Gå til innhold

fortvila

Gjest cruella de vill

Anbefalte innlegg

Gjest cruella de vill
Skrevet

''For det første, jeg er ikke misfornøyd med svarene jeg få, så lenge de er seriøse og folk vet hva de svarer på.''

Folk svarer her ut fra den informasjonen de har... og det er jo håpløst for oss å gi noe fasitsvar på dette problemet.

''Grunnen til at jeg synes dette er så vanskelig, og at dere sikkert tror jeg er misfornøyd er at jeg er så forvirra i hodet mitt av fortvilelse, usikkerhet, redsel, og oppi det hele ligger for meg den store kjærligheten der og gnager.''

Dette er vondt... og dette vet jeg alt om :) Det viktige er at han får vite om dine følelser og mer enn det kan du ikke gjøre... Dernest kan du ikke la følelsene for ham stoppe deg i å f.eks. flørte med andre - så lenge han ikke gir deg klare signaler på hva han vil. Da vil du bare ende opp med å bli bitter den dagen han er klar for et forhold og kanskje ikke velger deg allikevel..

''Som jeg har sagt, og som jeg mener, han eller ingen heretter. Grunnen til dette er alt som har skjedd før i live mitt med en psykopat som virkelig var gal. Har du opplevd maken tror jeg du forstår.Der av usikkerhet og redsel også.''

Det kan jeg forstå... å bli utsatt for en psykopat er noe av det mest skremmende som kan skje.... samtidig er det viktig at du forstår at det er de færreste menn som er psykopater. Det finnes utrolig mange flotte og snille menn der ute... Hvorfor er det bare han som kan gjøre deg trygg? Spør deg selv hvorfor det er slik....

''Denne mannen jeg nå sliter litt med er verdens snilleste, omtenksomme person, men han er sikkert usikker på seg selv, og har lite selvtillit.''

Jeg tror jeg ville backa litt ut om jeg traff en mann i min alder (jeg er 42) som hadde så dårlig selvtillit... da ville jeg lurt på hva som lå bak og om en fremtid med ham virkelig ville vært bra for meg... for jeg kunne ikke levd med en som ble som "et barn" for meg... jeg måtte hatt en mann jeg hadde følt kunne "beskytte" meg ;)

''Jeg har det litt bedre i dag, derfor prøver jeg å være realist også.''

Det er bra :) Realisme er sunt :)

''Dette med medium, ikke medier, er noe jeg ikke betaler for fordi det noen av mine gode venner, i allefall to av dem. Det tredje er ei jeg går til for behandlinger av fordøyelsessystemet mitt. Hun "ser" uten at jeg viste det første gangen jeg var der. Hun fortalte meg ting uten at jeg spurte, men hun spurte om det var greit.''

Jeg avviser ingenting "overnaturlig", men husk at når venninner skal "se" sine venninners "kjærlighetsliv", så ser de som regel det positive. Ingen venninner ville sagt at de så at dette var dødfødt osv - i så fall ville de vært dårlige venninner... Ikke baser deg på "medier" iallefall... Baser deg på fornuft, og følg hjertet - men se også for deg hvordan det vil føles om to år dersom han velger en annen framfor deg, og du bare har sittet og ventet uten å leve ditt eget liv i mellomtiden. Du skal først og fremst ta vare på deg selv, før du tar vare på andre..

Lykke til:)

Jeg unnskylder ikke noe, bare la det være klart i første omgang.

Men vi var enige om å være venner, noe jeg har holdt, men han tar initativet til noe mer de gangene det har skjedd. Jeg er forelska og glad i han, hva han er vet jo ikke jeg, men tror ikke han vet sikkert selv heller.

Jeg prøver derfor å skjule mine følelser litt for han fordi jeg ikke skal skremme han vekk. Tenker; vi kan være venner en stund for å se hvordan dette utvikler seg.

Problemet blir da han lar være å svar på vennskaplige sms el. fordi da tenker jeg; " er vi ikke venner lenger heller nå "

Så lenge jeg er forelska i en mann klarer jeg ikke å innvolvere meg i noen annen, men flørting er vel på en litt annen måte, ikke noe dypt fra min side der.

Dette med en psykopat ødelegger mye av en annen person, noe jeg ser i ettertid. Dette er tre år siden, men dukker stadig opp ting igjen og igjen, ting som gjør vondt, som kanskje er fortrengt. Jeg gikk til psykolog pga dette, og dessuten en coach i tillegg.Dette gjør at jeg er skaptisk til alle menn.

Han som jeg er så glad i kjenner jeg fra før, han har jeg vært trygg på, er trygg på at han ikke vil meg noe vondt. Han vet også om han psykopaten.

Han er en som beskytter meg, men er veldig usikker på dette med forhold, følelser og forelskelser. For han kan du kun savne en person som er en kjærestetype, og du er ikke glad i venner, kun kjærestetyper og familie.

Han er vel litt gammeldags...........

Tenk deg da et forhold i en alder av 42, dette førte til en sønn, og et brudd for 10 år siden. Ingen før og ingen etter. Han har hatt kun meg og hun han var sammen med for 10 år siden. Blir kanskje litt kjeitete og fomlete, usikker og ikke riktig vet hva som skjer. Forelskelsen forandrer seg med åra, noen forelsker seg med en gang andre bruker lang tid, noen skjønner ikke at de er forelska heller........

Disse mediumene er ikke venninner jeg betror meg til, de vet ikke så veldig mye om meg utenom det de selv "ser" og "leser", men jeg har de rundt meg, ei bor rett ved siden av og ei anna ei har jeg kun på nettet fordi hun bor langt vekke. Men jeg kjenner dem på andre måter enn som venninner og medium. Ikke noe jeg bataler for.

Hun som behandler meg vet ingenting annet om meg enn det hun selv har funnet ut gjennom behandlinger. Snaker med henne hver uke, men bare om vær og vind, jobber i nabohuset der jeg jobber ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

3

• XbellaX

3

• skipohoi

3

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg unnskylder ikke noe, bare la det være klart i første omgang.

Men vi var enige om å være venner, noe jeg har holdt, men han tar initativet til noe mer de gangene det har skjedd. Jeg er forelska og glad i han, hva han er vet jo ikke jeg, men tror ikke han vet sikkert selv heller.

Jeg prøver derfor å skjule mine følelser litt for han fordi jeg ikke skal skremme han vekk. Tenker; vi kan være venner en stund for å se hvordan dette utvikler seg.

Problemet blir da han lar være å svar på vennskaplige sms el. fordi da tenker jeg; " er vi ikke venner lenger heller nå "

Så lenge jeg er forelska i en mann klarer jeg ikke å innvolvere meg i noen annen, men flørting er vel på en litt annen måte, ikke noe dypt fra min side der.

Dette med en psykopat ødelegger mye av en annen person, noe jeg ser i ettertid. Dette er tre år siden, men dukker stadig opp ting igjen og igjen, ting som gjør vondt, som kanskje er fortrengt. Jeg gikk til psykolog pga dette, og dessuten en coach i tillegg.Dette gjør at jeg er skaptisk til alle menn.

Han som jeg er så glad i kjenner jeg fra før, han har jeg vært trygg på, er trygg på at han ikke vil meg noe vondt. Han vet også om han psykopaten.

Han er en som beskytter meg, men er veldig usikker på dette med forhold, følelser og forelskelser. For han kan du kun savne en person som er en kjærestetype, og du er ikke glad i venner, kun kjærestetyper og familie.

Han er vel litt gammeldags...........

Tenk deg da et forhold i en alder av 42, dette førte til en sønn, og et brudd for 10 år siden. Ingen før og ingen etter. Han har hatt kun meg og hun han var sammen med for 10 år siden. Blir kanskje litt kjeitete og fomlete, usikker og ikke riktig vet hva som skjer. Forelskelsen forandrer seg med åra, noen forelsker seg med en gang andre bruker lang tid, noen skjønner ikke at de er forelska heller........

Disse mediumene er ikke venninner jeg betror meg til, de vet ikke så veldig mye om meg utenom det de selv "ser" og "leser", men jeg har de rundt meg, ei bor rett ved siden av og ei anna ei har jeg kun på nettet fordi hun bor langt vekke. Men jeg kjenner dem på andre måter enn som venninner og medium. Ikke noe jeg bataler for.

Hun som behandler meg vet ingenting annet om meg enn det hun selv har funnet ut gjennom behandlinger. Snaker med henne hver uke, men bare om vær og vind, jobber i nabohuset der jeg jobber ;)

Neste gang han tar initiativet til noe mer, så spør du ham rett ut om han liker deg som mer enn en venn.... tipper du da vil få mer klarhet i hva han egentlig vil :)

Skrevet

''Jeg har flere medium rundt meg som forteller meg at han gråter og er mye lei seg, at han stenger av følelser, er såret og bitter, ikke på meg, men en eks''

Hvis du driver og snakker om medium og lignende, forstår jeg at han er skeptisk og holder seg unna.

''Hvis du driver og snakker om medium og lignende, forstår jeg at han er skeptisk og holder seg unna.''

Det var i grunnen min første tanke også. :(

Gjest cruella de vill
Skrevet

Neste gang han tar initiativet til noe mer, så spør du ham rett ut om han liker deg som mer enn en venn.... tipper du da vil få mer klarhet i hva han egentlig vil :)

Har spurt om det er dette han vil, og svaret er ja. Er du sikker, ja, det er jeg.....

Etterpå da han skal hjem og alt er veldig gromt har jeg spurt om " angrer du nå i morgen?"

"neida,hvorfor skal jeg angre på dette?" Er svaret jeg får

Skjønner du nå hva jeg mener

Skrevet

Har spurt om det er dette han vil, og svaret er ja. Er du sikker, ja, det er jeg.....

Etterpå da han skal hjem og alt er veldig gromt har jeg spurt om " angrer du nå i morgen?"

Ok, da sier du litt mer enn før... hvorfor spør du ham ikke om han vil være kjæresten din da? Og plis... ikke spør ham om han angrer... Noe sier meg at menn blir sprø av slike spørsmål :P

Gjest cruella de vill
Skrevet

Ok, da sier du litt mer enn før... hvorfor spør du ham ikke om han vil være kjæresten din da? Og plis... ikke spør ham om han angrer... Noe sier meg at menn blir sprø av slike spørsmål :P

Hvis jeg spør han etter om han vil være kjærester sperrer han helt, da blir det taust. Enkelt med det som ikke forplikter

Skrevet

Hvis jeg spør han etter om han vil være kjærester sperrer han helt, da blir det taust. Enkelt med det som ikke forplikter

Skjønner.... Kanskje du må sette hardt mot hardt? Si at du ikke forventer at dere skal bli kjærester med en gang, men at du føler deg litt utnytta siden du tydeligvis er god nok når det kommer til å ha sex med deg, men når det blir snakk om mer så er du ikke god nok. Kanskje får dette ham til å tenke slik at han skjønner at han må gi deg et svar.

Gjest Elextra
Skrevet

''Har spurt om det er dette han vil, og svaret er ja. Er du sikker, ja, det er jeg..... Etterpå da han skal hjem og alt er veldig gromt har jeg spurt om " angrer du nå i morgen?" "neida,hvorfor skal jeg angre på dette?" Er svaret jeg får

Skjønner du nå hva jeg mener''

At menn (eller kvinner) ikke angrer på sex, betyr da ikke at de ønsker å være kjærester. Mange synes det er helt ok, for ikke å si superdeilig, å ha masse sex uten at de dermed ønsker noe forpliktende forhold. Din "venn" synes å være av denne typen, og det kan du neppe leve med i lengden.

Jeg skjønner du er redd for svaret, men du bør spørre ham rett ut, slik flere her foreslår. Får du da indikasjoner på at han nettopp ikke ønsker å binde seg, få du ta konsekvensene av dét (og noe sier meg at det er nettopp det du ikke ønsker).

Gjest cruella de vill
Skrevet

Skjønner.... Kanskje du må sette hardt mot hardt? Si at du ikke forventer at dere skal bli kjærester med en gang, men at du føler deg litt utnytta siden du tydeligvis er god nok når det kommer til å ha sex med deg, men når det blir snakk om mer så er du ikke god nok. Kanskje får dette ham til å tenke slik at han skjønner at han må gi deg et svar.

Jeg vet jeg må gå forsiktig frem, men bare han kunne slappe av og se på meg som en venn så er jeg fornøyd i første omgang. Og, ikke ta alt jeg sier for at jeg er ute etter en kjæreste.

feks. sendte melding om kos deg i helga, eller har du regna bort, ikke svar. Men, skriver jeg hjemme da får jeg svar, hmmmm

Ja, han er merkelig og en egenart av sitt slag

Gjest cruella de vill
Skrevet

''Har spurt om det er dette han vil, og svaret er ja. Er du sikker, ja, det er jeg..... Etterpå da han skal hjem og alt er veldig gromt har jeg spurt om " angrer du nå i morgen?" "neida,hvorfor skal jeg angre på dette?" Er svaret jeg får

Skjønner du nå hva jeg mener''

At menn (eller kvinner) ikke angrer på sex, betyr da ikke at de ønsker å være kjærester. Mange synes det er helt ok, for ikke å si superdeilig, å ha masse sex uten at de dermed ønsker noe forpliktende forhold. Din "venn" synes å være av denne typen, og det kan du neppe leve med i lengden.

Jeg skjønner du er redd for svaret, men du bør spørre ham rett ut, slik flere her foreslår. Får du da indikasjoner på at han nettopp ikke ønsker å binde seg, få du ta konsekvensene av dét (og noe sier meg at det er nettopp det du ikke ønsker).

Alt er mer komplisert enn hva du ser ut til å forstå ut av denne tråden.

Skrevet

Hei,

Etter å ha lest alt ser det ut for at dere har det klassiske "problemet"som ofte oppstår mellom venner av motsatt kjønn.

Dere treffes som venner tidlig på kvelden og "skilles" neste dag som "pulevenner". Kyss, klapp, klem og sex føles jo godt og er jo godt for alle, og vi kan teoretisk få en god opplevelse med "hvem som helst" på dette området. Vi er alle "brødre og søstre".

Men så får den ene mer "følelser" eller den andre. Og alt kan bli veldig, veldig vanskelig, og jeg forstår veldig godt din dype frustrasjon.

Dette blir et "ikkesvar", fordi jeg finner ingen god løsning på problemet ditt. Men jeg ville i nærmeste framtid enten snakket skikkelig med han, som flere sier, eller blitt noe mer "distansert". Hva med neste gang han vil ha "kos", svar det passer ikke, du har andre planer.

Ta det vanligge trikset, med et besøk til frisør og kleshandler. Du er jo i din beste alder, og er helt sikkert meget attraktiv også for andre menn. En deilig høstflørt i varmen er jo ikke feil. Ingen vet vel hva som hender i morgen, uansett :))

Lykke til, du fortjener selvfølgelig en "løsning" på denne vanskeligge sak, men hvem har nøkkelen?

Gjest cruella de vill
Skrevet

Hei,

Etter å ha lest alt ser det ut for at dere har det klassiske "problemet"som ofte oppstår mellom venner av motsatt kjønn.

Dere treffes som venner tidlig på kvelden og "skilles" neste dag som "pulevenner". Kyss, klapp, klem og sex føles jo godt og er jo godt for alle, og vi kan teoretisk få en god opplevelse med "hvem som helst" på dette området. Vi er alle "brødre og søstre".

Men så får den ene mer "følelser" eller den andre. Og alt kan bli veldig, veldig vanskelig, og jeg forstår veldig godt din dype frustrasjon.

Dette blir et "ikkesvar", fordi jeg finner ingen god løsning på problemet ditt. Men jeg ville i nærmeste framtid enten snakket skikkelig med han, som flere sier, eller blitt noe mer "distansert". Hva med neste gang han vil ha "kos", svar det passer ikke, du har andre planer.

Ta det vanligge trikset, med et besøk til frisør og kleshandler. Du er jo i din beste alder, og er helt sikkert meget attraktiv også for andre menn. En deilig høstflørt i varmen er jo ikke feil. Ingen vet vel hva som hender i morgen, uansett :))

Lykke til, du fortjener selvfølgelig en "løsning" på denne vanskeligge sak, men hvem har nøkkelen?

Ingen har nøklen/løsningen.........

Jeg vet ikke om jeg tror han bare er ute etter et nummer i ny og ne heller.......... Treg type

Skrevet

Ingen har nøklen/løsningen.........

Jeg vet ikke om jeg tror han bare er ute etter et nummer i ny og ne heller.......... Treg type

Kanskje ikke i denne sak, men i ditt liv, hva som er best for deg.

Der er det vel bare du som har nøkkelen/ løsningen til hva som er best for deg.

Det er jo du som hver dag bestemmer hva du skal gjøre eller ikke gjøre..

Gjest cruella de vill
Skrevet

Kanskje ikke i denne sak, men i ditt liv, hva som er best for deg.

Der er det vel bare du som har nøkkelen/ løsningen til hva som er best for deg.

Det er jo du som hver dag bestemmer hva du skal gjøre eller ikke gjøre..

Følelser er noe en ikke råder over.........

Skrevet

Følelser er noe en ikke råder over.........

Så sant, så sant...., men prøv å ikke "dyrke" de dårlige følelsene.

Jeg ønsker deg alt lykke til.

Gjest cruella de vill
Skrevet

Så sant, så sant...., men prøv å ikke "dyrke" de dårlige følelsene.

Jeg ønsker deg alt lykke til.

Mine følelser er ikke dårlige for han, men komplisert forhold er det

Skrevet

Hei,

Jeg er enig.... Som det er nå får han henne når han ønsker det, og han trenger ikke gjøre en innsats eller ta et valg.... Hvis hun gjør som du foreslår - sier nei til sex fordi hun er redd han bare vil ha sexen og ingenting annet, så må han begynne å tenke over saken. Vil han ha henne da, så gjør han noe med det. Vil han ikke ha henne til annet enn vennskap og sex, så blir det ikke mer enn det...

Problemet er vel at hun er redd for å prøve ut dette fordi hun da kan risikere å miste.... Ikke lett det heller..

Gjest Elextra
Skrevet

Alt er mer komplisert enn hva du ser ut til å forstå ut av denne tråden.

''Alt er mer komplisert enn hva du ser ut til å forstå ut av denne tråden.

''

Ja, det må det tydeligvis være. For mange av oss synes situasjonen som ganske klassisk.

Skrevet

Herre fred, så feil kan man ta!!!!!!!!!

Og, hvilken dommerkappe har du lånt?

Medium er nesten det samme som klarsynt!!!

Og, gid om jeg var 20 år igjen. For å si det slik, og dette forstår du.........

Jeg skjønner godt at dette har havnet på psykiatri.Du får se på FEM sammen med dine venninder og ha seanser hjemme.

Vi menn lar oss ikke dupere av slike brøffmakere om det er Snåsamannen eller religiøse galninger som skal vekke folk fra de døde eller helbrede de syke.

Snakker du om de levende eller de døde? Jeg trodde du snakket om de levende.

Har man levende venner,må det være en gjensidighet i vennskapet.Er du urolig,tar du vel bare en telefon 1-2 gr i mnd og spør hvordan formen er.Har han det bra,spør du ham om hvor ofte du skal ringe.Respekter svaret hans.

Snakker du om de døde,kan du sikkert få en fin diagnose om du spør den snille legen her inne.

Skrevet

Jeg skjønner godt at dette har havnet på psykiatri.Du får se på FEM sammen med dine venninder og ha seanser hjemme.

Vi menn lar oss ikke dupere av slike brøffmakere om det er Snåsamannen eller religiøse galninger som skal vekke folk fra de døde eller helbrede de syke.

Snakker du om de levende eller de døde? Jeg trodde du snakket om de levende.

Har man levende venner,må det være en gjensidighet i vennskapet.Er du urolig,tar du vel bare en telefon 1-2 gr i mnd og spør hvordan formen er.Har han det bra,spør du ham om hvor ofte du skal ringe.Respekter svaret hans.

Snakker du om de døde,kan du sikkert få en fin diagnose om du spør den snille legen her inne.

Synes ikke det var nødvendig å komme med så krasse kommentarer........ Du sliter jo selv og vet nok hvordan det er å ikke bli forstått - samt hvordan det er å få krasse tilbakemeldinger fra andre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...