Gå til innhold

Er dette graverende NHD?

Gjest Klage på psykologen

Anbefalte innlegg

Gjest Klage på psykologen
Skrevet

Synes du NHD det er graverende når en psykolog (mann) forsøker å late som om han er interessert i en personlig relasjon med pasienten sin, for å prøve å skape en forventning hos pasienten, for så å avvise pasienten. Forsøke å late som om han ble kåt av å se pasienten i utringning og vise dette med å liksom sette seg med brede bein og liksom dekke over kuken for å gi inntrykk av at den vokser i buksa. Jeg forstod jo selvsagt at dette bare var et opplegg han fant på for å knuse meg. Så jeg ble forbanna på han, siden han gikk for langt. Har du noe forslag til hvem jeg kan kontakte for å få denne fyren meldt. Jeg har ikke noe dokumentasjon på hvordan han har oppført seg, og all dokumentasjon er selvsagt i hans favør. Jeg sa fra til det offentlige helsevesenet som han etterhvert henviste meg til, da han tydligvis forstod at han hadde gått for langt med meg og de syke handlingene sine. Jeg vil levere en slags klage på han i tilfelle han begynner å misbruke andre pasienter. Slik at dem blir trodd i tilfelle de blir utsatt for det samme som meg. Men jeg vet ikke hvem jeg skal klage til, og jeg vil ikke at han skal vite at jeg har klaget på han, fordi han har så sterke folk i familien sin. Advokater osv. Og jeg er redd for at han kan komme til å knuse meg om han får vite at jeg har meldt han i noe system. Han har herjet med hjernen min når jeg har vært alvorlig dårlig og vært fullstendig skruppeløs. Nå virker det som om han ble skamfull når han forstod at han hadde hisset seg opp på meg pga ting han trodde eg hadde sagt til han. Så da ville han liksom følge meg opp oftere, og snakket om at han ikke fikk "fulgt meg skikkelig opp" Jeg er usikker på om han er psykopat. En psykopat vil vel antagligvis ikke komme og være skamfull etter å ha gjort noe sånnt mot en uskyldig person. Han vet ikke at jeg har tenkt å melde han såklart. Men hvem skal jeg melde han til bare for å få gidd beskjed.... men uten at han vet at han er meldt ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lørdag_i-dag.
Skrevet

''psykolog (mann) forsøker å late som om han er interessert i en personlig relasjon med pasienten sin, for å prøve å skape en forventning hos pasienten, for så å avvise pasienten. Forsøke å late som om han ble kåt av å se pasienten i utringning og vise dette med å liksom sette seg med brede bein og liksom dekke over kuken for å gi inntrykk av at den vokser i buksa. Jeg forstod jo selvsagt at dette bare var et opplegg han fant på for å knuse meg''

Det du er beskriver kan likegodt være fantasier i hodet ditt. Hvis min behandler hadde gjort akkurat det samme som din, ville min tolkning vært en helt annen, og min venninne ville ha tolket det på sin måte. Og ingen av oss behøver å ha rett. med mindre du til enhver tid vet hva psykologen din tenker, og hvordan og hvorfor han handler som han gjør( noe ingen kan) tror jeg, jeg hadde rygget et par skritt tilbake før jeg handlet.

Min behandler sa en gang til meg når jeg overtolket en situasjon, at det er minst 50 mulige andre tolkninger enn min egen det kan være.

Skrevet

Du kan forsøke å klage til Psykologforeningens fag-etiske råd.

Vær oppmerksom på at alt du skriver i ditt innlegg er adjektiver farget av din personlige tolkning. Du skal være ytterst varsom med å anta at du vet hva andre mennesker tenker og tror. Du ville stå sterkere dersom du har en mer nøktern beskrivelse og mer fakta.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingenting i det du skriver som gir grunnlag for verken klage eller anmeldelse.

Som en annen skriver, kan dette kort og godt handle om din fortolkning av normal adferd.

Skrevet

Det du skisserer er garverende, men er dette grunnlaget?

''Forsøke å late som om han ble kåt av å se pasienten i utringning og vise dette med å liksom sette seg med brede bein og liksom dekke over kuken for å gi inntrykk av at den vokser i buksa.''

Du valgte vel denne utringningen og tolka at

han blei kåt. Brede bein og hånd over skrittet tilsier neppe at han blei kåt? Det blir nesten som å tolke at kvinner med beina i kors skjuler at de er kåte.

''Jeg forstod jo selvsagt at dette bare var et opplegg han fant på for å knuse meg. Så jeg ble forbanna på han, siden han gikk for langt.''

Det er mulig at jeg mista eller misforsto noe i innlegget ditt, men så langt kan jeg ikke skjønne at han var ute etter å knuse deg?

Om så er tilfelle bør du kontakte fylkeslegen og pasientombudet, muligens andre parter om det er en privatpraktiserende behandler?

Lykke til uansett :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...