Gå til innhold

Trimstudio og selvskading

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Jeg blir deprimert av å gå tur, og prøver å finne en aktivitet jeg kan trives med. Tenkte at trimstudio med musikk og andre mennesker kanskje er bedre for meg, men så kommer problemet. Hva gjør jeg med arrene etter selvskadingen? Er det noen som går med langermet på trimstudio? Føler alt skal være så moderne når du går slike plasser. Har noen tips på hva jeg kan ha på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt gå med langermet treningsoverdel om du ønsker det. Jeg bruker ofte det når jeg trener f.eks. spinning eller andre aktiviteter som medfører mye svette.

Generelt sett så tror jeg ikke andre vil være opptatt av om du har arr eller ikke. De fleste har nok med seg selv eller er i såpass mye aktivitet at de ikke har tid til å stirre.

Synes det vil være lurt av deg å trene noe mer, mange (men selvfølgelig ikke alle) får mer energi av det også :-)

Gjest bølger
Skrevet

Du kan godt gå med langermet treningsoverdel om du ønsker det. Jeg bruker ofte det når jeg trener f.eks. spinning eller andre aktiviteter som medfører mye svette.

Generelt sett så tror jeg ikke andre vil være opptatt av om du har arr eller ikke. De fleste har nok med seg selv eller er i såpass mye aktivitet at de ikke har tid til å stirre.

Synes det vil være lurt av deg å trene noe mer, mange (men selvfølgelig ikke alle) får mer energi av det også :-)

Hvor kjøper du slik treningsoverdel?

Så det er vanlig å gå med langermet treningsoverdel på trim? Jeg vil ikke føle meg utenfor. At andre vil lure på hva jeg har å skjule

Det kan godt være at andre ikke legger merke til arrene, men jeg selv vil bli veldig hemmet av å gå med kortermet.

Gjest villevi
Skrevet

Jeg går alltid med langermet når jeg trener på studioet. Nå har jeg ikke lagt spesielt merke til om vi er flere, da jeg ikke bryr meg så mye om hva andre har på seg når de trener.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg går alltid med langermet når jeg trener på studioet. Nå har jeg ikke lagt spesielt merke til om vi er flere, da jeg ikke bryr meg så mye om hva andre har på seg når de trener.

Godt å høre.

Gjest Ido-it
Skrevet

Tynn langermet tshorte og joggebukse, trenger ikke være mer fancy enn som så :)

Skrevet

Så det er vanlig å gå med langermet treningsoverdel på trim? Jeg vil ikke føle meg utenfor. At andre vil lure på hva jeg har å skjule

Det kan godt være at andre ikke legger merke til arrene, men jeg selv vil bli veldig hemmet av å gå med kortermet.

De fleste bruker nok kortermet, men jeg er langt fra alene om å bruke langermet.

Jeg bruker alt fra treningsoverdeler kjøpt i sportsbutikker til superundertøy-overdeler. Det er laget mye treningstøy både for løping og sykling som er langermet.

Gjest bølger
Skrevet

De fleste bruker nok kortermet, men jeg er langt fra alene om å bruke langermet.

Jeg bruker alt fra treningsoverdeler kjøpt i sportsbutikker til superundertøy-overdeler. Det er laget mye treningstøy både for løping og sykling som er langermet.

Jeg får se hva jeg får tak i.

motorPrøysen
Skrevet

Jeg får se hva jeg får tak i.

En vanlig langermet t-skjorte vil ingen heve et øyenbryn over på et helsestudio.

Jeg tror også du kan glede deg til en god antidepressiv og roende effekt av trening. Hvis du får pulsen opp i over tjue minutter eller mer vil du merke en roende effekt og bedre humør etterpå.

Gjest Ladytron
Skrevet

Når jeg løper bruker jeg vanlig t-skjorte, men når jeg er i situasjoner der jeg er redd for at arrene mine kan bli synlige (for eksempel i apparatkøen) pleier jeg å gå i langermet. Mine arr kommer også som følge av selvskading.

Gjest Ladytron
Skrevet

Når jeg løper bruker jeg vanlig t-skjorte, men når jeg er i situasjoner der jeg er redd for at arrene mine kan bli synlige (for eksempel i apparatkøen) pleier jeg å gå i langermet. Mine arr kommer også som følge av selvskading.

"For eksempel når jeg bruker styrke-apparatene", skulle det stå. Har ikke våknet helt ;)

Gjest bølger
Skrevet

En vanlig langermet t-skjorte vil ingen heve et øyenbryn over på et helsestudio.

Jeg tror også du kan glede deg til en god antidepressiv og roende effekt av trening. Hvis du får pulsen opp i over tjue minutter eller mer vil du merke en roende effekt og bedre humør etterpå.

Er ikke så utholdende, så jeg er spent på om jeg klarer det. Men jeg klarer kanskje mer når det er andre rundt meg.

Skrevet

jeg må smile litt over dette :-). Dette var mitt problem en gang og. Hvorfor er det slik at vi skal føle oss dumme med gensere?. Jeg måtte snakke med terapeuten min om dette og hvor vanskelig det var for meg dette her, hun satt der og nikket og forstod visst hvorfor jeg følte som jeg gjorde.

Nå synes jeg det bare er komisk. Jeg er overhode ikke redd for antrekket på trimstudio lenger, det bryr jeg meg fint lite om. Og synes min terapeut var latterlig. Hun hjalp meg ikke særlig mye der. Ta på deg en sporty genser og tren :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mange har langarmet. Intet problem.

Skrevet

Generelt: Alle er så opptatt av seg selv at de ikke vil tenke på hva andre har på seg og gjør.

Men:

Det er ikke uvanlig å gå med langermet på treningsstudio.

Du kan også ha en tynn jakke/genser over en topp, (noe liknende som dette: http://www.xxl.no/dameklaer-/fritidsklaer-dame/genser-skjorter-dame/essential-fullzip-hoodie-hettegenser-dame-1065548)

det er det veldig mange som har, særlig når de varmer opp o.l., men det er ingen som vil tenke på om du har det på hele tiden.

Du kan jo gå en gang først å se litt rundt på apparatene o.l. , så ser du hva andre har. Noen treningssentere har også muligheten til å kjøpe treningsklær, så du kan kikke på det og få et pekepinn på hva andre har på seg.

Gjest bølger
Skrevet

Generelt: Alle er så opptatt av seg selv at de ikke vil tenke på hva andre har på seg og gjør.

Men:

Det er ikke uvanlig å gå med langermet på treningsstudio.

Du kan også ha en tynn jakke/genser over en topp, (noe liknende som dette: http://www.xxl.no/dameklaer-/fritidsklaer-dame/genser-skjorter-dame/essential-fullzip-hoodie-hettegenser-dame-1065548)

det er det veldig mange som har, særlig når de varmer opp o.l., men det er ingen som vil tenke på om du har det på hele tiden.

Du kan jo gå en gang først å se litt rundt på apparatene o.l. , så ser du hva andre har. Noen treningssentere har også muligheten til å kjøpe treningsklær, så du kan kikke på det og få et pekepinn på hva andre har på seg.

Jeg kom ikke inn på den siden med linken, men fikk opp xxl og gikk innpå klær der, så jeg fikk se litt hva som finnes.

Gjest Satsoholiker
Skrevet

Selv trener jeg på Sats. Mange som trener i langermet og forskjellig der. De har også butikk i området det du går inn, og der får du helt sikkert kjøpt noe (sikkert ikke så billig, men) Jeg fikk en gang noe til jul som var kjøpt der og langermet

selv trener jeg bare i kortermet og ser derfor stort sett etter det rundt omkring, men du kan sikkert få noe langermet på de fleste vanlige sportsbutikker også. Vil du ikke kjøpe noe med det første tar du bare på deg en lett langermet som du har. Folk trener i alt mulig. Men det er mer behagelig i treningstøy, da ;-)

Skrevet

Jeg kom ikke inn på den siden med linken, men fikk opp xxl og gikk innpå klær der, så jeg fikk se litt hva som finnes.

Ja, jeg mente bare at jeg ville vise et eksempel på hvilken type genser jeg mente, slik jeg har sett mange bruker;)

Håper du finner noe du liker og kommer i gang! Trening og fysisk aktivitet har i alle fall hjulpet meg i tunge perioder:) (er riktignok ikke psykisk syk)

Gjest bølger
Skrevet

De hadde ikke langermet treningsoverdel i sportsbutikken der jeg bor. Har meldt meg på trim, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. har mest lyst til å avlyse det, for jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg.

Skrevet

De hadde ikke langermet treningsoverdel i sportsbutikken der jeg bor. Har meldt meg på trim, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. har mest lyst til å avlyse det, for jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg.

Ikke avlys!

Hva med en langermet ullundertrøye? (Kari Traa eller liknende?) Har sett folk som trener med dette.

Ellers kan du ha en jakke over en kortermet topp!

Det kommer til å gå helt fint, bare du kommer i gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...