Gå til innhold

Skremmende oppvåkning

Anbefalte innlegg

Gjest C25årOslo
Skrevet

Hei. Er en 25 år gammel jente som bor i Oslo. Jeg opplevde noe skremmende sist natt som jeg lurer veldig på hva er og som bekymrer meg. Det som skjedde var at jeg bråvåknet i panikk og var veldig redd. Jeg var våken, men skikkelig forvirret, hørte lyder og stemmer på rommet mitt som var skremmende. Ikke at jeg hørte at noe faktisk ble sagt, det var veldig vagt, men veldig virkelig. Jeg torde ikke åpne øynene, bare knep dem igjen, jeg var så sinnsykt redd. Det tok flere minutter før jeg skjønte at det jeg hørte ikke kunne være ekte, så jeg forsøkte å kontrollere pustingen og roe meg ned. . Jeg visste ikke hvor jeg var med en gang heller, var skikkelig desorientert. De skremmende lydene jeg "hørte" forsvant gradvis når jeg skjønte at det ikke kunne være virkelig, at jeg måtte roe meg ned, helt til jeg bare hørte den vanlige duringen fra kjøleskapet (jeg bor i hybelleilighet) og susing fra rørene. Når jeg endelig følte meg roligere og hjertet banket litt mindre forsøkte jeg å tenke på om jeg hadde hatt noe mareritt eller noe, men jeg kan ikke huske noenting om hva jeg skal ha drømt som skapte sånn panikk. Det som var så skremmende var at selv om jeg var våken føltes det ikke ut som om det rundt meg var "virkelig", før jeg roet meg, og at det varte så lenge før jeg klarte å skjønne at det faktisk ikke var noe skummelt rundt meg. Jeg må ha sovnet igjen ganske raskt, men følte det tok en stund å roe meg ned. Har tenkt på det i løpet av dagen, og er redd det skal skje igjen, spesielt siden det aldri har skjedd før og jeg egentlig ikke har noe angstproblem eller noen andre mentale problemer. Har vært stresset i det siste og var ganske sliten i går, det tar lang tid før jeg sovner om dagene. Har ikke opplevd noe slikt før, selv om jeg har har hatt mareritt som alle andre. Dette føltes helt annerledes, og det var så fysisk i hele kroppen. Går det ann å våkne til et angstanfall? Har ikke hatt angstanfall før, men det var slik det føltes ut.Om du/dere har noe svar til meg hadde jeg blitt veldig takknemlig, så kanskje jeg kan unngå at det skjer igjen. Carina 25

Videoannonse
Annonse
Gjest Labolina
Skrevet

Man kan våkne av angstanfall som ikke har noe med drømmesøvn å gjøre. Ikke farlig, men ekstremt ubehagelig. Sliter med det sjøl.

Om du googler "nocturnal panic attack" får du mange treff.

Eneste jeg ikke kjenner meg gjen i er det å høre stemmer. Jeg vil anbefale deg å ta det opp med fastlegen din om det skulle skje igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...