Rosavina Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Hei! Jeg ble diagnostisert bipolar lidelse 2 for 12 år siden. Hadde da en innleggelse på Dps som varte litt til og ifra i ca 6 mnd. Deretter et veldig kort opphold for 5 år siden. Jeg bruker medisiner og er stabil, i fullt arbeid. Fra høsten av skal jeg igang med en deltidsutdanning som innebærer at jeg må ha 10 ukers praksis på Dps... Jeg kjenner privat og via min jobb i dag, flere av dem som jobber på Dps. De ser at jeg er frisk, så ingen problemer sålangt.. Men hva når vi møtes på Dps, med meg som student? Bør jeg snakke med noen, informere noen om at jeg har en diagnose og har vært pasient? Flere av dem jeg skal jobbe side om side med vet jo... Vanskelig dette... Ønsker svar fra NHD og andre som har vært i et lignende dilemma... Tusen takk :-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Det er det ingen grunn til med mindre du selv ønsker, jeg personlig synes ikke du skal det. Det vil alltid være noen man kjenner her og der, ikke føl deg forpliktet til å forklare eller informere om at du har en diagnose når du fungerer så godt som det du gjør. 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. august 2012 Forfatter Skrevet 5. august 2012 Det er det ingen grunn til med mindre du selv ønsker, jeg personlig synes ikke du skal det. Det vil alltid være noen man kjenner her og der, ikke føl deg forpliktet til å forklare eller informere om at du har en diagnose når du fungerer så godt som det du gjør. Takk for svar! Nei, informere trenger jeg ikke gjøre. De vet jo fra før av. 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. august 2012 Forfatter Skrevet 5. august 2012 Takk for svar! Nei, informere trenger jeg ikke gjøre. De vet jo fra før av. Jeg snakker om å informere om at jeg skal jobbe der etterhvert. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Jeg er enig med xbellax her jeg. Hadde det vært meg, hadde jeg ikke ville sagt noe om dette. Om du skal ut i praksis på et somatisk sykehus, vil det vel heller ikke være naturlig å informere om at du har vært innlagt der med en fysisk sykdom? Det at du har bipolar 2 er privat, og når det ikke plager deg idag synes jeg at ingen har noe med dette å gjøre. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Jeg snakker om å informere om at jeg skal jobbe der etterhvert. Slik jeg forsto det skulle du ha 10 uker med praksis der og har vært innlagt for 12 og 5 år siden. Det er såpass lang tid at jeg ser fortsatt ikke noe behov for å informere, du vil treffe folk du kjenner mer eller mindre overalt. Skulle du likevel føle det motsatte kan du ta dette med avdelingslederen som deretter kan informere de som jobber der, da blir det mest ryddig og du slipper å føle at du må snakke med hver en. 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. august 2012 Forfatter Skrevet 5. august 2012 Jeg er enig med xbellax her jeg. Hadde det vært meg, hadde jeg ikke ville sagt noe om dette. Om du skal ut i praksis på et somatisk sykehus, vil det vel heller ikke være naturlig å informere om at du har vært innlagt der med en fysisk sykdom? Det at du har bipolar 2 er privat, og når det ikke plager deg idag synes jeg at ingen har noe med dette å gjøre. Ja, du har helt rett.. Men det er likevel et dilemma når man har vært pasient av en kommende "kollega". Jeg skal ikke jobbe i psykiatrien i fremtiden, men må innom nå i praksisperioden. 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. august 2012 Forfatter Skrevet 5. august 2012 Slik jeg forsto det skulle du ha 10 uker med praksis der og har vært innlagt for 12 og 5 år siden. Det er såpass lang tid at jeg ser fortsatt ikke noe behov for å informere, du vil treffe folk du kjenner mer eller mindre overalt. Skulle du likevel føle det motsatte kan du ta dette med avdelingslederen som deretter kan informere de som jobber der, da blir det mest ryddig og du slipper å føle at du må snakke med hver en. Dem det gjelder som har vært mine behandlere, jobber der enda. Regner nesten med at de har vært oppi denne problemstillingen noe ganger...jeg kan sikkert bare roe meg ned ;-) Tusen takk for innspill :-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Dem det gjelder som har vært mine behandlere, jobber der enda. Regner nesten med at de har vært oppi denne problemstillingen noe ganger...jeg kan sikkert bare roe meg ned ;-) Tusen takk for innspill :-) Det har de garantert. Jeg ser ikke behovet når det er så lenge som 5 år siden men der helt ok om du ønsker å si ifra om du føler for det. Lykke til. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Ikke en ukjent problemstilling. Jeg synes ikke du trenger å si noe som helst. Du er et godt bevis på hvor langt en kan komme med god behandling av BP kombinert med hardt arbeid og fornuftige valg fra "pasienten". Lykke til :-) 0 Siter
Rosavina Skrevet 5. august 2012 Forfatter Skrevet 5. august 2012 Ikke en ukjent problemstilling. Jeg synes ikke du trenger å si noe som helst. Du er et godt bevis på hvor langt en kan komme med god behandling av BP kombinert med hardt arbeid og fornuftige valg fra "pasienten". Lykke til :-) Tusen takk for et godt svar! Nå ble jeg veldig glad :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.