Gå til innhold

Hvorfor er jeg redd

Anbefalte innlegg

Gjest svarttrost
Skrevet

Hvorfor er jeg reddere for å ta medisiner enn å drikke alkohol?. Det er helt sikkert farligere å drikke enn de medisinene. Men alkoholen har jeg på en måte kontroll over. Det er jeg som bestemmer, selv om det blir gjerne oftere og oftere. Jeg føler jeg gjør noe rett når jeg drikker og feil når jeg tar medisinene. Jeg takler ikke at noen sitter å bestemmer over meg. Derfor har jeg fortsatt lyst til å sulte meg, og døyve det hele med å drikke. Vanskelig dette. Er følelser jeg ikke råder over. Dessuten har de gitt meg opp, de gidder ikke jatte med meg mer, og det er vel det jeg gjør, jatter med dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si hva du mener?

Kanskje de hører på deg.

Gjest svarttrost
Skrevet

Kan du ikke si hva du mener?

Kanskje de hører på deg.

jeg tenker jeg skal prøve å si noe om det. Men hvis de f.eks hører at jeg drikker, så blir det ihvertfall bråk. Det er irriterende at jeg må være så forsiktig med alt jeg sier og føler fordi psykiatere er så himla forskjellige. Det er noen som tar alt svært alvorlig, og er sikkert avholds selv og ser vel bare på meg som en stakkarslig alkoholiker fordi jeg drikker mitt i uka osv osv. Jeg stoler rett og slett ikke på dem!.

Jeg har lest bøkene til Finn Skårderud og han synes jeg virker som en ok psykiater. Er det noen som har gått til han her inne?. Det virker som han ikke bare tenker fag men også er veldig interessert i mennesker og bryr seg.

Skrevet

jeg tenker jeg skal prøve å si noe om det. Men hvis de f.eks hører at jeg drikker, så blir det ihvertfall bråk. Det er irriterende at jeg må være så forsiktig med alt jeg sier og føler fordi psykiatere er så himla forskjellige. Det er noen som tar alt svært alvorlig, og er sikkert avholds selv og ser vel bare på meg som en stakkarslig alkoholiker fordi jeg drikker mitt i uka osv osv. Jeg stoler rett og slett ikke på dem!.

Jeg har lest bøkene til Finn Skårderud og han synes jeg virker som en ok psykiater. Er det noen som har gått til han her inne?. Det virker som han ikke bare tenker fag men også er veldig interessert i mennesker og bryr seg.

Men det er jo tross alt ditt liv, og hvis du ikke har barn å ta vare på forstår jeg ikke problemet. Du er da et voksent menneske.

Han har ikke jeg hørt om iallefall. Men det er vel sant, de er ulike de psykiaterene. Det har litt med menneskene bak statusen å gjøre også, selv om det er helt feil.

Gjest svarttrost
Skrevet

Men det er jo tross alt ditt liv, og hvis du ikke har barn å ta vare på forstår jeg ikke problemet. Du er da et voksent menneske.

Han har ikke jeg hørt om iallefall. Men det er vel sant, de er ulike de psykiaterene. Det har litt med menneskene bak statusen å gjøre også, selv om det er helt feil.

Nettopp - der sa du det! det er mitt liv. Og det forstår de ikke.

Det må da være min bestemmelse om jeg ønsker å se spøkelser eller ikke.

Hvis du ikke vet hvem Finn Skårderud er så bør du lese boka han Uro. Han er vel også ekspert på spiseforstyrrelser og jobber med det tror jeg.

Skrevet

Nettopp - der sa du det! det er mitt liv. Og det forstår de ikke.

Det må da være min bestemmelse om jeg ønsker å se spøkelser eller ikke.

Hvis du ikke vet hvem Finn Skårderud er så bør du lese boka han Uro. Han er vel også ekspert på spiseforstyrrelser og jobber med det tror jeg.

Ja, jeg og mener det bør være ditt valg. Er jo slik folk lærer å ta ansvar for seg selv.

Gjest svarttrost
Skrevet

Ja, jeg og mener det bør være ditt valg. Er jo slik folk lærer å ta ansvar for seg selv.

Du er en av de få her inne som har svart meg sånn. Så takk skal du ha for tilliten :-).

Skrevet

Du er en av de få her inne som har svart meg sånn. Så takk skal du ha for tilliten :-).

Bare hyggelig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...