Gå til innhold

Det omvendte Suzanne Brøggerprinsipp

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

En må i det minste ta seg selv på ordet.

Lyst til å si hva du _egentlig_ mente med det?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

8

• WaTfM?

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• laban

2

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Lyst til å si hva du _egentlig_ mente med det?

Å ta seg selv på ordet betyr at man holder det man har sagt.

F.eks når du sier at du skal ha dolpause ut august, hadde du tatt deg selv på ordet hvis du hadde tatt dolpause ut august.

Når du ikke tar den pausen likevel, har du _ikke_ tatt deg selv på ordet.

Var det mer du lurte på?

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

Å ta seg selv på ordet betyr at man holder det man har sagt.

F.eks når du sier at du skal ha dolpause ut august, hadde du tatt deg selv på ordet hvis du hadde tatt dolpause ut august.

Når du ikke tar den pausen likevel, har du _ikke_ tatt deg selv på ordet.

Var det mer du lurte på?

Det var ikke det jeg lurte på.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det var ikke det jeg lurte på.

Neivel, da er det ikke så lett og vite hva du lurte på. Ndh kan ikke bli klarere enn det han allerede er og du spør om hva han egentlig mente?

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

Neivel, da er det ikke så lett og vite hva du lurte på. Ndh kan ikke bli klarere enn det han allerede er og du spør om hva han egentlig mente?

Da kan du kanskje la han få avgjøre om han vil svare på det selv, og i så fall la han få svare på det selv?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Da kan du kanskje la han få avgjøre om han vil svare på det selv, og i så fall la han få svare på det selv?

Jeg avgjør ikke hva han skal svare på og det vet du godt. Du vet også godt at dette er et åpent forum hvor hvem som helst både kan lese og svare. Jeg forsøkte bare og forklare deg hva "ta deg selv på ordet" betyr, siden det for meg hvirket som du ikke skjønte det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg avgjør ikke hva han skal svare på og det vet du godt. Du vet også godt at dette er et åpent forum hvor hvem som helst både kan lese og svare. Jeg forsøkte bare og forklare deg hva "ta deg selv på ordet" betyr, siden det for meg hvirket som du ikke skjønte det.

Du har forstått meg helt korrekt. Det var slik jeg mente det.

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

hvis jeg hadde sagt til deg at jeg slutter. mener du da at jeg skal gjøre det?

Gjest germinate
Skrevet

altså ta meg selv på ordet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er lov å ombestemme seg, men da må en si at en har ombestemt seg. Ikke si en ting og gjøre det motsatte.

Generelt bør en tenke seg godt om før en "slenger ut" slike utsagn. Det virker etterhvert ikke så troverdig om en ombestemmer seg stadig vekk.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, jeg regnet med det :-)

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

altså ta meg selv på ordet.

poenget er vel ikke hva NHD mener men hva DU mener.

Hvorfor spør du om NHD mener at du skal slutte når det er du selv som skriver at du skal slutte?

Gjest germinate
Skrevet

Det er lov å ombestemme seg, men da må en si at en har ombestemt seg. Ikke si en ting og gjøre det motsatte.

Generelt bør en tenke seg godt om før en "slenger ut" slike utsagn. Det virker etterhvert ikke så troverdig om en ombestemmer seg stadig vekk.

det gjelder vel generelt at en må tenke seg godt om før en slenger ut ord. f.eks om jeg sier "bare glem det" osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...