jeg skjønt nå i dag, det er jo fordi jeg, ubevisst, har manipulert i enkelte tilfeller.

Det betyr ikke at jeg alltid gjør det, eller alltid lyver.

''Det blir forferdelig slitsomt for meg om jeg hele tiden skal bli mistenkeliggjort.. ''

Det stemmer. Men det er også slitsomt å bli utsatt for manipulasjon og utagering. Som regel må man da igjen forsøke å opparbeide seg tillit hos sine medmennesker gjennom en større grad av ærlighet og oppriktighet.

''Det betyr ikke at jeg alltid gjør det, eller alltid lyver''

Selvfølgelig ikke.

Gjest germinate
Skrevet

''For det andre er det klart det hjelper med samtale, sympati og forståelse rundt de fleste vondter, fysiske som psykiske! ''

Dette kan i del tilfeller være reinspikka tull. Det er som med å pisse i buksa, det varmer så lenge det varer. Eller som at det jo også hjelper med heroin - i øyeblikket. Man kan godt bli en oppmerksomhetsjunkie eller en som bare må få lov til å utagere, for da blir alt så bra etterpå. Så lenge det varer.

Det var ikke poenget mitt med denne tråden - men jeg skal love deg at det har vært _meget_ smertefullt, og ikke noe jeg har gjort for å få oppmerksomhet, slik jeg har sett det. Jeg har ropt om hjelp fordi det har vært uutholdelig. Det har vært så vondt at det har svartnet for meg.

Skrevet

Løgner?

– germinate

''Blir manipulerende mennesker generelt sett på som løgnere? – germinate

''

Hvis du vil ha et svart-hvitt svar, så er svaret ja. De fleste av oss vil ikke ta sjansen på å stole helt på folk vi vet har en tilbøyelighet til manipulering.

Ønsker du mere nyanserte svar, så legger du merke til andre ting som også har blitt sagt i denne tråden.

Skrevet

Blir folk som kjenner denne siden av meg, da på vakt, og hele tiden mistenker meg for å lyve og/eller ha andre intensjoner for det jeg skriver og gjør? Er det så?

''Blir folk som kjenner denne siden av meg, da på vakt, og hele tiden mistenker meg for å lyve og/eller ha andre intensjoner for det jeg skriver og gjør? Er det så?

''

Det er så lett å kjenne igjen det du driver med, at det ikke er nødvendig å være på vakt. Dette har vært lett gjenkjennelig for en del av oss gjennom lang tid, men du har ikke villet høre på synspunkter som har uttrykt noe om dette.

Gjest germinate
Skrevet

''Det blir forferdelig slitsomt for meg om jeg hele tiden skal bli mistenkeliggjort.. ''

Det stemmer. Men det er også slitsomt å bli utsatt for manipulasjon og utagering. Som regel må man da igjen forsøke å opparbeide seg tillit hos sine medmennesker gjennom en større grad av ærlighet og oppriktighet.

''Det betyr ikke at jeg alltid gjør det, eller alltid lyver''

Selvfølgelig ikke.

''Men det er også slitsomt å bli utsatt for manipulasjon og utagering. Som regel må man da igjen forsøke å opparbeide seg tillit hos sine medmennesker gjennom en større grad av ærlighet og oppriktighet. ''

Selvfølgelig, det forstår jeg. Poenget mitt var at jeg skulle bli mistenkeliggjort for å lyve om andre ting enn meg selv.

Skrevet

Det var ikke poenget mitt med denne tråden - men jeg skal love deg at det har vært _meget_ smertefullt, og ikke noe jeg har gjort for å få oppmerksomhet, slik jeg har sett det. Jeg har ropt om hjelp fordi det har vært uutholdelig. Det har vært så vondt at det har svartnet for meg.

''Jeg har ropt om hjelp fordi det har vært uutholdelig. Det har vært så vondt at det har svartnet for meg.

''

Jeg vet ikke helt hva du nå argumenterer for eller i mot. Men dersom du ikke har hatt ønsker om oppmerksomhet i mye av din utagering på dol, så hadde du heller ikke gjort det.

Du er forøvrig fortsatt svært dramatiserende i dine beskrivelser av din psykiske smerte.

Skrevet

Det er klart en må se an person, gjentagelser også videre, for å vurdere om man skal sympatisere, og noen ganger kan det sikkert fungere "å skjerpe seg"

Men ofte kommer man langt med å høre, gi råd, og respektere og forstå at andre har vondt. Det er min erfaring hvertfall. Delt sorg er halv sorg, delt lykke, dobbel lykke, for å si det litt pop-psych.

Selvom jeg også har kjent noen oppmerksomhetsjunkier, som jeg har måttet sette fot for..;)

Men jeg synes folk er flinke til å pepre folk på grunnlag av tidligere tråder, og ikke svare i den enkelte tråden, og heller bruke kjeft på generell basis, det er litt teit.

Gjest germinate
Skrevet

''Blir folk som kjenner denne siden av meg, da på vakt, og hele tiden mistenker meg for å lyve og/eller ha andre intensjoner for det jeg skriver og gjør? Er det så?

''

Det er så lett å kjenne igjen det du driver med, at det ikke er nødvendig å være på vakt. Dette har vært lett gjenkjennelig for en del av oss gjennom lang tid, men du har ikke villet høre på synspunkter som har uttrykt noe om dette.

''Dette har vært lett gjenkjennelig for en del av oss gjennom lang tid, men du har ikke villet høre på synspunkter som har uttrykt noe om dette.''

Det vet jeg også.

Gjest germinate
Skrevet

''Jeg har ropt om hjelp fordi det har vært uutholdelig. Det har vært så vondt at det har svartnet for meg.

''

Jeg vet ikke helt hva du nå argumenterer for eller i mot. Men dersom du ikke har hatt ønsker om oppmerksomhet i mye av din utagering på dol, så hadde du heller ikke gjort det.

Du er forøvrig fortsatt svært dramatiserende i dine beskrivelser av din psykiske smerte.

''Du er forøvrig fortsatt svært dramatiserende i dine beskrivelser av din psykiske smerte.''

Ok. Det er jeg som kjenner hvor vondt det er.

Men jeg skjønner poenget ditt, frosken. Jeg håper du skjønner mitt også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...