Gå til innhold

Spania så lett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner har diagnosen ME. Men den er veldig lett. På meg ser det ut som han klarer det han vil klare. Jeg kan ta feil, men jeg sier bare hvordan det virker. Han får arbeidsavklaringspenger(tror jeg) på femte året, og nå vil han flytte til Spania. Der vil han jo leve godt av pengene fra NAV siden alt er mye billigere. Er det så "enkelt?" å ta med seg disse pengene til utlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men må bare kommentere dette utsagnet: ''En jeg kjenner har diagnosen ME. Men den er veldig lett. På meg ser det ut som han klarer det han vil klare.''

Ser du ham døgnet rundt? Kanskje er hans sykdom slik at han greier å jobbe i to timer, men så må han hvile i to timer etterpå? Du har sett ham jobbe aktivt i de to timene, men sannsynligvis ikke sett ham ligge utslitt på sofaen etterpå?

Skrevet

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men må bare kommentere dette utsagnet: ''En jeg kjenner har diagnosen ME. Men den er veldig lett. På meg ser det ut som han klarer det han vil klare.''

Ser du ham døgnet rundt? Kanskje er hans sykdom slik at han greier å jobbe i to timer, men så må han hvile i to timer etterpå? Du har sett ham jobbe aktivt i de to timene, men sannsynligvis ikke sett ham ligge utslitt på sofaen etterpå?

Jeg kjenner han godt, og vet masse om dette, men orket ikke legge ut om det her:)

Skrevet

Jeg kjenner han godt, og vet masse om dette, men orket ikke legge ut om det her:)

Ok:) Poenget er at det er så lett å vite "alt" om alle, uten at man egentlig ikke vet så mye;)

Jeg er selv døv og mora mi fløy i flint hver gang folk i oppveksten min sa "Hun hører det hun vil høre!" - Joda, det var ikke lett å merke at jeg var døv, men du verden så mye energi jeg brukte på å "være normal" - men kjente jeg best selv (og familien fornemmet det selvsagt).

Skrevet

jeg vet om en familie eller to med ME som har flyttet midlertidig til Spania fordi sykdommen blir lettere i varmere vær. I den ene familien er det flere som er syke. Fungere litt på samme måte som for folk med leddgikt f.eks.

Hvis denne personen har helsemessig nytte av å være en periode i varmere klima er vel det kjempeflott?

Skrevet

sorry, den var ment til ts altså...

Skrevet

sorry, den var ment til ts altså...

Ja, skjønte det :)

Skrevet

Ok:) Poenget er at det er så lett å vite "alt" om alle, uten at man egentlig ikke vet så mye;)

Jeg er selv døv og mora mi fløy i flint hver gang folk i oppveksten min sa "Hun hører det hun vil høre!" - Joda, det var ikke lett å merke at jeg var døv, men du verden så mye energi jeg brukte på å "være normal" - men kjente jeg best selv (og familien fornemmet det selvsagt).

Åh ja da forstår jeg godt at hun ble sint..:)det kan ikke ha vært bare bare..vet godt om folk som liksom vet så mye når de egentlig ikke har peiling. Det er selvfølgelig ikke bra.

Skrevet

Åh ja da forstår jeg godt at hun ble sint..:)det kan ikke ha vært bare bare..vet godt om folk som liksom vet så mye når de egentlig ikke har peiling. Det er selvfølgelig ikke bra.

Det er akkurat det, ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...