Gå til innhold

Migrenesymptomer?


Supa

Anbefalte innlegg

Hei!

Har den siste uken vært plaget av en bekymrende mengder hodepine. Har hatt slike i to-tre år nå, men den siste uken har tatt igjen for årene kjennes det ut som.

Symptomer: Våkner med hodepine, lokalisert bak øyne, oppe rundt tinningen og litt lenger bakover. (Ikke ned i nakke) Det avtar som regel på en side, men starter bilateralt oftest.

Merker at jeg føler ubehag ved sterkt lys, og ønsker bare å ligge i et kjølig mørkt soverom.

Utover dagen tiltar småkvalme, jeg føler meg kald og får mye "shivers". Var hos lege en gang for 1.5 år siden, og han responderte bare med "spenningshodepine, her ta disse sukkertøyene (og det var Atarax!)"

Vurderer nå nevrolog-time hos en god lege (Volvat eller Colosseum), men lurer litt på om dette er migrenesymptomer, og hva man undersøker for å utelukke evt. andre conditions.

Veldig takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres akkurat ut som meg. Jeg gikk eller går til en god fysioterapeut ca 8-10 ganger etter hverandre, og da er jeg faktisk bra resten av året. Men nå er jeg på den igjen, men det kan væer mye psykisk som spiller inn og.

Gjør det du føler deg mest trygg på. Har du noen gang fått henvisning av legen din til fysikalsk behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Supa !

Jeg må nok innrømme at også jeg synes at spenningshodepine er en mer sannsynlig diagnose enn migrene på disse symptomene. Men der finnes også andre (sjeldnere) muligheter, så det synes rimelig at du blir undersøkt av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...