Gå til innhold

spørsmål til nhd

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

jeg ber han bare bekrefte eller avkrefte det. han svarer jo ikke, så for meg betyr det at jeg har tolket han rett

Du skal slutte å tolke. Det er du ikke særlig god til. Du skal lese det jeg skriver.

Jeg anbefalte deg for meget kort tid siden å avstå fra å bruke DOL. Jeg svarte og svarer igjen at jeg står fast ved dette rådet. DOL er som kvikksand for deg. I tillegg bruker du alt for mye tid på nett. Tid som du kunne brukt til noe langt bedre.

Hvis du ikke tar mitt råd til følge, ser jeg ingen grunn til å fortsette å svare deg.

Dette innlegget inneholder kun den informasjon som kan leses tydelig fra det jeg skriver. Det skal ikke "tolkes".

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

12

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• mariaflyfly

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest poncho
Skrevet

jeg ber han bare bekrefte eller avkrefte det. han svarer jo ikke, så for meg betyr det at jeg har tolket han rett

''jeg ber han bare bekrefte eller avkrefte det. han svarer jo ikke, så for meg betyr det at jeg har tolket han rett''

Skulle NHD ha svaret like mange her inne som han svarer deg, hadde han ikke rukket annet i livet. Skal vi andre også tolke det at vi ikke får svar på samme måten?

Gjest germinate
Skrevet

Du skal slutte å tolke. Det er du ikke særlig god til. Du skal lese det jeg skriver.

Jeg anbefalte deg for meget kort tid siden å avstå fra å bruke DOL. Jeg svarte og svarer igjen at jeg står fast ved dette rådet. DOL er som kvikksand for deg. I tillegg bruker du alt for mye tid på nett. Tid som du kunne brukt til noe langt bedre.

Hvis du ikke tar mitt råd til følge, ser jeg ingen grunn til å fortsette å svare deg.

Dette innlegget inneholder kun den informasjon som kan leses tydelig fra det jeg skriver. Det skal ikke "tolkes".

bare en ting. du sier jeg ikke er særlig god til å tolke. det gjelder vel ikke på andre områder, eller skal jeg slutte helt med å tolke deg - i alle tilfeller altså?

jeg tar rådet til etterfølge. takk og fortsatt god sommer (selv om været ikke er som en sommer..) :)

Gjest germinate
Skrevet

''jeg ber han bare bekrefte eller avkrefte det. han svarer jo ikke, så for meg betyr det at jeg har tolket han rett''

Skulle NHD ha svaret like mange her inne som han svarer deg, hadde han ikke rukket annet i livet. Skal vi andre også tolke det at vi ikke får svar på samme måten?

nei og det har jeg ikke ment.

Gjest poncho
Skrevet

nei og det har jeg ikke ment.

Okey. Ser du har fått et godt råd ifra NHD. Lev livet ditt i RL du istedet for på nett, så skal du se du får det riktig bra :-). Ønsker deg alt godt!

Gjest germinate
Skrevet

unnskyld at jeg har tatt for mye plass her inne da..

skal jobbe med saken.

Gjest germinate
Skrevet

Okey. Ser du har fått et godt råd ifra NHD. Lev livet ditt i RL du istedet for på nett, så skal du se du får det riktig bra :-). Ønsker deg alt godt!

takk :)

Gjest germinate
Skrevet

sorry. jeg gjorde det igjen, tolket.

Skrevet

jeg vet ikke. jeg føler bare at han sier det ikke er håp for meg fordi jeg ikke har vist ekte motivasjon. og da er det bortkastet å bruke mer energi på det..

''jeg vet ikke. jeg føler bare at han sier det ikke er håp for meg fordi jeg ikke har vist ekte motivasjon. og da er det bortkastet å bruke mer energi på det..''

Nå gjør du det igjen: du legger ansvaret over på nhd for hvordan du har det - og antyder også at hans utsagn vil avgjøre hvordan du vil leve ditt liv. Jeg gjentar det jeg sa til deg for noen dager siden: Når du holder på slik, blir jeg fristet til å svare meg slik min mor gjorde da jeg var 3-4 år gammel og ville flytte hjemmefra. Det var da hun spurte om jeg ville ha hjelp til å flytte. Når du stiller spørsmål av typen "Da er det vel ikke noe håp for meg?", så får jeg lyst til å si at "nei, det er vel ikke det, siden du sier det".

Du kan ikke legge ansvaret over på oss andre for hvordan du har det og hvordan du skal leve ditt liv. Det er ikke _vi_ som skal være din motivasjon, den må du finne inne i deg selv.

Skrevet

Nå svarer jeg deg slik jeg beskrev at jeg var fristet til i forrige svar:

Ja, da har du nok tolket rett. Det er ikke håp for deg og du kan like gjerne legge deg til sengs de kommende månedene og i tillegg utagere alt du ønsker på dol. Det er nok sånn det er.

Du kan ikke tvinge verken nhd - eller andre - til å komme med støttende bemerkninger av typen "selvfølgelig er det håp for deg" i enhver situasjon. Du har fått svar tidligere i dag, og foreløpig har du valgt å gjøre det motsatte av hva nhd foreslo for deg i sitt første svar.

Det er ikke slik at våre egne handlinger ikke har betydning for vår fremtid.

Skrevet

''Skulle NHD ha svaret like mange her inne som han svarer deg, hadde han ikke rukket annet i livet. Skal vi andre også tolke det at vi ikke får svar på samme måten?''

Du skjønner hun mener at hun har noen særegne rettigheter her i verden fordi hun har det vondere enn alle andre. Eller noe sånt.

*ordentlig sarkastisk og lei nå*

Gjest germinate
Skrevet

Nå svarer jeg deg slik jeg beskrev at jeg var fristet til i forrige svar:

Ja, da har du nok tolket rett. Det er ikke håp for deg og du kan like gjerne legge deg til sengs de kommende månedene og i tillegg utagere alt du ønsker på dol. Det er nok sånn det er.

Du kan ikke tvinge verken nhd - eller andre - til å komme med støttende bemerkninger av typen "selvfølgelig er det håp for deg" i enhver situasjon. Du har fått svar tidligere i dag, og foreløpig har du valgt å gjøre det motsatte av hva nhd foreslo for deg i sitt første svar.

Det er ikke slik at våre egne handlinger ikke har betydning for vår fremtid.

ok greit å vite hvor du står

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...