Gå til innhold

Mennesker og tilfredshet

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg har skrevet en del her fordi jeg er deprimert...

Hadde en samtale med samboeren min i går, der jeg satte litt ord på hvordan jeg føler det å være deprimert. Hvordan konsumering av underholdning gir meg lite eller ingenting. Hvor mye av livet som føles falskt og kvalmende. Hvordan jeg føler at livet har blitt så begrensende og monotont, og at det stort sett er de samme tingene som utspiller seg. Hvordan jeg føler at jeg ikke strekker til på noe vis... Skulle gjerne ha gjort noe stort, betydningsfullt, men for min del er det såvidt jeg klarer å komme meg opp av sengen om morgenen... Og at den dagen jeg dør så kommer nok folk til å si at: "Nå døde X (mitt navn). Hun gjorde så godt hun kunne, men det hjalp ikke stort."

Ihvertfall, det som overrasket meg var at samboeren min mente at dette ikke er noe jeg er alene om å føle, men noe folk flest kan kjenne seg igjen i...

Jeg har ikke følt det slik i mine friske perioder. Har vel egentlig inntrykk av at jeg har mange positive mennesker rundt meg som har pågangsmot og er genuint engasjert i tingene de driver med og de menneskene de har nær.

Har jeg rett når jeg tror at samboeren min er litt ute på vidden her? Føler virkelig de fleste "friske" folk det slik som jeg gjør når jeg er deppa? Jeg sa det til han at jeg tror kanskje at han selv har en underliggende lett depresjon som har vært der i mange år og som gjør at han ser ganske negativt på mye, inkludert andre mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel mye med personlighet å gjøre, hvordan folk er mener jeg. Mange er negative av natur, mens andre er positive.

jasåsånnerdet
Skrevet

En som aldri selv har vært deprimert, vet ikke hva h*n snakker om. Jeg kjenner meg igjen i folk som prøver å "trøste" med å si at sånn har alle det noen ganger. Men det er forskjell med å knapt greie å komme seg opp av senga og det å ha en dårlig/tung dag.

Gjest Ladytron
Skrevet

Har vel mye med personlighet å gjøre, hvordan folk er mener jeg. Mange er negative av natur, mens andre er positive.

Hmm, kanskje det... Hvorfor er det slik, tro?

Selv er jeg egentlig ganske positiv, gitt at jeg ikke er deprimert.

Skrevet

Hmm, kanskje det... Hvorfor er det slik, tro?

Selv er jeg egentlig ganske positiv, gitt at jeg ikke er deprimert.

Folk er bare sånn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...