Gå til innhold

Stenge alle ute

Anbefalte innlegg

Gjest endelikt
Skrevet

Det tenker jeg på ofte. Det hadde vært mindre stress for meg om jeg bare hadde sett ned i bakken, enn håpe på at den jeg møter er hyggelig. Hilser på naboene da, men det er få som smiler når de hilser tilbake, det synes jeg er leit. Det hadde vært bedre for meg om jeg ikke hilset på de.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du vil alltid tjene på å være blid og høflig :-)

Skrevet

Hei!

Så rart alle jeg kjenner smiler og hilser eks naboer.

Veldig også ofte, kanskje jeg bor i et område der mange er fornøyde, ikke vet jeg. Eller kanskje de smiler fordi jeg smiler?

I Oslo er det stor forskjell i følelsen av lykke mellom østkant og vestlant og i min bydel blir en mann 10 år eldre enn i groruddalen. Det er rart syns jeg, men dette henger vist sammen med både kosthold og helse.

Skrevet

Hei!

Veldig også ofte, kanskje jeg bor i et område der mange er fornøyde, ikke vet jeg. Eller kanskje de smiler fordi jeg smiler?

I Oslo er det stor forskjell i følelsen av lykke mellom østkant og vestlant og i min bydel blir en mann 10 år eldre enn i groruddalen. Det er rart syns jeg, men dette henger vist sammen med både kosthold og helse.

Jeg bor på beste østkant og her hilser alle på hverandre. Men det finnes endel skikkelig, fattige folk her + noen slasker og derfor lever mange kortere enn gjennomsnittet.

Skrevet

Jeg bor på beste østkant og her hilser alle på hverandre. Men det finnes endel skikkelig, fattige folk her + noen slasker og derfor lever mange kortere enn gjennomsnittet.

Hei!

Det er vel slaskene som ikke hilser da :)

Det er et morsomt ord :)

Men alvorlig, så spiser de mer usunt på østkanten, mindre grønnsaker og frukt og mer ferdig mat. Det handler ikke om penger, men om valg ( det er der det rare kommer inn, man gjør gale valg når man vet bedre), man kan jo kjøpe jordbær istedet for godteri osv... Fabian Stang har faktisk tatt til orde for en økt bevissthet rundt dette, men da fikk han kritikk for å ikke forstå?

Og det når han bare belyste noe viktig. Hvis du husker saken for noen år siden i Aftenposten aften.

Skrevet

Hei!

Det er vel slaskene som ikke hilser da :)

Det er et morsomt ord :)

Men alvorlig, så spiser de mer usunt på østkanten, mindre grønnsaker og frukt og mer ferdig mat. Det handler ikke om penger, men om valg ( det er der det rare kommer inn, man gjør gale valg når man vet bedre), man kan jo kjøpe jordbær istedet for godteri osv... Fabian Stang har faktisk tatt til orde for en økt bevissthet rundt dette, men da fikk han kritikk for å ikke forstå?

Og det når han bare belyste noe viktig. Hvis du husker saken for noen år siden i Aftenposten aften.

Jeg tviler i grunnen på at folk her spiser mindre frukt og grønnsaker siden det er så mange innvandrerforretninger her som selger mye rimligere frukt og grønnsaker enn andre butikker og dessuten så selges det billig halalkjøtt.

Men endel folk nyter nok alkohol litt oftere enn i resten av byen, et par pils etter jobben flere ganger i uka er ganske vanlig og dessuten er det mer forurenset her pga både biler og vedfyring fra gamle vedovner.

Skrevet

Hei!

De forskjellene handler om gjennomsnittstall og skyldes økonomi og livsstil, ikke adresser. Men økonomien påvirker selvfølgelig adressen til folk.

Hvis man flyttet X tusen problemcaser fra de billige boligene de har råd til eller har blitt tildelt av kommunen, i østlige bydeler, til pene bydeler med pene mennesker, ville det skje noe med gjennomsnittstallene der også.

Politikerne vet godt hva som kan gjøres med de store forskjellene i levekår i Oslo. Men det er klart det er enklere å bruke pekefingeren og be folk spise grønnsakene sine og trave rundt i marka.

Gjest Remlow
Skrevet

"Det bor et smil i alle mennesker når du møter dem, det er bare om å gjøre å få lokket smilet frem"

Gjest endelikt
Skrevet

Ja er enig i det, og det er jeg av person, men nå en som har smilt og sagt hei tilbake før, og nå ser sur ut når han hilser, nei da gidder jeg ikke å hilse på den personen mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...