Gå til innhold

Homofile foreldre får homofile barn

Anbefalte innlegg

motorPrøysen
Skrevet

I debatten om hvorvidt homofile skal kunne gifte seg/få kunstig befrukting/adoptere har det lenge vært trukket fram at forskning viser at barnas legning ikke påvirkes.

En studie fra 2010 viser nå at barn med homofile foreldre (to menn eller to kvinner) faktisk oftere blir homofile enn andre barn.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20642872

Why am I not surprised?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• motorPrøysen

7

• XbellaX

4

• EnolaGay

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Spiller det noen rolle hva slags legning barna får eller ikke får så lenge barna vokser opp med kjærlige foreldre.

Skrevet

Spiller det noen rolle hva slags legning barna får eller ikke får så lenge barna vokser opp med kjærlige foreldre.

''Spiller det noen rolle hva slags legning barna får eller ikke får så lenge barna vokser opp med kjærlige foreldre.''

Påstås det ikke at homofili er medfødt?

Skrevet

''Spiller det noen rolle hva slags legning barna får eller ikke får så lenge barna vokser opp med kjærlige foreldre.''

Påstås det ikke at homofili er medfødt?

''Påstås det ikke at homofili er medfødt?''

Jeg har ikke hevdet det men det kan utmerket godt være tilfelle for mange. Selv tror jeg vi mennesker, ikke alle men mange, kan være mer flytende enn vi aner.

Hvem bryr seg om hva slags legning disse barna får, jeg klarer fortsatt ikke skjønne det.

Skrevet

Om så var, hva så?

Er det noe gale med homofile barn?

Gjest eldre dame
Skrevet

Om så var, hva så?

Er det noe gale med homofile barn?

Det er ikke naturlig.

Skrevet

Det er ikke naturlig.

Om du ikke mener homofili er naturlig kan du umulig leve i 2012.

Skrevet

Det er ikke naturlig.

''Det er ikke naturlig. – eldre dame''

Hvilken relevans har de om noe er "naturlig"?

Datamaskinen du bruker er ikke naturlig. Meslingvaksine er ikke naturlig.

Malaria er naturlig. Hjerteinnfarkt er naturlig.

Gjest eldre dame
Skrevet

Om du ikke mener homofili er naturlig kan du umulig leve i 2012.

Det er ikke naturlig når barna nærmest blir tvunget inn uføret av "foreldrene".

Gjest eldre dame
Skrevet

''Det er ikke naturlig. – eldre dame''

Hvilken relevans har de om noe er "naturlig"?

Datamaskinen du bruker er ikke naturlig. Meslingvaksine er ikke naturlig.

Malaria er naturlig. Hjerteinnfarkt er naturlig.

Skrevet

Og der gikk seriøsiteten ut av diskusjonen :-)

Skrevet

Denne trollingen din er kjedelig.

Skrevet

Trollingen din er fremdeles forutsigbar og kjedelig.

motorPrøysen
Skrevet

Det interessante her er ikke om det er bra eller dårlig med flere homofile. Det interessante er at en type funn, at barn av homofile ikke blir mer homofile, stadig har vært trukket fram, til manges forbauselse. Nå har vi altså nye funn som tyder på at det som ble hevda likevel ikke stemte.

Det syns jeg er interessant og verd å videreformidle. Jeg tror også at den tidligere forskningen har vært styrt til dels av ideologi og politisk korrekthet. Kanskje er disse nye funnene også styrt av ideologi, hva veit jeg, men nå er i hvert fall det definitve svaret mer usikkert.

Skrevet

Det interessante her er ikke om det er bra eller dårlig med flere homofile. Det interessante er at en type funn, at barn av homofile ikke blir mer homofile, stadig har vært trukket fram, til manges forbauselse. Nå har vi altså nye funn som tyder på at det som ble hevda likevel ikke stemte.

Det syns jeg er interessant og verd å videreformidle. Jeg tror også at den tidligere forskningen har vært styrt til dels av ideologi og politisk korrekthet. Kanskje er disse nye funnene også styrt av ideologi, hva veit jeg, men nå er i hvert fall det definitve svaret mer usikkert.

Jo, men det har bare en relevans hvis man mener folks legning er relevant (for andre enn personen selv).

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Homofili#Teorier_om_.C3.A5rsaker

Homofili er mest sansynlig medfødt. Og at barn av homofile da blir homofile er slett ikke så rart. Akkurat som barn av blåøyde mest sansynlig får blå øyne!

Både blåøyde og homofile er mennesker. Skjønt man bør kanskje unngå å være en "blåøyd homofil" og tro at alle er like intelligente og skjønner dette av seg selv..

Skrevet

Jo, men det har bare en relevans hvis man mener folks legning er relevant (for andre enn personen selv).

Forskning/viten er relevant uansett!

Gjest geitost
Skrevet

''Jo, men det har bare en relevans hvis man mener folks legning er relevant (for andre enn personen selv).''

Det påvirker samfunnet.

Skrevet

''Jo, men det har bare en relevans hvis man mener folks legning er relevant (for andre enn personen selv).''

Det påvirker samfunnet.

''Det påvirker samfunnet. – geitost''

Værmeldingen påvirker samfunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...