Gå til innhold

Alternativer til zyprexa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva finnes av alternativer til zyperxa når man plages med trøtthet og vektøkning/plagsom sultfølelse. Men ellers så funker zyprexa som en god tankesamler og en god hjelp i å ha i en krevende "hjernejobb" Men trøttheten i perioder er overveldende. Nå kommer også trøttheten men depresive tendenser så bivirkninger og symptomer går omhverandre.

bipolarlight effexor lamictal zyprexa.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Seroquel og Risperdal er de mest nærliggende alternativer.

Skrevet

Seroquel blir man iallefall stuptrett av. Mye værre enn zyprexa mht til det, ikke stort bedre når det gjelder vekt heller.

Skrevet

Seroquel blir man iallefall stuptrett av. Mye værre enn zyprexa mht til det, ikke stort bedre når det gjelder vekt heller.

Kan du trygt si.

Gjest bølger
Skrevet

Blir man trett på dagen også på de.

Gjest poncho
Skrevet

Man blir trøtt ja. Eneste AP jeg ikke har blitt trett av er trilafon og zeldox.

Gjest poncho
Skrevet

Jeg blir forresten mere opplagt når jeg øker trilafondosen. Mere våken faktisk, samtidig som jeg sover godt om natta. Men disse skal visst avregistreres, da vet ihvertfall ikke jeg hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Jeg ble trøtt og veeeldig avflatet av trilafon...

Gjest poncho
Skrevet

Jeg ble trøtt og veeeldig avflatet av trilafon...

Jasså, ja, de virker visst ikke likedan på alle sammen disse pillene. Vet ikke hvorfor akkurat trilafon har så positiv effekt på meg. Jeg har prøvd de fleste andre og fått veldig mye bivirkninger. Nå, etter at jeg økte opp dosen, synes jeg at jeg har det ganske bra :-).

Gjest bølger
Skrevet

Jeg trenger å sove bedre på natten, men må for all del ikke bli trettere enn jeg er på dagtid. Tar du vanlig zeroquel eller depot?

Skrevet

Jasså, ja, de virker visst ikke likedan på alle sammen disse pillene. Vet ikke hvorfor akkurat trilafon har så positiv effekt på meg. Jeg har prøvd de fleste andre og fått veldig mye bivirkninger. Nå, etter at jeg økte opp dosen, synes jeg at jeg har det ganske bra :-).

Så bra! Gjelder å finne rett sort som passer akkurat deg, det er jo individuelt :)

Gjest poncho
Skrevet

Så bra! Gjelder å finne rett sort som passer akkurat deg, det er jo individuelt :)

Ja, det er jo det. Derfor bør man heller ikke høre så mye på alle andre når man skal velge medisiner. Man må prøve ut dem selv og se om man kan bruke dem.

Gjest poncho
Skrevet

Jeg trenger å sove bedre på natten, men må for all del ikke bli trettere enn jeg er på dagtid. Tar du vanlig zeroquel eller depot?

Jeg bruker ikke seroquel lengre. Har aldri prøvd depot, men uansett var ikke dette noen medisin jeg kan bruke.

Skrevet

Ja, det er jo det. Derfor bør man heller ikke høre så mye på alle andre når man skal velge medisiner. Man må prøve ut dem selv og se om man kan bruke dem.

Klokt og viktig svar.

Det er så store individuelle forskjeller at andres erfaringer har relativt liten verdi.

Gjest poncho
Skrevet

Klokt og viktig svar.

Det er så store individuelle forskjeller at andres erfaringer har relativt liten verdi.

Ja, jeg mener det er klokt. Jeg er ihvertfall ikke den rette til å fortelle hva andre skal bruke hvis jeg går ut ifra meg selv. Lurer på hvorfor det er sånn, vi må være veldig forskjellig laget ettersom bivirkningene og virkningene blir så forskjellige.

Skrevet

Ja, jeg mener det er klokt. Jeg er ihvertfall ikke den rette til å fortelle hva andre skal bruke hvis jeg går ut ifra meg selv. Lurer på hvorfor det er sånn, vi må være veldig forskjellig laget ettersom bivirkningene og virkningene blir så forskjellige.

Om du tenker på hvor forskjellige ulike mennesker er, så er det lett å forstå at hjernene ikke er like og ikke fungerer på samme måte.

Skrevet

Om du tenker på hvor forskjellige ulike mennesker er, så er det lett å forstå at hjernene ikke er like og ikke fungerer på samme måte.

Da er nok min hjerne veldig ulik alle andre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...