Gå til innhold

Homofile foreldre får homofile barn

Anbefalte innlegg

Gjest Remlow
Skrevet

Fordi forskning tyder på at den genetiske komponenten er på mellom 18-39% prosent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation#Twin_studies

At homofile føler at de alltid har vært det har jeg ikke noe problem med å tro på. Men å tro at seksuell legning er kun medfødt og helt upåvirkelig av miljøfaktorer er absurd. Dette gjelder jo knapt for noen annen menneskelig adferd i så fall.

Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile?

Det er vel ingen som går fra å være hetro til homo "over natten"?

Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte. Gå fra et hetrofilt forhold for å så gå inn i et homofilt forhold.

Og det må ikke forveksles med en person som er hetrofil og plutselig blir homofil.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• motorPrøysen

7

• XbellaX

4

• EnolaGay

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

motorPrøysen
Skrevet

Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile?

Det er vel ingen som går fra å være hetro til homo "over natten"?

Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte. Gå fra et hetrofilt forhold for å så gå inn i et homofilt forhold.

Og det må ikke forveksles med en person som er hetrofil og plutselig blir homofil.

"Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile?"

Jeg tror oppvekst og forhold til foreldrene spiller en viktigere rolle enn man tror i dag, men jeg tror også gener spiller inn. Jeg er en av de få som ennå mener psykodynamisk teori (arven fra Freud) er relevant, så også her.

"Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte."

Absolutt, alles seksualitet eksisterer vel på et kontinuum i større eller mindre grad.

Skrevet

Det har også en relevans dersom man er interessert i hjernens funksjon, miljøpåvirkninger osv......

Enig, men da jeg skrev det så var det ikke noe som tydet på at det var det som var poenget.

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Remlow
Skrevet

"Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile?"

Jeg tror oppvekst og forhold til foreldrene spiller en viktigere rolle enn man tror i dag, men jeg tror også gener spiller inn. Jeg er en av de få som ennå mener psykodynamisk teori (arven fra Freud) er relevant, så også her.

"Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte."

Absolutt, alles seksualitet eksisterer vel på et kontinuum i større eller mindre grad.

Egentlig syns jeg det spiller liten rolle om hvorfor man er homo.

Er man homo så er man homo.

Skrevet

Enig, men da jeg skrev det så var det ikke noe som tydet på at det var det som var poenget.

;-)

Med vennlig hilsen

Nei, ser den ;)

Gjest eldre dame
Skrevet

Hvor da? Når da?

Eller er dette bare enda en løs påstand basert på fri fantasi?

Litt ovenfor i denne tråden.

Skrevet

Jo, men det har bare en relevans hvis man mener folks legning er relevant (for andre enn personen selv).

Selvfølgelig har sexuell legning relevans. Skulle bare mangle.

Skrevet

Selvfølgelig har sexuell legning relevans. Skulle bare mangle.

For hvem da, bortsett fra personen selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...