Gå til innhold

spørsmål til nhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spør fordi han selv skrev at han ikke har erfart noe. altså må jeg holde meg unna fordi jeg ikke har endret noen ting. han skriver enten/eller, ingen mellomting.

'' fordi jeg ikke har endret noen ting. han skriver enten/eller, ingen mellomting.

''

Det er _din_ tolkning av det han sier. Han sier ikke egentlig noe som helst om hvorvidt han har erfart _noen_ endring eller ikke, han sier vel derimot at han ikke har erfart noe som endrer hans oppfatning i forhold til det spørsmålet du stilte.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

12

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• mariaflyfly

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest germinate
Skrevet

'' fordi jeg ikke har endret noen ting. han skriver enten/eller, ingen mellomting.

''

Det er _din_ tolkning av det han sier. Han sier ikke egentlig noe som helst om hvorvidt han har erfart _noen_ endring eller ikke, han sier vel derimot at han ikke har erfart noe som endrer hans oppfatning i forhold til det spørsmålet du stilte.

ok. da skjønner jeg.

Gjest germinate
Skrevet

''

utover det da, er jeg velkommen her av andre brukere da? eller er toget gått?

Gjest germinate
Skrevet

''og en ting til. jeg kan godt la være å vise følelser/utagere. det vet jeg at jeg kan klare.''

Hvorfor velger du da ikke å vise litt moderasjon i dine utageringer? Det går jo an å uttrykke følelser uten å tillate seg selv "fritt flyt" uten hensyn til omgivelsene?

fordi det er det jeg har gjort - vist følelser... jeg tgapwdajtgpj ikke visst noe annet. selv om det kanskje høres rart ut for dere, det er helt sant..

Gjest germinate
Skrevet

fordi det er det jeg har gjort - vist følelser... jeg tgapwdajtgpj ikke visst noe annet. selv om det kanskje høres rart ut for dere, det er helt sant..

det rare ordet skulle være har

Skrevet

''fordi det er det jeg har gjort - vist følelser... jeg tgapwdajtgpj ikke visst noe annet. selv om det kanskje høres rart ut for dere, det er helt sant..''

Nå forstår jeg ikke hva du mener?

Gjest germinate
Skrevet

''fordi det er det jeg har gjort - vist følelser... jeg tgapwdajtgpj ikke visst noe annet. selv om det kanskje høres rart ut for dere, det er helt sant..''

det er det jeg har gjort når jeg har utagert

Gjest germinate
Skrevet

jeg har vist hva jeg tenker og føler. jeg har vært 100% meg selv, ærlig.

det betyr ikke at folk skal godta det. jeg har bare ikke visst av noe annet. som du sier, man kan moderere seg. har aldri sett sånn på det. jeg har aldri vært klar over det.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har ikke erfart noe som gir grunnlag for å endre min anbefaling.

Alle mine svar med dette nick er faglige og ikke personlige.

Det er håp for alle som er motiverte. Å være motivert er noe annet enn å ha lyst til. Å være motivert betyr bla i praksis å være villig til å ta på seg de byrder/ulemper som kreves for å nå målet.

Slike byrder kan bla være å lytte til andres råd ved å vise dette i sin adferd. Det kan også være å avstå fra noe en liker/er avhengig av.

betyr det at jeg bare kan gi opp en gang for alle..?

Skrevet

Du er så dramatisk :-)

Gjest germinate
Skrevet

sikkert nok. men jeg er bare lei meg :)

Skrevet

jeg har vist hva jeg tenker og føler. jeg har vært 100% meg selv, ærlig.

det betyr ikke at folk skal godta det. jeg har bare ikke visst av noe annet. som du sier, man kan moderere seg. har aldri sett sånn på det. jeg har aldri vært klar over det.

''jeg har vist hva jeg tenker og føler. jeg har vært 100% meg selv, ærlig.

det betyr ikke at folk skal godta det. jeg har bare ikke visst av noe annet. som du sier, man kan moderere seg. har aldri sett sånn på det. jeg har aldri vært klar over det.''

Ok, hvis vi da aksepterer at det er slik, hvordan vil da i fremtiden unngå utageringer på dol? Hvordan ser du for deg at du skal håndtere ut det du opplever som smertefullt istedenfor at du legger deg ned på bakken og hyler? Hva vil du gjøre annerledes?

Skrevet

''Du er så dramatisk :-)''

Veldig godt poeng.

Skrevet

sikkert nok. men jeg er bare lei meg :)

Ok :)

Håper du får det bedre snart.

Skrevet

''betyr det at jeg bare kan gi opp en gang for alle..?''

Hva er hensikten med et slikt spørsmål? Bør du få svar på denne typen spørsmål, tenker du - og i såfall hvordan skal de svarene se ut?

Gjest germinate
Skrevet

''jeg har vist hva jeg tenker og føler. jeg har vært 100% meg selv, ærlig.

det betyr ikke at folk skal godta det. jeg har bare ikke visst av noe annet. som du sier, man kan moderere seg. har aldri sett sånn på det. jeg har aldri vært klar over det.''

Ok, hvis vi da aksepterer at det er slik, hvordan vil da i fremtiden unngå utageringer på dol? Hvordan ser du for deg at du skal håndtere ut det du opplever som smertefullt istedenfor at du legger deg ned på bakken og hyler? Hva vil du gjøre annerledes?

innsikten jeg fikk forrige uke og det at jeg vet le jeg kan holde det for meg selv uten å vise det for noen.

Skrevet

innsikten jeg fikk forrige uke og det at jeg vet le jeg kan holde det for meg selv uten å vise det for noen.

''innsikten jeg fikk forrige uke og det at jeg vet le jeg kan holde det for meg selv uten å vise det for noen.''

Hvis det er slik, hvorfor stiller du da nhd spørsmål av typen "kan jeg like gjerne bare gi opp da" i denne tråden. Du begrunner jo dramatikken med at du er lei deg.

Gjest germinate
Skrevet

''betyr det at jeg bare kan gi opp en gang for alle..?''

Hva er hensikten med et slikt spørsmål? Bør du få svar på denne typen spørsmål, tenker du - og i såfall hvordan skal de svarene se ut?

jeg vet ikke. jeg føler bare at han sier det ikke er håp for meg fordi jeg ikke har vist ekte motivasjon. og da er det bortkastet å bruke mer energi på det..

Gjest germinate
Skrevet

''innsikten jeg fikk forrige uke og det at jeg vet le jeg kan holde det for meg selv uten å vise det for noen.''

Hvis det er slik, hvorfor stiller du da nhd spørsmål av typen "kan jeg like gjerne bare gi opp da" i denne tråden. Du begrunner jo dramatikken med at du er lei deg.

fordi jeg lurer på om det er noen vits i å jobbe med saken.

Gjest germinate
Skrevet

jeg ber han bare bekrefte eller avkrefte det. han svarer jo ikke, så for meg betyr det at jeg har tolket han rett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...