Gjest endelikt Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Det tenker jeg på ofte. Det hadde vært mindre stress for meg om jeg bare hadde sett ned i bakken, enn håpe på at den jeg møter er hyggelig. Hilser på naboene da, men det er få som smiler når de hilser tilbake, det synes jeg er leit. Det hadde vært bedre for meg om jeg ikke hilset på de. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Du vil alltid tjene på å være blid og høflig :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Hei! Så rart alle jeg kjenner smiler og hilser eks naboer. Veldig også ofte, kanskje jeg bor i et område der mange er fornøyde, ikke vet jeg. Eller kanskje de smiler fordi jeg smiler? I Oslo er det stor forskjell i følelsen av lykke mellom østkant og vestlant og i min bydel blir en mann 10 år eldre enn i groruddalen. Det er rart syns jeg, men dette henger vist sammen med både kosthold og helse. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Hei! Så rart alle jeg kjenner smiler og hilser eks naboer. Veldig også ofte, kanskje jeg bor i et område der mange er fornøyde, ikke vet jeg. Eller kanskje de smiler fordi jeg smiler? I Oslo er det stor forskjell i følelsen av lykke mellom østkant og vestlant og i min bydel blir en mann 10 år eldre enn i groruddalen. Det er rart syns jeg, men dette henger vist sammen med både kosthold og helse. Jeg bor på beste østkant og her hilser alle på hverandre. Men det finnes endel skikkelig, fattige folk her + noen slasker og derfor lever mange kortere enn gjennomsnittet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Jeg bor på beste østkant og her hilser alle på hverandre. Men det finnes endel skikkelig, fattige folk her + noen slasker og derfor lever mange kortere enn gjennomsnittet. Hei! Det er vel slaskene som ikke hilser da Det er et morsomt ord Men alvorlig, så spiser de mer usunt på østkanten, mindre grønnsaker og frukt og mer ferdig mat. Det handler ikke om penger, men om valg ( det er der det rare kommer inn, man gjør gale valg når man vet bedre), man kan jo kjøpe jordbær istedet for godteri osv... Fabian Stang har faktisk tatt til orde for en økt bevissthet rundt dette, men da fikk han kritikk for å ikke forstå? Og det når han bare belyste noe viktig. Hvis du husker saken for noen år siden i Aftenposten aften. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Hei! Det er vel slaskene som ikke hilser da Det er et morsomt ord Men alvorlig, så spiser de mer usunt på østkanten, mindre grønnsaker og frukt og mer ferdig mat. Det handler ikke om penger, men om valg ( det er der det rare kommer inn, man gjør gale valg når man vet bedre), man kan jo kjøpe jordbær istedet for godteri osv... Fabian Stang har faktisk tatt til orde for en økt bevissthet rundt dette, men da fikk han kritikk for å ikke forstå? Og det når han bare belyste noe viktig. Hvis du husker saken for noen år siden i Aftenposten aften. Jeg tviler i grunnen på at folk her spiser mindre frukt og grønnsaker siden det er så mange innvandrerforretninger her som selger mye rimligere frukt og grønnsaker enn andre butikker og dessuten så selges det billig halalkjøtt. Men endel folk nyter nok alkohol litt oftere enn i resten av byen, et par pils etter jobben flere ganger i uka er ganske vanlig og dessuten er det mer forurenset her pga både biler og vedfyring fra gamle vedovner. 0 Siter
laban Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Hei! Så rart alle jeg kjenner smiler og hilser eks naboer. Veldig også ofte, kanskje jeg bor i et område der mange er fornøyde, ikke vet jeg. Eller kanskje de smiler fordi jeg smiler? I Oslo er det stor forskjell i følelsen av lykke mellom østkant og vestlant og i min bydel blir en mann 10 år eldre enn i groruddalen. Det er rart syns jeg, men dette henger vist sammen med både kosthold og helse. De forskjellene handler om gjennomsnittstall og skyldes økonomi og livsstil, ikke adresser. Men økonomien påvirker selvfølgelig adressen til folk. Hvis man flyttet X tusen problemcaser fra de billige boligene de har råd til eller har blitt tildelt av kommunen, i østlige bydeler, til pene bydeler med pene mennesker, ville det skje noe med gjennomsnittstallene der også. Politikerne vet godt hva som kan gjøres med de store forskjellene i levekår i Oslo. Men det er klart det er enklere å bruke pekefingeren og be folk spise grønnsakene sine og trave rundt i marka. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Du vil alltid tjene på å være blid og høflig :-) "Det bor et smil i alle mennesker når du møter dem, det er bare om å gjøre å få lokket smilet frem" 0 Siter
Gjest endelikt Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Du vil alltid tjene på å være blid og høflig :-) Ja er enig i det, og det er jeg av person, men nå en som har smilt og sagt hei tilbake før, og nå ser sur ut når han hilser, nei da gidder jeg ikke å hilse på den personen mer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.