Gå til innhold

Frustrert befolkning?

Anbefalte innlegg

Gjest lurumsvansen
Skrevet

Good! ;)

Det er jo sånn her inne også... man kan dele inn DOL'erne i to grupper - de som generelt sett er mest negative og de som generelt sett er mest positive ;)

''de som generelt sett er mest negative og de som generelt sett er mest positive''

Tåpelig generalisering. Det kommer da helt an på hvilken sak som diskuteres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''de som generelt sett er mest negative og de som generelt sett er mest positive''

Tåpelig generalisering. Det kommer da helt an på hvilken sak som diskuteres.

Derfor skrev jeg "generelt" ;)

Man merker allikevel ganske lett hvem som lettest graver seg ned i negativitet og hvem som er mest positive. Det handler om måten vedkommende skriver på osv.

Skrevet

Ja jeg har også observert - og undret meg over det.

Min teori er at en del av en befolkning vil reagere på den måten når alle behov i Maslovs behovspyramide er tilfredsstilt. Altså at vi er programmert til instinktivt å ønske endring og at noen alltid vil lete etter ting å endre på selv når man har alt man trenger.

http://no.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide

Enig, det tror jeg også!

Jeg tror det er i den menneskelige natur å alltid jobbe for at livet skal bli bedre. Og hvis man da ikke har noe å jobbe for, da er det nok lett å bli generelt misfornøyd.

Skrevet

Nordmenn er blitt veike, sutrete, bortskjemte, kravstore og late. Og frustrerte. Ikke så rart kanskje, for det er hardt å møte virkeligheten med forventningene de har til livet.

Alt var mye bedre under krigen. Da hadde vi bare neslesuppe og neversko, men du verda for ei framtidstro! Satser på at neste generasjon ordner opp. De blir nok arbeidsmaskiner som ikke sløser bort verdifull tid på nettet, verken for å sutre eller for å late som de er noe de drømmer om å være. Det går seg til. Jau.

Skrevet

Nordmenn er blitt veike, sutrete, bortskjemte, kravstore og late. Og frustrerte. Ikke så rart kanskje, for det er hardt å møte virkeligheten med forventningene de har til livet.

Alt var mye bedre under krigen. Da hadde vi bare neslesuppe og neversko, men du verda for ei framtidstro! Satser på at neste generasjon ordner opp. De blir nok arbeidsmaskiner som ikke sløser bort verdifull tid på nettet, verken for å sutre eller for å late som de er noe de drømmer om å være. Det går seg til. Jau.

Hehe, godt sagt :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...