Gå til innhold

Løgner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Men det er også slitsomt å bli utsatt for manipulasjon og utagering. Som regel må man da igjen forsøke å opparbeide seg tillit hos sine medmennesker gjennom en større grad av ærlighet og oppriktighet. ''

Selvfølgelig, det forstår jeg. Poenget mitt var at jeg skulle bli mistenkeliggjort for å lyve om andre ting enn meg selv.

''Poenget mitt var at jeg skulle bli mistenkeliggjort for å lyve om andre ting enn meg selv.

''

Jeg skjønner ikke hva du spør om. Mener du om noen av oss tror at du lyver når du forteller at moren din har hatt slag f.eks.? Det kan jeg i såfall ikke forestille meg at noen tror, så god fantasi har de færreste.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• laguna1

6

• mariaflyfly

3

• cathlin

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest germinate
Skrevet

''Poenget mitt var at jeg skulle bli mistenkeliggjort for å lyve om andre ting enn meg selv.

''

Jeg skjønner ikke hva du spør om. Mener du om noen av oss tror at du lyver når du forteller at moren din har hatt slag f.eks.? Det kan jeg i såfall ikke forestille meg at noen tror, så god fantasi har de færreste.

Ja! Det var et godt eks.

Skrevet

''Du er forøvrig fortsatt svært dramatiserende i dine beskrivelser av din psykiske smerte.''

Ok. Det er jeg som kjenner hvor vondt det er.

Men jeg skjønner poenget ditt, frosken. Jeg håper du skjønner mitt også

''Ok. Det er jeg som kjenner hvor vondt det er.

''

Selvfølgelig er det det. Men det er unektelig nærliggende å oppfatte deg som at du tror at din smerte er sterkere eller verre enn de fleste andres. Dessverre får jeg da lyst til å minne deg på f.eks. bestemødre i afrikanske land som opplever å miste alle sine barn og de fleste av sine barnebarn som følge av aids. Hvilke ord skal beskrive deres situasjon?

Gjest germinate
Skrevet

''Ok. Det er jeg som kjenner hvor vondt det er.

''

Selvfølgelig er det det. Men det er unektelig nærliggende å oppfatte deg som at du tror at din smerte er sterkere eller verre enn de fleste andres. Dessverre får jeg da lyst til å minne deg på f.eks. bestemødre i afrikanske land som opplever å miste alle sine barn og de fleste av sine barnebarn som følge av aids. Hvilke ord skal beskrive deres situasjon?

''Men det er unektelig nærliggende å oppfatte deg som at du tror at din smerte er sterkere eller verre enn de fleste andres.''

Det har jeg ikke ment heller. Jeg har valgt å bruke dol til å fortelle om _min_ smerte, om meg selv. Om andre hadde gjort det samme, ville jeg på ingen måte tenkt at jeg har det verre enn dem.

skjønner du meg nå?

Jeg må understreke at jeg skjønner at dette har vært destruktivt, og at det er noe jeg må jobbe alvorlig med, jmfr denne ukas innlegg.

Skrevet

sier du med andre ord at jeg ikke blir trodd på som følge av min fortid her inne, og at jeg ikke har forandret meg noe som helst de siste par årene?

''sier du med andre ord at jeg ikke blir trodd på som følge av min fortid her inne, og at jeg ikke har forandret meg noe som helst de siste par årene?

''

Hvordan kan du pålegge andre mennesker å vurdere om du har eller ikke har endret deg de siste årene? Forhåpentligvis vet du mer om det selv enn vi her inne gjør.

Det som imidlertid er tydelig, er at du på enkelte områder ikke har forandret deg nevneverdig. Forhåpentligvis vil du nå starte på en endringsprosess.

Gjest germinate
Skrevet

''Men det er unektelig nærliggende å oppfatte deg som at du tror at din smerte er sterkere eller verre enn de fleste andres.''

Det har jeg ikke ment heller. Jeg har valgt å bruke dol til å fortelle om _min_ smerte, om meg selv. Om andre hadde gjort det samme, ville jeg på ingen måte tenkt at jeg har det verre enn dem.

skjønner du meg nå?

Jeg må understreke at jeg skjønner at dette har vært destruktivt, og at det er noe jeg må jobbe alvorlig med, jmfr denne ukas innlegg.

Det er forøvrig greit for meg at dere ikke tror meg når jeg sier at "jeg skjønner det". Det har jeg i så fall stor forståese for. Det må jeg bare vise, i handling.

Gjest germinate
Skrevet

''sier du med andre ord at jeg ikke blir trodd på som følge av min fortid her inne, og at jeg ikke har forandret meg noe som helst de siste par årene?

''

Hvordan kan du pålegge andre mennesker å vurdere om du har eller ikke har endret deg de siste årene? Forhåpentligvis vet du mer om det selv enn vi her inne gjør.

Det som imidlertid er tydelig, er at du på enkelte områder ikke har forandret deg nevneverdig. Forhåpentligvis vil du nå starte på en endringsprosess.

Jeg bare spurte, akkurat som jeg spurte nickløsheletida om det i går. Jeg pålegger ingen noe som helst. Igjen må jeg understreke at jeg fullt ut forstår om dere ikke tror meg på at jeg vil jobbe for en endring, basert på tidligere erfaringer/dol-fortid. Det må jeg bare vise, og det er det bare jeg som vet om jeg kommer til å gjøre eller ikke. Det er heller ikke poenget mitt, jeg vil ikke bruke tid og energi på å overbevise dere om dette, slik jeg gjorde før.

Jeg vil endre meg for min egen del, først og fremst. Om dere tror på det eller ikke, spiller altså ingen rolle for meg.

Skrevet

skjønner du meg nå?

''skjønner du meg nå?

''

Jeg tror ikke problemet er hvorvidt jeg skjønner deg eller ikke, men i hvilken grad du skjønner deg selv.

Du kommer ikke til å få meg til å uttale at jeg synes det er greit at du oppfører deg som du gjør når du utagerer. Det gjelder helt uavhengig av hvor vondt du mener du har hatt det. Du har gjort dette _alt_ for mange ganger her på dol, og jeg kan ikke se at det vil være noe konstruktivt i å gi deg aksept på dette.

Jeg synes heller ikke det er greit når en treåring jeg kjenner spytter andre rett i ansiktet , helt uavhengig av hvor sinna eller fortvilet treåringen er. Det er ingen grunn til å være aksepterende i forhold til atferd som er utover en hver rimelig grense. Derimot legger jeg merke til endringer i en mer ok retning.

Gjest germinate
Skrevet

''skjønner du meg nå?

''

Jeg tror ikke problemet er hvorvidt jeg skjønner deg eller ikke, men i hvilken grad du skjønner deg selv.

Du kommer ikke til å få meg til å uttale at jeg synes det er greit at du oppfører deg som du gjør når du utagerer. Det gjelder helt uavhengig av hvor vondt du mener du har hatt det. Du har gjort dette _alt_ for mange ganger her på dol, og jeg kan ikke se at det vil være noe konstruktivt i å gi deg aksept på dette.

Jeg synes heller ikke det er greit når en treåring jeg kjenner spytter andre rett i ansiktet , helt uavhengig av hvor sinna eller fortvilet treåringen er. Det er ingen grunn til å være aksepterende i forhold til atferd som er utover en hver rimelig grense. Derimot legger jeg merke til endringer i en mer ok retning.

''Du kommer ikke til å få meg til å uttale at jeg synes det er greit at du oppfører deg som du gjør når du utagerer.''

Igjen; jeg spurte ikke om det for å få svar på det. Du kom med et godt eks om moren min; jeg har faktisk tenkt på "kanskje de ikke tror meg på det heller, pga at jeg har manipulert".

Jeg har funnet ut mer av hva det vil si å manipulere, og jeg har fått med meg at jeg har misforstått begrepet ganske mye.

Gjest germinate
Skrevet

''skjønner du meg nå?

''

''Jeg synes heller ikke det er greit når en treåring jeg kjenner spytter andre rett i ansiktet , helt uavhengig av hvor sinna eller fortvilet treåringen er. Det er ingen grunn til å være aksepterende i forhold til atferd som er utover en hver rimelig grense. Derimot legger jeg merke til endringer i en mer ok retning.''

Nettopp!

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har fått svar på det jeg spurte om, og nå tar jeg en pause fra dol ut august.

Takk for hjelpen disse dagene, spesielt til frosken pga det du skrev om passiv agressiviet.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det blir forferdelig slitsomt for meg om jeg hele tiden skal bli mistenkeliggjort..

Jeg har alltid vært redd for å ikke bli trodd på, og jeg har ikke skjønt hvorfor. Det har jeg skjønt nå i dag, det er jo fordi jeg, ubevisst, har manipulert i enkelte tilfeller.

Det betyr ikke at jeg alltid gjør det, eller alltid lyver.

Jeg vil gi deg et tips når det gjelder din troverdighet. Denne tråden og den du startet om Manipulering er uheldig for din troverdighet. Jeg er ikke på dol daglig, og hadde ikke fått med meg at noen mener at du manipulerer. Jeg hadde heller ikke registrert at du ofte skriver at du har det ekstremt vondt. Jeg forbandt nicket ditt med at du har problemer med dobbeltpostinger, og at du gir mange gode svar til andre.

Beklager å si det, men etter å ha lest nevnte tråder, så merker jeg at jeg begynner å lure på deg.

Så mitt råd til deg er: slutt å starte slike tråder med fokus på deg og din væremåte.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg vil gi deg et tips når det gjelder din troverdighet. Denne tråden og den du startet om Manipulering er uheldig for din troverdighet. Jeg er ikke på dol daglig, og hadde ikke fått med meg at noen mener at du manipulerer. Jeg hadde heller ikke registrert at du ofte skriver at du har det ekstremt vondt. Jeg forbandt nicket ditt med at du har problemer med dobbeltpostinger, og at du gir mange gode svar til andre.

Beklager å si det, men etter å ha lest nevnte tråder, så merker jeg at jeg begynner å lure på deg.

Så mitt råd til deg er: slutt å starte slike tråder med fokus på deg og din væremåte.

Ja, jeg har tenkt tanken.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er klart en må se an person, gjentagelser også videre, for å vurdere om man skal sympatisere, og noen ganger kan det sikkert fungere "å skjerpe seg"

Men ofte kommer man langt med å høre, gi råd, og respektere og forstå at andre har vondt. Det er min erfaring hvertfall. Delt sorg er halv sorg, delt lykke, dobbel lykke, for å si det litt pop-psych.

Selvom jeg også har kjent noen oppmerksomhetsjunkier, som jeg har måttet sette fot for..;)

Men jeg synes folk er flinke til å pepre folk på grunnlag av tidligere tråder, og ikke svare i den enkelte tråden, og heller bruke kjeft på generell basis, det er litt teit.

''Selvom jeg også har kjent noen oppmerksomhetsjunkier, som jeg har måttet sette fot for..;)''

Men da har du skjønt det selv og tatt deg i det. Det gjelder i aller høyeste grad meg selv også. Det var ingen det var så synd på som meg da jeg brakk leggen f.eks, men jeg fikk noen lysere øyeblikk innimellom hvor jeg så selv at jeg fremstilte det nærmest som verdens undergang og da prøvde jeg og dele litt av min store glede når det gikk fremover også, selv om disse detaljene også var mest interesant for meg selv ;-)

Skrevet

''Selvom jeg også har kjent noen oppmerksomhetsjunkier, som jeg har måttet sette fot for..;)''

Men da har du skjønt det selv og tatt deg i det. Det gjelder i aller høyeste grad meg selv også. Det var ingen det var så synd på som meg da jeg brakk leggen f.eks, men jeg fikk noen lysere øyeblikk innimellom hvor jeg så selv at jeg fremstilte det nærmest som verdens undergang og da prøvde jeg og dele litt av min store glede når det gikk fremover også, selv om disse detaljene også var mest interesant for meg selv ;-)

Jeg synes faktisk ikke det koster meg stort å sympatisere når noen har vondt, og å glede meg med folk når noen har det bra.

Men selvsagt kan jeg kjenne igjen (og irritere meg over) dramaqueens og sykelig oppmerksomhetsugne, særlig om de er i vennekretsen og sånn.

Men jeg oppfattet at "gerimate" stilte et ærlig spørsmål, og fikk noen rare svar, spesielt av denne psykiateren (som ikke en gang skriver sine sterke meninger (som jeg ofte er DYPT uenig i) som svarer med rød prikk og som fagperson når hans synser om ting. Det synes jeg kanskje er det mest kritikkverdige, og jeg har reagert på det før også.

:)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg bare spurte, akkurat som jeg spurte nickløsheletida om det i går. Jeg pålegger ingen noe som helst. Igjen må jeg understreke at jeg fullt ut forstår om dere ikke tror meg på at jeg vil jobbe for en endring, basert på tidligere erfaringer/dol-fortid. Det må jeg bare vise, og det er det bare jeg som vet om jeg kommer til å gjøre eller ikke. Det er heller ikke poenget mitt, jeg vil ikke bruke tid og energi på å overbevise dere om dette, slik jeg gjorde før.

Jeg vil endre meg for min egen del, først og fremst. Om dere tror på det eller ikke, spiller altså ingen rolle for meg.

''Jeg bare spurte, akkurat som jeg spurte nickløsheletida om det i går. Jeg pålegger ingen noe som helst''

Du spurte meg tidlig på dagen. Jeg valgte og ikke svare deg og da valgte du og stille meg det samme spørsmålet igjen på kvelden. Da blir det masing.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke det koster meg stort å sympatisere når noen har vondt, og å glede meg med folk når noen har det bra.

Men selvsagt kan jeg kjenne igjen (og irritere meg over) dramaqueens og sykelig oppmerksomhetsugne, særlig om de er i vennekretsen og sånn.

Men jeg oppfattet at "gerimate" stilte et ærlig spørsmål, og fikk noen rare svar, spesielt av denne psykiateren (som ikke en gang skriver sine sterke meninger (som jeg ofte er DYPT uenig i) som svarer med rød prikk og som fagperson når hans synser om ting. Det synes jeg kanskje er det mest kritikkverdige, og jeg har reagert på det før også.

jeg glemte "som privat person" i en viktig del av en setning. Håper det ble sånn relativt forståelig allikevel..;p

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Men jeg oppfattet at "gerimate" stilte et ærlig spørsmål, og fikk noen rare svar, spesielt av denne psykiateren (som ikke en gang skriver sine sterke meninger (som jeg ofte er DYPT uenig i) som svarer med rød prikk og som fagperson når hans synser om ting. Det synes jeg kanskje er det mest kritikkverdige, og jeg har reagert på det før også''

Men da tror jeg ikke du har forstått hvorfor dette gjøres. Det er ikke for å være slem.

Gjest germinate
Skrevet

''Jeg bare spurte, akkurat som jeg spurte nickløsheletida om det i går. Jeg pålegger ingen noe som helst''

Du spurte meg tidlig på dagen. Jeg valgte og ikke svare deg og da valgte du og stille meg det samme spørsmålet igjen på kvelden. Da blir det masing.

Nå skulle jeg ta pause, men jeg må få kommentere en ting: Hvis du tenkte på de to samme innleggene som kom sent på kvelden i går, så var det rett og slett en "tekniks feil", og som kom fra mobilen min. Det har skjedd flere ganger før, og noe jeg ikke har gjort selv.

Hvis det ikke var det du tenkte på, så kan du bare se bort fra dette svaret.

Ellers satte jeg veldig stor pris på å lese at du gjerne ville lese positive innlegg fra meg, jeg skrev det bare ikke :-)

Skrevet

''Men jeg oppfattet at "gerimate" stilte et ærlig spørsmål, og fikk noen rare svar, spesielt av denne psykiateren (som ikke en gang skriver sine sterke meninger (som jeg ofte er DYPT uenig i) som svarer med rød prikk og som fagperson når hans synser om ting. Det synes jeg kanskje er det mest kritikkverdige, og jeg har reagert på det før også''

Men da tror jeg ikke du har forstått hvorfor dette gjøres. Det er ikke for å være slem.

Jeg synes han svarer i overkant harskt ofte, og synser privat. Ikke alle fagpersoner ville være av samme oppfatning, det er jeg ganske overbevist om.

Og for å rippe i gamle tråder : blandt annet utalelsene hans om piercing (der han svarte med rød prikk) fikk meg til å miste all tiltro til denne mannen som en saklig fagperson, og tiltroen har ikke stabilisert seg siden..;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...