Gjest komplekst smertesyndrom Skrevet 12. august 2012 Skrevet 12. august 2012 Har du anledning til å besvare spørsmålet om legen vs. apotekets rolle. http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4797141 For ordens skyld: det er ikke argumentene for eller mot bruk av medikamentet jeg ønsker tilbakemeldinger på (det kan godt hende fastlegens vurdering er den beste), det er kun fremgangsmåten i saken jeg gjerne vil vite om kan anses som "god praksis" eller ikke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. august 2012 Skrevet 12. august 2012 1. Det er ikke heldig for pasienten at det er en slik uenighet mellom spesialisthelsetjenesten og fastlegen. Tillater meg å nevne på generelt grunnlag at mange leger mener smerteklinikker er noe rause med forskriving av smartestillende samtidig som de overlater de negative sidene ved praksisen til fastlegene. 2. Jeg tror ikke fastlegen kan tilbakekalle vikarens resept. Det er det bare vikaren selv som kan gjøre. De er ikke i et overordnet/underordnet forhold. Det hadde vært klart best at legen selv hadde ringt pasienten, men jeg kjenner ikke til at det er noen regel for dette. 3. Apotekets håndtering av dette har jeg ingen kommentar til. 0 Siter
Gjest komplekst smertesyndrom Skrevet 12. august 2012 Skrevet 12. august 2012 1. Det er ikke heldig for pasienten at det er en slik uenighet mellom spesialisthelsetjenesten og fastlegen. Tillater meg å nevne på generelt grunnlag at mange leger mener smerteklinikker er noe rause med forskriving av smartestillende samtidig som de overlater de negative sidene ved praksisen til fastlegene. 2. Jeg tror ikke fastlegen kan tilbakekalle vikarens resept. Det er det bare vikaren selv som kan gjøre. De er ikke i et overordnet/underordnet forhold. Det hadde vært klart best at legen selv hadde ringt pasienten, men jeg kjenner ikke til at det er noen regel for dette. 3. Apotekets håndtering av dette har jeg ingen kommentar til. Takk for svar. Jeg tror heller ikke at ikke fastlegen nødvendigvis tar feil i sin oppfatning av hva som er hensiktsmessig, men syntes fremgangsmåten var kritikkverdig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.