Gå til innhold

Mani og psykose? :( Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Hei, for ca 1 uke siden tok psykiateren bort alle medisinene fordi jeg var mye bedre.

Det er nå bare litt over en uke til jeg skal begynne på skolen og jeg sovner ikke før i ca 5-6 tiden og skal opp igjen klokken 7.

Jeg lurer på hvor lenge jeg holder ut.

Og for noen dager siden begynte psykosesymptomene å dukke opp igjen.

Jeg er sikker på at det er overvåkingskameraer i hele leiligheten og at hvis jeg drikker av det samme glasset som jeg har brukt før, før jeg vasker det så blir jeg forgiftet av farlige bakterier.

Jeg tror at jeg kan kommunisere med bestefar i himmelen.

Jeg tror også at grunnen til at jeg bruker bleier og har vondt i magen betyr at jeg har en alvorlig sykdom.

Jeg hører ikke stemmer enda.

Men i det siste har humøret forandret seg og jeg kan være ekstremt glad og prate med meg selv på andre dialekter.

Jeg kan synge for meg selv og med andre og jeg kan prate fort og nesten ikke ta pause.

Så kan jeg plutselig bli depressiv, tenker på døden, ser negativt på alt, gruer meg til skolen osv..

Og noen dager/uker senere kan jeg plutselig se lyst på alt igjen.

Hva er dette?

Medisinene jeg går på: Microgynon, cetrizin og omega 3.

Har ikke AP og sovemedisin lenger!

Håper på svar!

Skal til fastlegen den 16 august, men det er ikke han som styrer medisinene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ikke stoppe brått med antipsykorika, i det dette kan føre til tilbakefall og bivirkninger, men heller trappe ned på doseringen litt etter litt over tid, helt til du kan droppe medisinene.

Skrevet

Kan ikke fungere du uten ap, så den psykiateren forstår jeg meg ikke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...