Gå til innhold

Gjør de egentlig jobben sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på en slags institusjon. Jeg har krav på en eller annen aktivitet to gang pr uke. Det er som regel jeg som tar kontakt med basen om planen, men egentlig så skal jeg bli fulgt opp av personalet hvis jeg ikke tar kontakt. Det har seg sånn at de aldri tar kontaktk med meg lenger, selv om det er uker siden sist aktivitet. I går (tirsdag) ba jeg om å skrive ukeplan... det har vært mange uker siden sist dette ble gjort. Til svar fikk jeg at jeg måtte vente til fredag. Men da er jo uka over.

Er ikke dette litt sløvt? jeg føler det er veldig ubehagelig å måtte mase om dette. Sykehuset har mast på personalet her før om det samme uten at de har brydd seg særlig mye om det.

Blir jeg dårlig behandlet?. Jeg tenker at de ikke liker meg. Og det er jo det som er litt av problematikken min at jeg er redd for å ikke bli likt. Bør jeg si noe til dem? Jeg blir jo ikke akkurat friskere av å være så mye alene som jeg er.

Det er kanskje ingen her inne som kan svare meg på dette. men jeg blir så frustrert. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommervikarer?

Det kan jo kanskje være noe av grunnen. Men hun som sa at jeg måtte vente til fredag var fast ansatt, og min nærmeste kontakt. Og egentlig burde jo sommervikarer sette seg inn i planen for hver enkelt beboer. Synes nå jeg.

Skrevet

Det kan jo kanskje være noe av grunnen. Men hun som sa at jeg måtte vente til fredag var fast ansatt, og min nærmeste kontakt. Og egentlig burde jo sommervikarer sette seg inn i planen for hver enkelt beboer. Synes nå jeg.

Ja, du kan godt skrive et brev til dem, eller be om en samtale der dere kan finne ut av hvordan kontakten skal gjennomføres. Det må være mulig å få inn gode rutiner på dette. Det kan godt tenkes at de er litt sløve der, så du bør kanskje minne dem på hvordan du ønsker å ha det.

Skrevet

Sløvt ja, skikkelig amatørmessig. De bør jo følge deg opp når du først bor på en slik plass, men ta det opp med dem du. Ikke finn deg i unnasluntring.

Skrevet

Hei!

Hva slags instutusjon fins for de som ikke er PU ?

Det fins en nystartet nå for mennesker med autisme, men de fleste er nesten PU som får plass der.

Hva type institusjon bor du på?

Jeg tror det du beskirver kan skyldes sløvhet og ikke noe med at de ikke liker deg, jeg jobbet selv et sted der få av de som jobbet der fulgte planer og regler dette fordi de likte å snakke sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...