Gå til innhold

Medisiner ved PTSD. Slutte? Fortsette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fryktelig sliten. Fullstendig uten krefter. Pga medisiner sover jeg godt om nettene. Men jeg er treg opp om morgenen pga medisinene.

Etterhvert skal jeg begynne traumeterapien. Etter planen i alle fall. Hvis jeg klarer.

Men nå føler jeg meg helt uten krefter.

Jeg lurer på om det kan være lurt å redusere/slutte på seroquel og truxalen for å få litt mer krefter? Tar både seroquel depot og vanlig seroquel. Vil jeg da også (om mulig) få mer kontakt med følelsene mine? I tillegg tar jeg wellbutrin.

Er det noe som viser at medisiner hjelper PTSD? Er plaget med depresjoner, flashbacks og sterk angst. Modum bruker vel feks nesten ikke medisiner?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der finnes ikke medikementer som hjelper godt mot PTSD, det eneste kan være SSRI, for noen riktignok. Om du skal redusere eller slutte på Truxal/Seroquel våger jeg ikke spekulere i, jeg håper uansett du drøfter dette med din lege før du bestemmer deg for å gjøre noe.

Skrevet

Der finnes ikke medikementer som hjelper godt mot PTSD, det eneste kan være SSRI, for noen riktignok. Om du skal redusere eller slutte på Truxal/Seroquel våger jeg ikke spekulere i, jeg håper uansett du drøfter dette med din lege før du bestemmer deg for å gjøre noe.

Jeg lurer på hvorfor de da nevnte å trappe ned wellbutrin og øke seroquelen som et antipsykotisk. De sa riktignok det var for å dempe tankekjøret, men den sløver meg på natten, noe som er greit, men om morgenen henger den lenge i og jeg synes det er ekkelt å være så sløv. Jeg vet at det mest sannsynlig ikke vil skje noe, men tanken og følelsen av å ikke kunne gjøre motstand er ekkel.

Jeg skal ikke gjøre noen medisinendringer uten å snakke med legen.

I hele dag har jeg vært i dårlig fysisk form. (Men også psykisk dårlig). Jeg føler jeg går i bakken når jeg reiser meg og går og jeg er så sliten så sliten. Men klarer ikke hvile inni meg.

Mvh

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor de da nevnte å trappe ned wellbutrin og øke seroquelen som et antipsykotisk. De sa riktignok det var for å dempe tankekjøret, men den sløver meg på natten, noe som er greit, men om morgenen henger den lenge i og jeg synes det er ekkelt å være så sløv. Jeg vet at det mest sannsynlig ikke vil skje noe, men tanken og følelsen av å ikke kunne gjøre motstand er ekkel.

Jeg skal ikke gjøre noen medisinendringer uten å snakke med legen.

I hele dag har jeg vært i dårlig fysisk form. (Men også psykisk dårlig). Jeg føler jeg går i bakken når jeg reiser meg og går og jeg er så sliten så sliten. Men klarer ikke hvile inni meg.

Mvh

''Jeg lurer på hvorfor de da nevnte å trappe ned wellbutrin og øke seroquelen som et antipsykotisk. De sa riktignok det var for å dempe tankekjøret, men den sløver meg på natten, noe som er greit, men om morgenen henger den lenge i og jeg synes det er ekkelt å være så sløv. Jeg vet at det mest sannsynlig ikke vil skje noe, men tanken og følelsen av å ikke kunne gjøre motstand er ekkel. '' Pga tankekjøret. Tankekjør er vanskelig, det er ingen diagnose og jeg opplever at folk legger litt forskjellig i det. Målet vil være å behandle grunnlidelsen men AP kan hjelpe i slike situasjoner.

''I hele dag har jeg vært i dårlig fysisk form. (Men også psykisk dårlig). Jeg føler jeg går i bakken når jeg reiser meg og går og jeg er så sliten så sliten. Men klarer ikke hvile inni meg. '' Ikke bra, har du stått på denne kombinasjonen lenge? Du skrev du gikk på Truxal, dette er jo også AP og kan være noe sløvende. Hør med din lege om du kanskje bør justere på noe og om dette kan være årsaken til at du er lett zombie om morgenen. Det er kanonviktig at du sover på natten men det er fryktelig når den tungheten sitter i kroppen til langt utover dagen. Jeg ville tatt det opp og spurt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For depresjoner hjelper helt sikkert AD. SSRI demper også symptomene ved PTSD, men er ingen fullgod hjelp. Dog langt bedre enn ingenting.

Jeg har ulgt deg litt over tid. Jeg tror det uansett er viktig å få en stabilitet i medisineringen. Ikke hele tiden drøfte endringer.

Skrevet

''Jeg lurer på hvorfor de da nevnte å trappe ned wellbutrin og øke seroquelen som et antipsykotisk. De sa riktignok det var for å dempe tankekjøret, men den sløver meg på natten, noe som er greit, men om morgenen henger den lenge i og jeg synes det er ekkelt å være så sløv. Jeg vet at det mest sannsynlig ikke vil skje noe, men tanken og følelsen av å ikke kunne gjøre motstand er ekkel. '' Pga tankekjøret. Tankekjør er vanskelig, det er ingen diagnose og jeg opplever at folk legger litt forskjellig i det. Målet vil være å behandle grunnlidelsen men AP kan hjelpe i slike situasjoner.

''I hele dag har jeg vært i dårlig fysisk form. (Men også psykisk dårlig). Jeg føler jeg går i bakken når jeg reiser meg og går og jeg er så sliten så sliten. Men klarer ikke hvile inni meg. '' Ikke bra, har du stått på denne kombinasjonen lenge? Du skrev du gikk på Truxal, dette er jo også AP og kan være noe sløvende. Hør med din lege om du kanskje bør justere på noe og om dette kan være årsaken til at du er lett zombie om morgenen. Det er kanonviktig at du sover på natten men det er fryktelig når den tungheten sitter i kroppen til langt utover dagen. Jeg ville tatt det opp og spurt.

Har stått på denne medisinkombinasjonen noen uker. Kanskje 3 uker eller noe.

Jeg vet ikke jeg... jeg er bare sliten... Skal diskutere medisinene med behandler/lege.

Tusen takk for svar

Skrevet

For depresjoner hjelper helt sikkert AD. SSRI demper også symptomene ved PTSD, men er ingen fullgod hjelp. Dog langt bedre enn ingenting.

Jeg har ulgt deg litt over tid. Jeg tror det uansett er viktig å få en stabilitet i medisineringen. Ikke hele tiden drøfte endringer.

Tusen takk for svar. Jeg er fryktelig treg i hodet for tiden. Du skriver AD og SSRI. Seroquel er vel ingen av dette, så det er vel kanskje ikke noen grunn til å gå på det? Foruten for tankekjøret som var begrunnelsen for at de ga meg det?

Jeg skjønner at jeg må få en stabilitet i medisineringen. Jeg regner med at dette blir tatt opp når behandlingen starter igjen neste uke. Da må jeg vel også ta opp det at jeg føler meg zombie på morgenen.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...