Gå til innhold

spørsmål til nhd

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

anbefaler du fortsatt at jeg holde meg unna dol, slik du gjorde før?

tror du at jeg noen sinne kan komme tilbake hit eller må jeg holde meg unna for all tid?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

12

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• mariaflyfly

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest germinate
Skrevet

ps. det jeg ønsker meg er en faglig og ikke personlig uttalelse..

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvis du har fått en tilbakemelding som du har tolket til at du er en plaglus, hvorfor forsøker du ikke heller å være mindre masete?

Det ville være den mest naturlige reaksjonen for de aller fleste.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ikke erfart noe som gir grunnlag for å endre min anbefaling.

Alle mine svar med dette nick er faglige og ikke personlige.

Det er håp for alle som er motiverte. Å være motivert er noe annet enn å ha lyst til. Å være motivert betyr bla i praksis å være villig til å ta på seg de byrder/ulemper som kreves for å nå målet.

Slike byrder kan bla være å lytte til andres råd ved å vise dette i sin adferd. Det kan også være å avstå fra noe en liker/er avhengig av.

Gjest germinate
Skrevet

Det er håp for alle som er motiverte. Å være motivert er noe annet enn å ha lyst til. Å være motivert betyr bla i praksis å være villig til å ta på seg de byrder/ulemper som kreves for å nå målet.

Slike byrder kan bla være å lytte til andres råd ved å vise dette i sin adferd. Det kan også være å avstå fra noe en liker/er avhengig av.

hva mener du med å avstå fra noen en liker/er avhengig av ?

og en ting til. jeg kan godt la være å vise følelser/utagere. det vet jeg at jeg kan klare.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

og en ting til. jeg kan godt la være å vise følelser/utagere. det vet jeg at jeg kan klare.

noe - ikke noen

Gjest germinate
Skrevet

noe - ikke noen

ok. men mener du også at jeg ikke har endret noe som helst de to siste årene på dol da eller? og at jeg kun har lurt meg selv.

hva med alle de gangene jeg har gitt meg når jeg fikk sårende kommentarer og jeg ikke svarte av hensyn til meg selv og andre, og ikke diskuterte videre, slik jeg gjorde før? er ikke dette heller en forbedring?

Skrevet

ok. men mener du også at jeg ikke har endret noe som helst de to siste årene på dol da eller? og at jeg kun har lurt meg selv.

hva med alle de gangene jeg har gitt meg når jeg fikk sårende kommentarer og jeg ikke svarte av hensyn til meg selv og andre, og ikke diskuterte videre, slik jeg gjorde før? er ikke dette heller en forbedring?

''mener du også at jeg ikke har endret noe som helst ''

Er det noen som har sagt at du ikke har endret _noe_ som helst?

Skrevet

''og en ting til. jeg kan godt la være å vise følelser/utagere. det vet jeg at jeg kan klare.''

Hvorfor velger du da ikke å vise litt moderasjon i dine utageringer? Det går jo an å uttrykke følelser uten å tillate seg selv "fritt flyt" uten hensyn til omgivelsene?

Gjest germinate
Skrevet

''mener du også at jeg ikke har endret noe som helst ''

Er det noen som har sagt at du ikke har endret _noe_ som helst?

folk sier at jeg ikke har endret meg. de sier ingenting om hva jeg har endret eller noe om at jeg har endret.

jeg har jobbet mye med meg selv de siste to årene. og jeg håpet at det at folk ikke sa noe om at de kjente meg igjen bekreftet det. men

jeg tok feil.

Skrevet

folk sier at jeg ikke har endret meg. de sier ingenting om hva jeg har endret eller noe om at jeg har endret.

jeg har jobbet mye med meg selv de siste to årene. og jeg håpet at det at folk ikke sa noe om at de kjente meg igjen bekreftet det. men

jeg tok feil.

''og jeg håpet at det at folk ikke sa noe om at de kjente meg igjen bekreftet det.''

Man outer da ikke folk selv om man kjenner dem igjen, det tror jeg de fleste dol-brukere er for høflige til.

Du er uhyre lett å kjenne igjen på skrivemåten. Jeg kan bare snakke for meg sjøl, men jeg har gjenkjent deg i lang tid.

Gjest germinate
Skrevet

''og jeg håpet at det at folk ikke sa noe om at de kjente meg igjen bekreftet det.''

Man outer da ikke folk selv om man kjenner dem igjen, det tror jeg de fleste dol-brukere er for høflige til.

Du er uhyre lett å kjenne igjen på skrivemåten. Jeg kan bare snakke for meg sjøl, men jeg har gjenkjent deg i lang tid.

jeg tenkte ikke på outing, men at folk ikke har kjeftet på meg osv.

Skrevet

jeg tok feil.

Jeg mener du delvis tillegger folk - eller i allefall meg - oppfatninger jeg ikke har uttrykt. Jeg har f.eks. sagt på et tidspunkt at jeg mener du overdrev hvor mye du hadde endret deg i forhold til dol - det betyr ikke at jeg på noe tidspunkt har sagt at du overhodet ikke har endret deg.

Det blir litt slik at dersom man ikke sier seg helt enig med deg i din oppfatning, så får du vridd det til at man er fullstendig uenig i alt du har sagt.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg mener du delvis tillegger folk - eller i allefall meg - oppfatninger jeg ikke har uttrykt. Jeg har f.eks. sagt på et tidspunkt at jeg mener du overdrev hvor mye du hadde endret deg i forhold til dol - det betyr ikke at jeg på noe tidspunkt har sagt at du overhodet ikke har endret deg.

Det blir litt slik at dersom man ikke sier seg helt enig med deg i din oppfatning, så får du vridd det til at man er fullstendig uenig i alt du har sagt.

les hva nhd skriver. han skriver at han ikke har erfart noe som gir grunnlag for å endre sin anbefaling.

Gjest germinate
Skrevet

jeg vet forresten at svar med den røde prikken er faglige og ikke personlige. det jeg mente da jeg skrev det var at jeg ønsket svar fra deg, altså faglig, og ikke synsing fra andre.

Gjest germinate
Skrevet

har du ikke erfart noe som helst, eller har du erfart noe endring? det var spørsmålet mitt..

Skrevet

har du ikke erfart noe som helst, eller har du erfart noe endring? det var spørsmålet mitt..

Les det Nickløs skriver: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4794466

Du sier:

''og en ting til. jeg kan godt la være å vise følelser/utagere. det vet jeg at jeg kan klare.''

Ser du ikke at det er akkurat det samme du er i gang med nå? Poste fler og fler spørsmål for å få NHD til å svare noe du ønsker å høre?

Gjest germinate
Skrevet

Les det Nickløs skriver: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4794466

Du sier:

Ser du ikke at det er akkurat det samme du er i gang med nå? Poste fler og fler spørsmål for å få NHD til å svare noe du ønsker å høre?

jeg spør fordi han selv skrev at han ikke har erfart noe. altså må jeg holde meg unna fordi jeg ikke har endret noen ting. han skriver enten/eller, ingen mellomting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...