Madelenemie Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Det er godt mulig det ikke er helt uvanlig, men det er i mine øyne spesielt i en setting der man har snakket mye om troverdighet. En slik handling _styrker_ da vitterlig ikke troverdigheten til en person? Hei! Har tenkt på det i natt og det gjør det ikke, men jeg sliter med troverdigheten til mange som sier en ting og gjøre en annen. Det er forvirrende, men jeg anser den familie jeg har vokst opp i som et unntak fra regelene på hvordan mennesker flest er, jeg merker jo at min mann og hans familie, samt min psykiater, og mange andre nettopp holder ord, sånn i det store og det hele. Det hender de ikke gjør det, men da har de rett og slett glemt en ting, og det kan jo jeg også gjøre, ... ja ja men komplisert er mye for meg, spesielt det der med at man overdriver, sier noe som andre skal gjette seg til hvordan egentlig er osv... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 ''Ja at mennesker sier/skriver en ting for så å gå vekk fra dette ganske fort, som om de sier ting de ikke har tenkt/bestemt seg ordentlig for. Er ikke dette ganske vanlig?'' Joda, det er på sett og vis ganske vanlig. Ikke fullt så vanlig å annonsere pause fra dol. Hei! Etter dagens skriverier forstod jeg at noe er galt, men jeg vet ikke hva, kanskje er dette manipulasjon, men som jeg skrev jeg forstår meg dårlig på slikt. der kommer nok min manglende menneskeinnsikt inn/empati, også klarer jeg ikke se det andre ser klart. Jeg har slike erfaringer med min mann, han oppfattet tidlig at en kvinne manipulerte meg, han ble forbauset veldig over at jeg ikke selv forstod dette, da min mann syns jeg har for høy IQ til å ikke forstå slikt, men jeg forstod det ikke, og jeg forstår det ikke fortsatt, men min mann han ble mistenkson allerede etter første møte. Kvinnen hadde en tilgjort væremåte som fikk "klokkene" til å ringe hos min mann, skulle ønske jeg hadde slike klokker. da jeg sa til damen en dag at "jeg har ikke slike følehorn som deg så sa hun " hø det har jeg merket," det overrrasket meg, men hun fornemmet at jeg ikke kan forstå det usagte, og slik lurte hun meg, men jeg vet ikke om hun mente det dårlig, jeg tror ikke det, men hun løy, men min psykiater og min mann sa "hun lyver ikke, hun bare sier sin opplevelse" ja da ble det der med løgn enda mer komplisert...... 0 Siter
frosken Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Hei! Etter dagens skriverier forstod jeg at noe er galt, men jeg vet ikke hva, kanskje er dette manipulasjon, men som jeg skrev jeg forstår meg dårlig på slikt. der kommer nok min manglende menneskeinnsikt inn/empati, også klarer jeg ikke se det andre ser klart. Jeg har slike erfaringer med min mann, han oppfattet tidlig at en kvinne manipulerte meg, han ble forbauset veldig over at jeg ikke selv forstod dette, da min mann syns jeg har for høy IQ til å ikke forstå slikt, men jeg forstod det ikke, og jeg forstår det ikke fortsatt, men min mann han ble mistenkson allerede etter første møte. Kvinnen hadde en tilgjort væremåte som fikk "klokkene" til å ringe hos min mann, skulle ønske jeg hadde slike klokker. da jeg sa til damen en dag at "jeg har ikke slike følehorn som deg så sa hun " hø det har jeg merket," det overrrasket meg, men hun fornemmet at jeg ikke kan forstå det usagte, og slik lurte hun meg, men jeg vet ikke om hun mente det dårlig, jeg tror ikke det, men hun løy, men min psykiater og min mann sa "hun lyver ikke, hun bare sier sin opplevelse" ja da ble det der med løgn enda mer komplisert...... ''Etter dagens skriverier forstod jeg at noe er galt, men jeg vet ikke hva, kanskje er dette manipulasjon, men som jeg skrev jeg forstår meg dårlig på slikt. der kommer nok min manglende menneskeinnsikt inn/empati, også klarer jeg ikke se det andre ser klart. '' Akkurat det vi har diskutert her, er ikke så lett å få tak på. Jeg tenker at du har bedre ting å fundere på enn akkurat denne diskusjonen. Det er viktigere å forstå hverdagslivets sosiale samspill enn de mer uvanlige variantene. ''Jeg har slike erfaringer med min mann, han oppfattet tidlig at en kvinne manipulerte meg, han ble forbauset veldig over at jeg ikke selv forstod dette, da min mann syns jeg har for høy IQ til å ikke forstå slikt, men jeg forstod det ikke, og jeg forstår det ikke fortsatt, men min mann han ble mistenkson allerede etter første møte. Kvinnen hadde en tilgjort væremåte som fikk "klokkene" til å ringe hos min mann, skulle ønske jeg hadde slike klokker.'' Slike "klokker" beror nok på mer enn IQ, ja. Og slike klokker ringer heller ikke alltid på riktig tidspunkt, men de kan gi en indikasjon på når man skal være ekstra oppmerksom i forhold til hva man utsettes for. Jeg synes ofte det er spennende å lese dine refleksjoner over din egen måte å være i verden på. Du både har oversikt - og mangler oversikt - samtidig. Enkelte ting kan du beskrive klarere enn de fleste av oss - og på måter som kan gi noen og enhver ny innsikt, mens du på andre områder kan , som din mann påpeker, være overraskende uvitende. Jeg håper du klarer å være litt stolt av at du er den du er. Jeg synes du har grunn til det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.