Gå til innhold

Lavt stoffskifte..?

Gjest Oppbrukt og fortvilt...

Anbefalte innlegg

Gjest Oppbrukt og fortvilt...
Skrevet

Har i flere år vært plaget med søvn (siste 7-8 år), perioder med depresjon og angstfølelse. Har derimot pr idag ingen grunn til å være deppa, men det hjelper lite. Har vært lengre perioder sykemeldt, nå siden medio juni, samt et par mnd i vinter. Har ikke energi/overskudd til å greie med både hjem og jobb. Har en for så vidt grei jobb i helsetjenesten. Greier ikke våkne skikkelig, hjernen går for sakte, kroppen blir større og større (bmi ca 26, alltid før vært 22-23). Blir sliten av ingenting og føler meg småkvalm og uggen når jeg ikke hviler nok. Jeg eier ikke sexlyst, er sur og grinete på mannen min når han prøver å være her for meg... Jeg har heller ikke en hukommelse som jeg kan stole på, glemmer alt jeg ikke skriver ned av avtaler, datoer for møter/legetimer etc. Jeg er 33 år, og har 3 barn (7, 10 og 16 år). Ingen komplikasjoner ift dem, annet enn tidlig fødsel. Har nå tatt noen blodprøver hos lege: TSH - 1,8 FT4 - 12 S-Ferr - 21 S-KOBA - 5,3 Kan jeg ha lavt stoffskifte selv om prøvene er innenfor referanseområdene? Hva annet kan det være som plager meg, er det andre prøver jeg bør få tatt..? Jeg har tidligere fått målt bl.a FT4, som har ligget på 8-13, men har stolt på legens svar om at det er normalt og ikke har noe å si. Men symptomene jeg leser om rundt omkring er veldig like de jeg selv sliter med. Håper på svar, begynner å bli rimelig fortvilt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...