Gå til innhold

Risperdal og bivirkninger

Gjest fortsatt bekymret kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest fortsatt bekymret kjæreste
Skrevet

Kjæresten min har nå prøvd risperdal, 0,5 mg i går kveld. I dag er han veldig trøtt og sløv. Vi regner begge med at dette er en bivirkning av risperdal. Er det en bivirkning som vil være til stede så lenge han bruker risperdal? Eller vil det bli bedre etter hvert? Hvor lang tid må han ev gå på dem før trøttheten/sløvheten avtar.

Han opplever også at han ikke klarer å snakke like fort/er blitt treg. Kan det henge sammen med at han er trøtt og sløv? Eller er det en egen bivirkning? Og vil den i så fall gi seg etterhvert, ev hvor lang tid vil det ta? (Dager, uker...?)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En kan ikke gjøre seriøse vurderinger av bivirkninger før det har gått 2-4 uker.

Skrevet

Hei!

Jeg er nok ikke den rette til å svare, jeg tok 2 X 0,5 Risperdal en gang kun, dette fordi jeg gikk så mye.

Jeg ble sittende/liggende i en stol med sterkt ubehag, vanskelig å forklare, men jeg orker knapt snakke, følte meg så syk, min psykiater var ikke enig i at jeg skal ta slike medisiner, men jeg var så fortvilt over at jeg ved sterkt stress kan begynne å vandre og jeg var så sliten. Min psykiater sa dette " det er bedre å finne ut hva som er grunnen til at du vandrer" dette er vistnok en autistisk ting å gjøre, altså ved sterkt stress begynne å gå rundt, men for meg er det ubehagleig og jeg blir så lei meg, dette tror jeg var for 4 mnd siden, husker ikke helt, men min psykiater syns IKKE jeg skulle ta noe risperdal.

Min medisin heter oxytocin og det virker bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...