Gå til innhold

Dissosiasjon? Styre det selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to spørsmål som har plaget meg en del de siste årene. Jeg har ikke forstått hva som egentlig er skjedd.

1. Dette er det som har plaget meg mest. Jeg ble innlagt på frivillig tvang for en god del år siden. Etter under et døgn der, skulle jeg ha legesjekk. Rutine. Men jeg ble så fryktelig dårlig. Jeg reagerte ikke på lys, de fikk ikke utløst reflekser, jeg hadde skyhøy puls og klam hud. Jeg var rett og slett helt borte. Jeg ble selvsagt mistenkt for å ha tatt overdose, noe jeg ikke hadde. Det ble tilkalt ambulanse og jeg ble innlagt på somatikken. Jeg ble bedre på morgenen og sendt tilbake. De fant ikke ut hva det var. Jeg leser nå om dissosiativ stupor? Det har vært sårt å ikke finne ut hva det kan være. Særlig fordi de mistenkte overdose.

2. Jeg mistet helt stemmen. Jeg prøvde virkelig å snakke, men fikk ikke frem noe. Bare litt hvisking innimellom. Jeg hadde også svært dårlig husk. Jeg husker at jeg igjen og igjen inni hodet prøvde å tenke på teksten bæ bæ lille lam, men kom ikke i mål. Det ble tatt masse tester, og konkludert at det var dissosiativt. Er denne dissosiasjonen i noen "gruppe"?

Jeg synes dette med dissosiasjon er fryktelig skremmende. Jeg skjønner virkelig ikke at det skal være mulig. At jeg ikke kan styre dette selv. Gjør jeg egentlig det?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som disossiasjon. Fins forskjellige typer. Husker det kom en bok om dette for ikke så lenge siden som heter "Dissosiasjon og relasjonstraumer". Kanskje du skulle sett på den.

Vet at noen har fått spørsmål om de har dopa seg på piller når de har vært fjerne.

Skrevet

Hei. Jeg syntes dissosiasjon var skremmende før. Nå vet jeg at det ikke er farlig. Jeg har ikke noe svar på spørsmålene dine, skjønner at det må være fælt å ha det sånn. Jeg dissosierer noen ganger når det skjer noe som stresser meg. Da blir jeg voldsomt glemsk. Det har hendt seg at jeg ikke kan gjøre rede for dager etter at noe har skjedd. Jeg godtar at jeg er sånn, får høre ofte at jeg er helt fjern og jeg velger å ta det humoristisk. Tok en stund før jeg kom så langt da.

Skrevet

Det høres ut som disossiasjon. Fins forskjellige typer. Husker det kom en bok om dette for ikke så lenge siden som heter "Dissosiasjon og relasjonstraumer". Kanskje du skulle sett på den.

Vet at noen har fått spørsmål om de har dopa seg på piller når de har vært fjerne.

Tusen takk for svar begge to.

Jeg skal se om jeg får lest litt i den boken du nevner.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...