Gå til innhold

nhd hva skal jeg gjøre d

Anbefalte innlegg

Skrevet

de andre har det fint, jeg er syk idag og de er ute. min verden har rast totalt sammen fordi det er så mye som tilsier at jeg aldri vil få det bra og bli trygg på andre. min behandler var den eneste som fikk komme så tett inn på meg i hele mitt 36-årige liv.

han var den eneste jeg følte meg så trygg på at jeg var meg selv.

nå har jeg ingen lenger. absolutt ingen. ingen kan hjelpe meg videre. han ga meg så mye håp. og han hjalp meg så mye. jeg kom langt. jeg overvant musefobi, sosial angst, jeg ble til og med leder i jobben. helt utenkelig før han hjalp meg.

pga at jeg blir så redd, så ødela jeg for meg selv og han ga opp :(

Du klarte mye av det der pga DEG også vel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vælkommin
Skrevet

Jeg for min del synes det er flott at du er tilbake.

Dette er som gamle dager igjen med masse dramatikk og liv og røre på DOL. Nå oppleves det som du aldri har forlatt oss.

Bare pass på å ikke utager eller lag for mye røre for da kan du jo fort bli bannet igjen og morroa tar raskt slutt for alle oss andre.

Gjest enjentesomdeg
Skrevet

har du lyst til å sende meg mail? det hadde vært godt å snakke med noen som forstår og er i samme båt.

kan i så fall legge ut en anonym emailadr.

Du kan sende meg mail på [email protected]

Gjest mandagkveld
Skrevet

de andre har det fint, jeg er syk idag og de er ute. min verden har rast totalt sammen fordi det er så mye som tilsier at jeg aldri vil få det bra og bli trygg på andre. min behandler var den eneste som fikk komme så tett inn på meg i hele mitt 36-årige liv.

han var den eneste jeg følte meg så trygg på at jeg var meg selv.

nå har jeg ingen lenger. absolutt ingen. ingen kan hjelpe meg videre. han ga meg så mye håp. og han hjalp meg så mye. jeg kom langt. jeg overvant musefobi, sosial angst, jeg ble til og med leder i jobben. helt utenkelig før han hjalp meg.

pga at jeg blir så redd, så ødela jeg for meg selv og han ga opp :(

Har behandleren din dumpet deg mens du var på ferie, det er virkelig ikke greit spør du meg.

Du var så lykkelig over et jobbtilbud som du fikk mens du var på ferie. Og du fortalte her inne om den gode hjelpen du hadde fått av behandleren din. Få dager etter skjer altså dette. En behandler som tydeligvis må ha ringt deg mens du ferierer og mer eller mindre avslutter terapien er skikkelig ille.

Hvis dette skjedde før ferien og ex antall innlegg fra deg her inne, så skjønner jeg ingen ting.

• 2 uker senere...
Gjest germinate
Skrevet

Pasienter har noen ganger en så utagerende oppførsel at en må konfrontere dem med det.

Det vil være helt uprofesjonelt å "forstå" all destruktiv oppførsel uten å si tydelig ifra.

Konfrontasjonen må være opptrappende. Dvs at om svakere utsagn ikke når inn, må en øke kraften i dem inntil adferden blir akseptabel.

Avtalebrudd i en behandlingssituasjon må alltid påpåpekes.

Jeg synes også at det er påfallende at pasienten i en slik situasjon velger å fokusere på behandler i stedet for å stille seg selv kritiske spørsmål om hvilken adferd som har ledet til en slik reaksjon.

Jeg har den siste uken jobbet hardt med meg selv, stilt meg selv krittiske spørsmål og fokusert på det som xbellax skrev til meg om et veiskille (jeg velger å ikke utdype mer hva alt dette går i med mindre det er ønskelig).

Jeg har vært, og er, ordentlig sint på meg selv. Men det er mulig jeg tenker noe feil. For jeg får ofte negative og nedsettende tanker om meg selv, jeg får håpløshetstanker om fremtiden og jeg blir trist av det.

Så jeg har forsøkt å snu dette litt og stilt meg selv spørsmål om hvordan jeg kan bruke dette sinnet mot meg selv på en konstruktiv måte. For det sinnet er for min del en nødvendig og viktig del av det hele også; pga de kritiske spørsmålene jeg stiller meg selv.

Men jeg føler jeg fomler litt i mørke, fordi det som sagt ofte ender opp med at jeg fortsetter i det samme, negative sporet - noe jeg fortløpende blir tristere av for hver dag som går.

Så jeg lurer på om du kan veilede meg inn på riktig spor.. eller _er_ dette riktig spor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...