Gå til innhold

Det omvendte Suzanne Brøggerprinsipp

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SB sa en gang: "Du kan ta meg hvor som helst - bare ikke på ordet".

I mitt arbeid som psykiater synes jeg det er meget nyttig å følge det motsatte prinsipp. Jeg tar folk på ordet. Jeg forventer at de mener det de sier og omvendt. Samtidig lover jeg at jeg sier det jeg mener og mener det jeg sier. Verken mer eller mindre.

Synes det er et godt prinsipp i kommunikasjon. Da slipper en alle de misforståelser som tolkninger medfører.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

8

• WaTfM?

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• laban

2

Gjest poncho
Skrevet

Dette "tolker" jeg dithen at du sikkert er en god terapeut ;))). Skal man lære noe er det viktig å få servert ting direkte og ikke innpakket. Det synes ihvertfall jeg blir mye tryggere.

Skrevet

Hei!

Da tror jeg du er en god psykiater , smil.

Skrevet

Hei!

Da tror jeg du er en god psykiater , smil.

Hei!

Jeg m[ skrive smil, fordi jeg n[ har ubuntu p[ pc og ikke f[r jeg til [ endre tastatur s[ lett, m[ g[ p[ terminal og skal gj;re det i kveld.

Spennende p[ en m[te. ja ja ikke lett [ skj;nne dette , smil.

skal sjekke you tube m[ f[ hjelp, smil.

Skrevet

Hei!

Jeg m[ skrive smil, fordi jeg n[ har ubuntu p[ pc og ikke f[r jeg til [ endre tastatur s[ lett, m[ g[ p[ terminal og skal gj;re det i kveld.

Spennende p[ en m[te. ja ja ikke lett [ skj;nne dette , smil.

skal sjekke you tube m[ f[ hjelp, smil.

''setxkbmap no''

:-)

Skrevet

''setxkbmap no''

Hei!

Virkelig, smil

Skrevet

Hei!

Virkelig, smil

Du bare taster det inn i terminalen... :-) Så får du riktig keyboard.

Skrevet

Du bare taster det inn i terminalen... :-) Så får du riktig keyboard.

Hei!

Greit nok, men dvorak... du luringen, jeg har asperger men jeg skjønner meg på logikk :) :)

Nå har jeg i vertfall min æ og ø osv...

men ikke med dvorak, men så lærte jeg jo noe.

Skrevet

Hei!

Greit nok, men dvorak... du luringen, jeg har asperger men jeg skjønner meg på logikk :) :)

Nå har jeg i vertfall min æ og ø osv...

men ikke med dvorak, men så lærte jeg jo noe.

Jeg vet ikke hva dvorak er engang jeg. ;-)

Skrevet

''setxkbmap no''

Hei!

Huff beklager jeg så ikke at du skrev no...

kommuniserte med en annen som skrev dvorak, bare glem det morsomt bare, ble ganske mye krøll for meg :)

Men jeg kom tilbake, om du ikke har noe i mot tar jeg gjerne et annet råd en annen gang, gikk jo kjapt dete.

Fint med terminal og you tube, men ikke så mange på terminal :)

Gjest Ladytron
Skrevet

Synes det høres veldig bra ut, håper jeg kan komme dit selv en gang.

Skrevet

Hei!

Hvis du skriver setxkbmap dvorak så vet du :)

Men ikke gjør det, ingen av tastene blir normale :)

Men taster man, eller desperat leter seg frem til u og t ja så er man ute av kaoset :)

Skrevet

Hei!

Forresten bruker du også ubuntu?

Gjest Remlow
Skrevet

Det sitatet er nok tatt ut av sin sammenheng, og muligens fått et "eget liv" i etterkant.

Jeg mener å huske det var det hun sa da hun snakket om boken sin, "Jadekatten".

Det var en slektsroman, og journalisten spurte henne om det var hennes familie boken handlet om, eller om det var fiksjon.

Forfattere vil jo aldri innrømme noe som helst, og det var da hun sa dette som et difust svar.

Skrevet

Hei!

Forresten bruker du også ubuntu?

Nei men er likt på alle linuxer det der... :-)

Skrevet

Nei men er likt på alle linuxer det der... :-)

Hei!

ja det er jo linuxbasert :)

Ikke så mange jeg kjenner bruker det... jeg foretrekker det, mer pga av min egen særhet sier min mann :)

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

Hva legger du da i det at pasienten skal "undre seg"?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva legger du da i det at pasienten skal "undre seg"?

Å undre seg kan f.eks være å tenke over følgende:

"Hva er det som gjør at jeg spør de samme personer om råd gang på gang selv om jeg ikke følger rådene?"

"Hva er det som gjør at jeg på et tidspunkt skriver at jeg vil slutte å skrive på DOL, mens jeg likevel fortsetter? Og hva er det som gjør at dette skjer gang på gang?"

"Hva er det som gjør at jeg har så vanskelig for å holde det jeg har blitt eninge med andre om?"

"Hva kan det være som gjør at jeg opplever en alvorlig livskrise minst en gang i uken?"

Skrevet

Å undre seg kan f.eks være å tenke over følgende:

"Hva er det som gjør at jeg spør de samme personer om råd gang på gang selv om jeg ikke følger rådene?"

"Hva er det som gjør at jeg på et tidspunkt skriver at jeg vil slutte å skrive på DOL, mens jeg likevel fortsetter? Og hva er det som gjør at dette skjer gang på gang?"

"Hva er det som gjør at jeg har så vanskelig for å holde det jeg har blitt eninge med andre om?"

"Hva kan det være som gjør at jeg opplever en alvorlig livskrise minst en gang i uken?"

Snakker du om meg nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...