Gå til innhold

Innser at jeg har lite viljestyrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er i ferd med å innse at jeg har lite viljestyrke...

Det dreier seg jo ikke bare om usunne matvaner og lite aktivitet. Det er hele livsførselen min. Det er masse fornuftig jeg kunne gjøre nå, i stedet for å sitte her.

Har innsett at jeg har få sperrer mot å gjøre det jeg har lyst til her og nå. Dårlig til å gjøre det fornuftige/konstruktive som lønner seg i fremtiden.

Men, jeg vet jo at det går an å gjøre noe med dette da. Jeg var ikke sånn før, engang. Jeg tror det kom av når jeg ble syk/fikk diagnose. Jeg ble veldig selvmedlidende. Av en eller annen grunn...

Men det går absolutt an å gjøre noe med det, vet jeg. Og det skal jeg gjøre. Men jeg tror det krever veldig lang tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg vil råde deg til å lese fredagens utgave av A magasinet, da det står noen øvingstips på slutten der.

Det lønner seg nelig å ikke øve på for mye, ikke sette seg umulige mål, begynn i det lille, da oppøving av viljestyrek overføres lett til andre områder.

Det var nevnt rare ting som eks. Puss tennene dine konsekvent med motsatt hånd av det du pleier, selv om dette kjennes ubehagelig, men vær konsekvent. jeg tenkte underlig, men det har vist seg å være nyttig å gjøre små bestemte endringer på vaner, gjøre det man ikke vil utsettet behov og egne ønsker, da dette lett overføres til andre områder, man må bare starte å øve seg på noe.

Jeg er i gang, da jeg også har ting jeg vil gjøre mer enn å sitte foran en pc :) noe av det som viste seg vanskeligst å få kontroll på var nettopp surfing på internet osv... da bør man begynne på noe annet også øve som en idrettsmann :)

Skrevet

Hei!

jeg vil råde deg til å lese fredagens utgave av A magasinet, da det står noen øvingstips på slutten der.

Det lønner seg nelig å ikke øve på for mye, ikke sette seg umulige mål, begynn i det lille, da oppøving av viljestyrek overføres lett til andre områder.

Det var nevnt rare ting som eks. Puss tennene dine konsekvent med motsatt hånd av det du pleier, selv om dette kjennes ubehagelig, men vær konsekvent. jeg tenkte underlig, men det har vist seg å være nyttig å gjøre små bestemte endringer på vaner, gjøre det man ikke vil utsettet behov og egne ønsker, da dette lett overføres til andre områder, man må bare starte å øve seg på noe.

Jeg er i gang, da jeg også har ting jeg vil gjøre mer enn å sitte foran en pc :) noe av det som viste seg vanskeligst å få kontroll på var nettopp surfing på internet osv... da bør man begynne på noe annet også øve som en idrettsmann :)

Ja, jeg tror også det lønner seg å tenke litt langsiktig, med små (del)mål... :-)

Det er jo egentlig bare "just do it", men "just do it, but slowly", kanskje?

Ikke vet jeg...

Skrevet

Ja, jeg tror også det lønner seg å tenke litt langsiktig, med små (del)mål... :-)

Det er jo egentlig bare "just do it", men "just do it, but slowly", kanskje?

Ikke vet jeg...

Hei!

Start i kveld er du høyrehendt som meg puss tennene med venstre hånd :) :)

Skrevet

Hei!

Start i kveld er du høyrehendt som meg puss tennene med venstre hånd :) :)

Hehe. :-)

Jeg er inne i en god sirkel for tiden, det går bedre, men det er jo så utrolig mye som gjenstår... blir jo nesten helt paff av alt som gjenstår for å bli mer "normal"...

Skrevet

Hehe. :-)

Jeg er inne i en god sirkel for tiden, det går bedre, men det er jo så utrolig mye som gjenstår... blir jo nesten helt paff av alt som gjenstår for å bli mer "normal"...

Hei!

Du virker veldig normal på meg :)

Så hva er det med deg, hvilken diagnose gjør det unormal?

Jeg har selv asperger syndrom, dette er unormalt, kan ikke skjules osv... :) heldigvis for meg er mennesker hyggelige, imøtekommende og som oftest overbærende, et unntak er en psykisk syk kvinne med en pf. (min mann har diagnostisert henne) jeg gikk det man kaller fem på og trodde på alt hun sa, det viser seg at min mann nok hadde rett...

Hun blir fort fornærmet og har hengt seg opp i noe dumt jeg sa, som ikke i det hele tatt var ment som noe annet enn et kompliment, men slik oppfattet hun det selvsagt ikke, og noen beklagelse fra meg, tok hun heller ikke, hun repiterer istedet det dumme jeg saa, igjen og igjen, så jeg holder meg unna henne.

Skrevet

Ting tar alltid tid før en ser resultater, da er det lett å miste motet på veien.

Skrevet

Hei!

Du virker veldig normal på meg :)

Så hva er det med deg, hvilken diagnose gjør det unormal?

Jeg har selv asperger syndrom, dette er unormalt, kan ikke skjules osv... :) heldigvis for meg er mennesker hyggelige, imøtekommende og som oftest overbærende, et unntak er en psykisk syk kvinne med en pf. (min mann har diagnostisert henne) jeg gikk det man kaller fem på og trodde på alt hun sa, det viser seg at min mann nok hadde rett...

Hun blir fort fornærmet og har hengt seg opp i noe dumt jeg sa, som ikke i det hele tatt var ment som noe annet enn et kompliment, men slik oppfattet hun det selvsagt ikke, og noen beklagelse fra meg, tok hun heller ikke, hun repiterer istedet det dumme jeg saa, igjen og igjen, så jeg holder meg unna henne.

Det som er unormalt med meg har ikke så mye med diagnose å gjøre. Jeg snakker om hvordan jeg ikke fungerer... det er mange områder jeg ikke fungerer på, rett og slett. Skal prøve å ta meg mer sammen da. :-)

Skrevet

Det som er unormalt med meg har ikke så mye med diagnose å gjøre. Jeg snakker om hvordan jeg ikke fungerer... det er mange områder jeg ikke fungerer på, rett og slett. Skal prøve å ta meg mer sammen da. :-)

Hei!

ja det med å ta seg sammen, men med visse teknikker er lurt.

I nøden spiser løven gress, sier et ordtak, :)

Og det klarer jeg rellatere til av en eller annen grunn :)

Jeg ser forøvrig for meg deg som drømmemannen, det fordi du svarte meg kort og konsist og akkurat på det jeg trengte:

setxkbmap no :) osv...

Dessuten spiser du usunt og det ville jeg nok også gjort om jeg ikke var gift med en kostholdsentusiast, det smitter :)

Jeg ville uten min mann sittet i en grotte med mange pc er og planlagt ting, men feltarbeide er også min greie, men pc er uunværlig, med barn :) er livet mer mangfoldig.

jeg glemte noe viktig nå...

Skrevet

Hei!

ja det med å ta seg sammen, men med visse teknikker er lurt.

I nøden spiser løven gress, sier et ordtak, :)

Og det klarer jeg rellatere til av en eller annen grunn :)

Jeg ser forøvrig for meg deg som drømmemannen, det fordi du svarte meg kort og konsist og akkurat på det jeg trengte:

setxkbmap no :) osv...

Dessuten spiser du usunt og det ville jeg nok også gjort om jeg ikke var gift med en kostholdsentusiast, det smitter :)

Jeg ville uten min mann sittet i en grotte med mange pc er og planlagt ting, men feltarbeide er også min greie, men pc er uunværlig, med barn :) er livet mer mangfoldig.

jeg glemte noe viktig nå...

''Jeg ser forøvrig for meg deg som drømmemannen''

Host, hark, nå satte jeg noe i halsen... hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...