Gå til innhold

Smerter - kan de begrenses med tankene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smerter kan være såp mye.Brekker man ett ben,hjelper gode tanker lite.

Men har man mye melkesyre i muskler,kan det være smertefult,og dette kan man sikkert takle mentalt,det går jo fot over.

Smerter i forbindelse med psykisk sykdom bør man vel her holde utenfor? Det er jo kun snakk om fysiske smerter i muskler og ledd.

Når jeg i perioder er så depressiv at jeg blir suicudal og får "vondt i hjertet" som barn kan si,er jeg IKKE i stand til å tenke positivt.

Eller mener du at jødene bare skal glemme hva som hendte i holocaust og heller ha "glade tanker".Litt sånn som Monty Pyton når de blir korsfestet? Always look at the bright side of life?

Brekker du et bein når du er alene på fjellet kan måten du håndterer smerten på være et spørsmål om liv eller død.

God mestring av smerte, enten den er fysisk eller psykisk, kan utgjøre en forbedring av situasjonen.

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tankene styrer alt...

Men det er lettere sakt enn gjort.

''Tankene styrer alt...''

Det er veldig mye tankene ikke styrer.

Men i mange sammenhenger kan man med tankene løfte seg selv litt høyere eller dra seg selv lengre ned.

Mvh

Skrevet

''Tankene styrer alt...''

Det er veldig mye tankene ikke styrer.

Men i mange sammenhenger kan man med tankene løfte seg selv litt høyere eller dra seg selv lengre ned.

Mvh

Ja tanker lager vår virkelighet.

Skrevet

Ja tanker lager vår virkelighet.

Virkeligheten lages av et par flere ting enn tanker, synes nå jeg.

mvh

Skrevet

Tankene er en viktig faktor i smerteopplevelsen ja. Merker det spesielt godt på ungene. Et eksempel er en gang min sønn skrek og hadde så vondt i fingen. Han hadde fått et sår sa han, og det gjorde visst fryktelig vondt. Etter å ha tittet på såret, fant vi ut at det bare var noe rusk. Vi kostet det vekk, og ungen stoppet og grine og tuslet vekk, rimelig flau.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...