Gjest Remlow Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Fordi forskning tyder på at den genetiske komponenten er på mellom 18-39% prosent. http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation#Twin_studies At homofile føler at de alltid har vært det har jeg ikke noe problem med å tro på. Men å tro at seksuell legning er kun medfødt og helt upåvirkelig av miljøfaktorer er absurd. Dette gjelder jo knapt for noen annen menneskelig adferd i så fall. Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile? Det er vel ingen som går fra å være hetro til homo "over natten"? Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte. Gå fra et hetrofilt forhold for å så gå inn i et homofilt forhold. Og det må ikke forveksles med en person som er hetrofil og plutselig blir homofil. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 7. august 2012 Forfatter Skrevet 7. august 2012 Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile? Det er vel ingen som går fra å være hetro til homo "over natten"? Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte. Gå fra et hetrofilt forhold for å så gå inn i et homofilt forhold. Og det må ikke forveksles med en person som er hetrofil og plutselig blir homofil. "Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile?" Jeg tror oppvekst og forhold til foreldrene spiller en viktigere rolle enn man tror i dag, men jeg tror også gener spiller inn. Jeg er en av de få som ennå mener psykodynamisk teori (arven fra Freud) er relevant, så også her. "Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte." Absolutt, alles seksualitet eksisterer vel på et kontinuum i større eller mindre grad. 0 Siter
Sør Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Det har også en relevans dersom man er interessert i hjernens funksjon, miljøpåvirkninger osv...... Enig, men da jeg skrev det så var det ikke noe som tydet på at det var det som var poenget. ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 "Har du noen teorier på hvordan noen blir homofile?" Jeg tror oppvekst og forhold til foreldrene spiller en viktigere rolle enn man tror i dag, men jeg tror også gener spiller inn. Jeg er en av de få som ennå mener psykodynamisk teori (arven fra Freud) er relevant, så også her. "Her må det huskes at det finnes bifile mennesker, som stadig kan skifte." Absolutt, alles seksualitet eksisterer vel på et kontinuum i større eller mindre grad. Egentlig syns jeg det spiller liten rolle om hvorfor man er homo. Er man homo så er man homo. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Enig, men da jeg skrev det så var det ikke noe som tydet på at det var det som var poenget. ;-) Med vennlig hilsen Nei, ser den 0 Siter
Gjest eldre dame Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Hvor da? Når da? Eller er dette bare enda en løs påstand basert på fri fantasi? Litt ovenfor i denne tråden. 0 Siter
fineline Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Jo, men det har bare en relevans hvis man mener folks legning er relevant (for andre enn personen selv). Selvfølgelig har sexuell legning relevans. Skulle bare mangle. 0 Siter
Sør Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Selvfølgelig har sexuell legning relevans. Skulle bare mangle. For hvem da, bortsett fra personen selv? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.