Gå til innhold

NHD- "Ingen" som bruker det?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg som spør
Skrevet

Er det "ingen" som bruker medisinen Cisordinol? Har skrevet flere innlegg gjennom tidenes løp her inne med spørsmål relatert til medisinen, men aldri sett-lest om andre som bruker det..

Why?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cisordino - sannstnlig har det kommet nye og bedere allternativer...

Skrevet

Det er en gammel nevroleptika som ikke er søvndyssende, og med meget sterk antipsykotisk effekt, men den har flere bivirkninger enn de nye atypiske nevroleptikaene. Da jeg var førstegangssyk i 1992 var den mye mere vanlig å bruke. Men de nye medisinene som kom har mye mere tolererbare bivirkninger, slik jeg ser det. Spesiellt med hensyn til extrapyramidable bivirkninger, som var en sabla plage på de gamle, som cisordinol, haldol o.l.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes en rekke AP. Bruken varierer, f.eks er den gamle verdensleder Haldol nesten ute av markedet.

Cisordinol brukes kanskje av 5% av de md psykose. Som alle andre AP, er det et utmerket middel for mange, men ikke for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...