Gå til innhold

Skal det mye til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å havne innenfor, må man ihvertfall klare å gjøre seg attraktiv for en arbeidsgiver, og mer attraktiv enn alle de andre søkerne. Dessuten må man både motivere seg selv: Denne jobben VIL jeg ha!! - igjen og igjen - og så takle avslag etter avslag. Jeg vil si at det er vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting er som regel mer komplisert enn som så.... men jeg tror nok langt flere enn de som gjør det idag, bare kan bestemme seg for å ta et valg om å jobbe - og gjøre det.

I mange land har man aldri noe valg, og der tipper jeg det er langt færre uføretrygdede og sykemeldte enn her i landet....

''I mange land har man aldri noe valg, og der tipper jeg det er langt færre uføretrygdede og sykemeldte enn her i landet....''

Riktig, men jeg vil snu på det og peke på at i den settingen har heller ikke arbeidsgiver noe valg! Jeg tror faktisk at i land hvor det ikke er så omfattende stønadsordninger som i Norge, er det mye mer aksept for å ikke være "den ideelle arbeidstakeren" - man trenger verken være modellpen, Birkebeinertrent eller supersosial for å få jobb. Sånn var det også her i landet i gamle dager. Vellykketheten har sin pris.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''I mange land har man aldri noe valg, og der tipper jeg det er langt færre uføretrygdede og sykemeldte enn her i landet....''

Riktig, men jeg vil snu på det og peke på at i den settingen har heller ikke arbeidsgiver noe valg! Jeg tror faktisk at i land hvor det ikke er så omfattende stønadsordninger som i Norge, er det mye mer aksept for å ikke være "den ideelle arbeidstakeren" - man trenger verken være modellpen, Birkebeinertrent eller supersosial for å få jobb. Sånn var det også her i landet i gamle dager. Vellykketheten har sin pris.

Vår klinikk har ca 370 ansatte.

Jeg vet ikke av en eneste som både er modellpen, birkebeinertrent og supersosial.

Skrevet

Jeg vet ikke av en eneste som både er modellpen, birkebeinertrent og supersosial.

Har fjernet noe fra denne tråden som åpenbart ikke hørte hjemme her, men i en annen pågående tråd.

Skrevet

''Jeg vet ikke av en eneste som både er modellpen, birkebeinertrent og supersosial.''

Neivel - men når du ikke er NOEN av delene??

Skrevet

''Jeg vet ikke av en eneste som både er modellpen, birkebeinertrent og supersosial.''

Neivel - men når du ikke er NOEN av delene??

Da drar man frem IQ`en og sjarmen! :-)

Skrevet

Enig. Ikke mye som er mer sjarmerende enn IQ :-)

Skrevet

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...