Gå til innhold

NHD Er dette paranoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kupong på billig tannlegebehandling på Oslo S. Moren mine mener jeg ikke burde bruke den fordi jeg kan bli utsatt for sykdommer siden det sikkert går en del narkomane til denne tannlegen siden hun holder til på Oslo S. Er dette paranoid eller sunn fornuft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er paranoid, mener jeg. Hvis det skulle ha noen sammenheng, vil jeg tro du var enda sikrere ved å gå til nettopp denne tannlegen (som da nok ville vært ENDA MER NØYE med rens av utstyr osv.)

Skrevet

Godt spørsmål synes jeg.

Jeg hadde ikke gått dit, men så er jeg vel litt paranoid.

Det er vel ikke en syk tanke å tenke slik. Tror det er mange som ville unngått den tannlegen ja, selv med rabatt.

Skrevet

Godt spørsmål synes jeg.

Jeg hadde ikke gått dit, men så er jeg vel litt paranoid.

Det er vel ikke en syk tanke å tenke slik. Tror det er mange som ville unngått den tannlegen ja, selv med rabatt.

Jeg prøver å selge denne kupongen, men det er ikke lett selv når jeg setter ned prisen på den. Selv betalte jeg 250 kr. Jeg ser at tannlegen har et nytt tilbud på tannlegebehandling til samme pris, så det er vel ikke bare jeg som kvier meg. Det er en vanlig tannlegekontroll med røntgen og tannpuss. Jeg har egentlig litt dårlig råd, så jeg vurdere å bruke den likevel, men vet ikke helt om jeg tør. Tenk om jeg får hiv?

Gjest røskerud
Skrevet

Jeg prøver å selge denne kupongen, men det er ikke lett selv når jeg setter ned prisen på den. Selv betalte jeg 250 kr. Jeg ser at tannlegen har et nytt tilbud på tannlegebehandling til samme pris, så det er vel ikke bare jeg som kvier meg. Det er en vanlig tannlegekontroll med røntgen og tannpuss. Jeg har egentlig litt dårlig råd, så jeg vurdere å bruke den likevel, men vet ikke helt om jeg tør. Tenk om jeg får hiv?

''Tenk om jeg får hiv?''

Det ville jeg ikke bekymret meg for. Men jeg er generelt litt skeptisk til tannleger som driver med slike lokketilbud for å skaffe "kunder".

Skrevet

Jeg bør ikke svare deg :-).

Skrevet

Tvangstanker er det rette ordet, ikke paranonia.

Jeg hadde selv kviet meg, men hvet att det er 0,000000000001 prosent sjangse på å pådra seg hiv hos tannlegen. Dessuten blir (ble iallefall før) hiv positive behandlet på tannlegehøyskolen og ikke i private praksiser. Dessuten så er vel ikke tannbehandling noe de narkomane prioriterer, med det og skaffe penger til narko. Har hørt att narkomane som regel går til tannlegevakten, og da bare pga akutte ting, samt for å prøve å få flunipam av tannlegen.

Skrevet

Det var i hvert fall ikke der de narkomane fikk tilbud om tannlegebehandling før.

Skrevet

Jeg er ikke særlig glad i å påstå at andre har fordommer, men det er jo ikke slik at alle narkomane har HIV eller aids eller nødvendigvis er noe mer farlig syke enn ikke-narkomane heller. Og igjen, hvis det var noen som helst større risiko hos "slike" tannleger, så ville de sikret seg ekstra.

Skrevet

Det er helt på trynet å tenke sånn i alle fall - jeg hadde vært glad for å få en rimelig tannbehandling jeg, det koster jo skjorta! Tror jeg hadde flirt rått om noen hadde sagt noe sånt til meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vil ikke kalle dette paranoid. Det er grunnløs og ekstrem overdreven skepsis. Totalt ubegrunnet.

Skrevet

Jeg hadde ikke gått til den tannlegen nei. Ikke fordi jeg er redd for å få hiv, men fordi jeg ikke stoler på hvilken som helst tannlege. Er kanskje paranoid på en litt annen måte,tror jeg...

Skrevet

Tvangstanker er det rette ordet, ikke paranonia.

Jeg hadde selv kviet meg, men hvet att det er 0,000000000001 prosent sjangse på å pådra seg hiv hos tannlegen. Dessuten blir (ble iallefall før) hiv positive behandlet på tannlegehøyskolen og ikke i private praksiser. Dessuten så er vel ikke tannbehandling noe de narkomane prioriterer, med det og skaffe penger til narko. Har hørt att narkomane som regel går til tannlegevakten, og da bare pga akutte ting, samt for å prøve å få flunipam av tannlegen.

Dette er tannlegevakten

Skrevet

Jeg hadde ikke gått til den tannlegen nei. Ikke fordi jeg er redd for å få hiv, men fordi jeg ikke stoler på hvilken som helst tannlege. Er kanskje paranoid på en litt annen måte,tror jeg...

he he:-)

Skrevet

Det er helt på trynet å tenke sånn i alle fall - jeg hadde vært glad for å få en rimelig tannbehandling jeg, det koster jo skjorta! Tror jeg hadde flirt rått om noen hadde sagt noe sånt til meg.

Du kan får kjøpe den. Bor du i Oslo?

Skrevet

Du kan får kjøpe den. Bor du i Oslo?

Blir drygt kostbart å dra fra Trondheim til Oslo for en tannlegesjekk. ;o) Jeg har dessuten min faste tannlege som jeg går til årlig.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat noe som fortjener paranoid-stemplet som diagnose. Men det er bare tull.

Vurder om du skal gå dit ut fra normale vurderinger om valg av tannlege, ikke tenk på slike usakligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...