Gå til innhold

psykose eller sterk angst

Anbefalte innlegg

Gjest svarttrost
Skrevet

Er det et klart skille mellom psykose og sterk angst?

Jeg tenker tilbake på noen episoder der jeg er usikker på om det egentlig bare dreide seg om angst. Jeg var veldig redd for å bli syk av mat, redd for krig, redd for svineinfluensavaksinen som jeg tok (hadde tanker om at den egentlig var veldig skadelig) jeg var redd for å dø ganske raskt, redd for at det kanksje var atomkrig osv. Nå er dette glemt og jeg lever livet uten å tenke så mye på sånt.

Er det en psykose hvis man er overdrevent redd for ting? at man er så redd at man har problemer med søvn ol. Jeg la meg frivillig inn pga dette, men så ble jeg overført på tvangsparagraf og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor (antakelig fordi jeg var redd for at medisinen skulle gi meg kreft).

Men nå har jeg istede utviklet angst for helsevesenet og deres tvangsbruk. Og det er jo ikke særlig mye bedre. Ihvertfall hvis man trenger hjelp innimellom. Og jeg er fremdeles redd for at medisinen kan gi meg kreft.

Så da har jeg vel kommet like langt, tross medisinering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel pyskose dersom man tror fullt og fast på det. Så dersom du trodde medisinene dine virkelig ville gi deg kreft, så var du nok psykotisk. Når man er paranoid, kan man få veldig sterk angst som kalles katastrofeangst.

Gjest svarttrost
Skrevet

Det er vel pyskose dersom man tror fullt og fast på det. Så dersom du trodde medisinene dine virkelig ville gi deg kreft, så var du nok psykotisk. Når man er paranoid, kan man få veldig sterk angst som kalles katastrofeangst.

Enn hvis man finner ut om noen år at ap kan gi kreft da? hva vet de om det? Til og med røyking har vært ufarlig en gang i tida. Jeg trodde jeg ikke fullt og helt på at den kunne gi kreft. jeg var redd for det.

Gjest svarttrost
Skrevet

De tenker vel: hun er redd for medisiner, derfor medisinerer vi henne litt til - til hun ikke er redd for medisiner lenger.

Skal de sløve bort oss helt eller?, de tar jo bort glede og sex lyst og mye annet i tillegg.

Skrevet

De tenker vel: hun er redd for medisiner, derfor medisinerer vi henne litt til - til hun ikke er redd for medisiner lenger.

Skal de sløve bort oss helt eller?, de tar jo bort glede og sex lyst og mye annet i tillegg.

Hvilke medisiner har du stått på da? Jeg får mere sexlyst av medisiner, trilfon, fordi da er jeg ikke så psyk og paranoid. Gladere blir jeg også :-). Jeg tror kanskje at det er depresjonen som forsvinner, i tillegg får jeg mindre angst og ptsd-symptomer. Nå tror jeg at jeg hopper i sjøen :-) Varmt her.

Skrevet

''Når man er paranoid, kan man få veldig sterk angst som kalles katastrofeangst.''

Den skriver jeg under på !

Skrevet

Enn hvis man finner ut om noen år at ap kan gi kreft da? hva vet de om det? Til og med røyking har vært ufarlig en gang i tida. Jeg trodde jeg ikke fullt og helt på at den kunne gi kreft. jeg var redd for det.

Og jeg var redd det var gift og at de ville forgifte meg, men jeg lever enda. Utrolig hva medisin kan få en til å tenke, tenker på samme måte om medisin for fysiske ting. Forgifter meg selv med paracet og ibux :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...