Gå til innhold

er det bare å gi opp nå? nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

Mm ok, jeg har ikke fulgt så detaljert med. Men det at du fikk tilbudet sier en hel del ting om deg som du ikke tar inn selv.

Du sitter heller her og fokuserer på alt negativt, hvorfor?

Det tenkte jeg også... Synd at du velger å fokusere på det negative germinate, når du nettopp har hatt en så stor personlig seier.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

19

• frosken

14

• EnolaGay

2

• cathlin

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hadde du det så vondt også at du ikke fungerte overhode?

Ja, fungerte ikke i det hele tatt, trodde jeg skulle dø hvert minutt for jeg var så dårlig...psykisk og fysisk. Så det er håp for deg :)

Skrevet

Hvordan gjør du det når du gir opp? Legger deg rett ned?

Gjest germinate
Skrevet

Det tenkte jeg også... Synd at du velger å fokusere på det negative germinate, når du nettopp har hatt en så stor personlig seier.

jeg har ikke greid å slappe av på flere dager og det har gått gradvis nedover.

Gjest maiapril
Skrevet

''Synd at du velger å fokusere på det negative germinate, når du nettopp har hatt en så stor personlig seier.''

Jeg er av den bestemte mening at slikt ikke er noe "valg" en kan ta, verken i den ene eller andre retning. Man trenger _hjelp_ til å komme ut av det. Men hva slags hjelp, vet jeg dessverre ikke. Det håper jeg en dag noen finner ut av.

Gjest germinate
Skrevet

Hvordan gjør du det når du gir opp? Legger deg rett ned?

slutter å jobbe med å bruke tid og krefter på å jobbe med meg selv er det hva jeg legger i det.

Skrevet

slutter å jobbe med å bruke tid og krefter på å jobbe med meg selv er det hva jeg legger i det.

Okey :-)

Gjest maiapril
Skrevet

''jeg ønsker bare svar på om jeg bare skal slutte å kaste bort mer tid og energi på et dødfødt prosjekt.''

Jeg håper ikke noen faller for fristelsen å gi deg den typen bekreftelser du nå trygler om å få. Og jeg håper at du tar til vettet og ikke spiller ut et trassanfall som følge av at verken nhd eller vi andre gir deg _akkurat_ det du bare _vil_ ha nå.

Gå deg en tur. Ta deg et iskaldt bad.

''Gå deg en tur. Ta deg et iskaldt bad.''

Jaaa... for det hjelper jo helt sikkert! Not...

Gjest Onkel psykolog
Skrevet

Ja det er ditt valg. Absolutt ingen kan hjelpe deg dersom du selv ikke er villig til det..

Hva forventer du egentlig NHD skal svare deg?

Nei begynn å ta litt ansvar selv istedefor å skrive manipulerende innlegg her.

Gjest germinate
Skrevet

Ja det er ditt valg. Absolutt ingen kan hjelpe deg dersom du selv ikke er villig til det..

Hva forventer du egentlig NHD skal svare deg?

Nei begynn å ta litt ansvar selv istedefor å skrive manipulerende innlegg her.

der ser du! jeg vil for all tid bli mistenkt for å manipulere, selv når jeg ikke gjør det!

Skrevet

''Gå deg en tur. Ta deg et iskaldt bad.''

Jaaa... for det hjelper jo helt sikkert! Not...

''Jaaa... for det hjelper jo helt sikkert! Not...''

Det kan faktisk være den aller beste medisin i blant.

Skrevet

''Synd at du velger å fokusere på det negative germinate, når du nettopp har hatt en så stor personlig seier.''

Jeg er av den bestemte mening at slikt ikke er noe "valg" en kan ta, verken i den ene eller andre retning. Man trenger _hjelp_ til å komme ut av det. Men hva slags hjelp, vet jeg dessverre ikke. Det håper jeg en dag noen finner ut av.

''Jeg er av den bestemte mening at slikt ikke er noe "valg" en kan ta, verken i den ene eller andre retning. Man trenger _hjelp_ til å komme ut av det. Men hva slags hjelp, vet jeg dessverre ikke. Det håper jeg en dag noen finner ut av.''

De aller, aller fleste er i stand til å styre sine handlinger. Ikke sine følelser nødvendigvis, men sine handlinger. Det å starte slike tråder som dette på dol, er selvfølgelig noe germiniate kan velge om hun gjør eller ikke. Tilsvarende kan hun velge om hun vil bruke ferien sin til å være på dol store deler av dagen - og tigge om bekreftelser - eller om hun vil forsøke å avlede seg selv gjennom mer konstruktive metoder.

Før en person har tatt en indre beslutning om å slutte med utagering, så vil heller ikke utageringen stoppe. Det kan selvfølgelig gis hjelp og støtte til å se hvilke muligheter for valg man selv har, men ingen kan velge for en annen.

Gjest svarttrost
Skrevet

Ingen kan hjelpe meg heller mer. Vet at eneste løsningen er at jeg gjør noe selv. Jeg sitter i sofaen her og tenker at jeg er heldig som slipper å være redd hver morgen mer..... jeg som var så redd før jeg ble uføretrygdet (hater forresten å bli påminnet at jeg er det, det er flaut for meg). Men jeg slipper å være så redd.

Gjest germinate
Skrevet

tror ikke at den hjelpen finnes for meg heller, dessverre. jeg har mistet motivasjon og håp fordi jeg ikke takler den enorme smerten. jeg vil heller ha migrene, den smerten takler jeg. jeg har sett at jeg mislykkes over lang tid. og da er det bortkasta jobb for både meg selv og plassen jeg har i psykiatrien. denne tiden kan jeg bruke på andre ting, og psykiatrien kan bruke sin tid på andre. sånn tenker jeg.

Gjest maiapril
Skrevet

''Jaaa... for det hjelper jo helt sikkert! Not...''

Det kan faktisk være den aller beste medisin i blant.

''Det kan faktisk være den aller beste medisin i blant.''

Ja, det kan det sikkert være for dem som har potensiale i seg til det, og som enda har litt energi til overs til å gjøre det i all sin elendighet.

MEN: Hva med dem som føler de har brukt opp alle krefter og som rett og slett ikke makter å gjøre det? Denne gruppen (som jeg ikke påstår at germinate befinner seg i) greier ikke det. Hva er beste "medisin" for dem?

Har du noen gang vært så langt nede at du ikke ser noe håp eller lys noe sted? Har du noen gang vært så utmattet at du ikke greier noen ting?

Gjest germinate
Skrevet

tror ikke at den hjelpen finnes for meg heller, dessverre. jeg har mistet motivasjon og håp fordi jeg ikke takler den enorme smerten. jeg vil heller ha migrene, den smerten takler jeg. jeg har sett at jeg mislykkes over lang tid. og da er det bortkasta jobb for både meg selv og plassen jeg har i psykiatrien. denne tiden kan jeg bruke på andre ting, og psykiatrien kan bruke sin tid på andre. sånn tenker jeg.

Skrevet

''jeg har sett at jeg mislykkes over lang tid. og da er det bortkasta jobb for både meg selv og plassen jeg har i psykiatrien. denne tiden kan jeg bruke på andre ting, og psykiatrien kan bruke sin tid på andre. sånn tenker jeg.

''

Antar du at du har rett i dine tanker?

Gjest germinate
Skrevet

''jeg har sett at jeg mislykkes over lang tid. og da er det bortkasta jobb for både meg selv og plassen jeg har i psykiatrien. denne tiden kan jeg bruke på andre ting, og psykiatrien kan bruke sin tid på andre. sånn tenker jeg.

''

Antar du at du har rett i dine tanker?

det er jo det jeg spør om da..

Gjest maiapril
Skrevet

Siden du allerede har en plass i psykiatrien er du verdt det. De lar deg ikke ha en plass der hvis du ikke er "kvalifisert" til det. ;)

Prøv å bruke dem som liksom skal hjelpe deg der. Be dem om konkrete råd og hjelp til å gjennomføre dem.

Greier du det ikke selv, er det ikke bare du som er skyld i det. Da har du isåfall delt skyld med behandlingsapparatet.

Synd det ikke finnes noen mirakelkur verken mot psykisk eller fysisk sykdom. Medisiner finnes heldigvis, og mange ganger er de til stor hjelp. Jeg håper du får medisiner som virker. Hvis ikke, be om å få prøve ut andre.

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

hadde du det så vondt også at du ikke fungerte overhode?

Du fikk jo nettopp et godt jobbtilbud - hvordan kan du da si at du ikke fungerer overhodet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...