Gå til innhold

Blåmerker under/i negler på tær of fingre

Anbefalte innlegg

Gjest Blåbæretsitt
Skrevet

Min kone fikk for en stund siden plutselig blå negler på stortærne. Tærne er nå i ferd med å løsne. Hun hadde ikke slått seg eller skadet tærne på noen måte, det var ikke vondt, og det var kun stortærne. Nå har jeg fått lignende symptomer på noen av fingerneglene. Den ene er jevnt over blå, mens tre andre har blå flekker/streker. Jeg var litt sår på fingertuppene i noen dager uten at jeg vet om dette har noen forbindelse. Kan vi ha en form for neglsopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk blå tå i fjor uten å kjenne hvordan. Jeg har antatt at det var mine gamle fjellstøvler som klemte under en tur jeg gikk. Nå har neglen hatt alle mulige farger, grodd ut litt og litt og er snart fin igjen.

Så det kan være tilfeldig at dere begge har fått blånegl, og at det fort kan skje uten at man merker at det gjør vondt.

Sopp og slikt vil helst gjøre neglen grønn/gul, sprukken, hornete og lukter nok ikke så godt vil jeg tro.

Skrevet

Jeg hadde sjekket det opp hvis jeg var din kone. Av og til kan slike ting være symptomer på helt noe annet. Jeg synes det er rart hun fikk det på begge tærne samtidig, og nå på fingrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...