Gå til innhold

Gå gjennom bagasje - rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig reglene for gjennomgang av bagasje ved innleggelse på DPS døgnavdeling?

Jeg er falt i grus, og ble sterkt presset til å gå med på en innleggelse. De ville ha meg inn straks, og jeg fikk kort tid til å pakke.

Ved innkomst krever de å få gå gjennom bagasjen min, noe de ikke har gjort de andre gangene jeg har vært der. Jeg nekter og sier jeg heller vil hjem. Men ingen utskrivelse så lenge ingen behandler på bygget. Jeg vil fremdeles ikke, men gir de skalpellen jeg har tatt med meg. Men de gir seg ikke. De mistenker meg for å ha mer. Jeg nekter. De krever på nytt og på nytt, lirker og drar for å få meg til å gå med på det. Jeg går til slutt med på det mot at jeg ikke trenger å være tilstede. Jeg vil ut alene, men får bare gå med følge første døgnet. De fant selvsagt det de var ute etter...

Jeg kommer ikke til å klage på dette eller noe. Skjedd er skjedd. Men har de egentlig rett til det?

Sliten hilsen,

Videoannonse
Annonse
Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg vil tro de gjør dette til ditt eget beste.

Skrevet

Da jeg kom til dps døgn ransaket de min bagasje og, og jeg måtte ha følge ut første døgnet. Kanskje det er vanlig, men reagerte og på at de ransaket bagasjen min. Det gjorde de ikke på et ant sykehus som ikke var dps.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Rett:

Tvangsinnleggelse. Det skal fattes ransakingsvedtak PHVL §4-6 om pasienten ikke frivillig tillater undersøkelsen av bagasje.

Frivillig innleggelse: Gjennomgang av bagasje kan settes som vilkår for å få bli innlagt.

Husk at dette ikke bare gjelder å forebygge selvskading, men også skade på medpasienter og ansatte.

Skrevet

Dette har de rett til, ikke alle steder er like flinke på det.

Skrevet

Dette har de rett til, ikke alle steder er like flinke på det.

Hmm... dette var jeg ikke forberedt på...

Jeg ville aldri skade medpasienter eller ansatte, men skjønner likevel at noen kan finne på å gjøre det.

Jeg var bare ikke forberedt på det siden de ikke gjorde det de andre gangene. Og når jeg måtte pakke i full fart, var ikke ting akkurat pent pakket og sekken jeg pakket i var full i boss fra sist innleggelse, pluss en masse ark fra sist innleggelse:(

Jeg vet ikke helt hva som skjer enda. En del av meg vil ut igjen, ikke være her. En annen del av meg innser at det trengs. Og sikkert er lurt. De sier de vil utrede meg mer, få en kontakt med den nye traumebehandleren mens jeg er innlagt, og gi meg informasjon om opplegget...

Jeg er bare så sliten. Jeg vet ikke om jeg makter terapi. Men de sier at jeg ikke trenger krefter nå. At jeg må hvile først. Men så klarer jeg ikke å hvile, for jeg orker ikke alle tankene...

Men da vet jeg i alle fall at de har rett til deg... Tusen takk for svar alle sammen.

Skrevet

Hmm... dette var jeg ikke forberedt på...

Jeg ville aldri skade medpasienter eller ansatte, men skjønner likevel at noen kan finne på å gjøre det.

Jeg var bare ikke forberedt på det siden de ikke gjorde det de andre gangene. Og når jeg måtte pakke i full fart, var ikke ting akkurat pent pakket og sekken jeg pakket i var full i boss fra sist innleggelse, pluss en masse ark fra sist innleggelse:(

Jeg vet ikke helt hva som skjer enda. En del av meg vil ut igjen, ikke være her. En annen del av meg innser at det trengs. Og sikkert er lurt. De sier de vil utrede meg mer, få en kontakt med den nye traumebehandleren mens jeg er innlagt, og gi meg informasjon om opplegget...

Jeg er bare så sliten. Jeg vet ikke om jeg makter terapi. Men de sier at jeg ikke trenger krefter nå. At jeg må hvile først. Men så klarer jeg ikke å hvile, for jeg orker ikke alle tankene...

Men da vet jeg i alle fall at de har rett til deg... Tusen takk for svar alle sammen.

Hva er vitsen med å være innlagt om du skal bruke skalpellen på kveldstid? Sats på dette florista, de skal hjelpe deg.

Skrevet

Hva er vitsen med å være innlagt om du skal bruke skalpellen på kveldstid? Sats på dette florista, de skal hjelpe deg.

Jeg er bare så sliten:(

Vet jo at det ikke er bra å bruke skalpellen... er bare så sliten... Men jeg vet også at jeg må satse på dette... Det er nå eller aldri...

Mvh

Skrevet

Jeg er bare så sliten:(

Vet jo at det ikke er bra å bruke skalpellen... er bare så sliten... Men jeg vet også at jeg må satse på dette... Det er nå eller aldri...

Mvh

Jeg heier på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...