Gå til innhold

Overvektige har seg selv å takke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker og drikker...ser helt normal ut. Spiser sundt, går mye...ikke tykk. Men mange medisiner gjør deg feit.

Man trenger ikke å mobbe folk.De har sikkert speil hjemme alle sammen,og hater det de ser.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tjohei

9

• Olav Femte

3

• Lillemus

2

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man trenger ikke å mobbe folk.De har sikkert speil hjemme alle sammen,og hater det de ser.

Gjør det tingene noe bedere ?

Skrevet

Synes det er mye verre med de som sulter seg ihjel.Anorexi og bulemi.Synes hetter du bør gå inn på ett AA møte og si,"bare slutt å drikk da vel".Eller dra ned på plata til de na\rkomane og si:" så dumme dere er da,dere kan vel bare slutte?".

Hadde det vært så lett,hadde det ikke vært overvektige.Neste gang jeg er på Rimi,skal jeg kjefte på de små og de syltynne for at de ikke spiser.

Tror vel kanskje at tobakk,alkohol og narkotika er mye farligere enn mat.Er man skikkelig mett den ene dagen,orker man nesten ikke mat den neste dagen.

Hva har dette med psykiatri å gjøre? Er du en liten fjått som er livredd for de store og sterke? Tror du en mann på 100-150 kg er svak? Du får gå bort å be ham om å slanke seg da vet du så kanskje du får så mye bank at du havner på sykehus.

Mobbing av de feite er nå blitt en folkesport,siden mobbing av røykere og barn ikke er så populært lenger.

Du som er så siundt og frisk,vil du leve i 100 år og bruke hele livet på slankekost og trim,eller vil du heller kose deg i 70-80 år med den maten du ønsker?

Jeg hverken røyker eller drikker og håper jeg kommer i konflikt meg deg på gata,så jeg har noe å sitte på.Er 135 kg noe du klarer å holde oppe,eller ville jeg klemt deg flat?

Hei. Jeg er overvektig selv jeg. Hørt om ironi?

Gjest Mademoiselle
Skrevet

Tenkt så langt at det kanskje ligger en sykdom bak som gjør at en person er overvektig?

tzatziki1365380058
Skrevet

Men det er jo klart at de ikke opplever å bli mette - de er jo ute av balanse iht hvor mye mat kroppen trenger. Derfor må man gå sulten når man slanker seg til magesekken har blitt mindre.

Selvfølgelig er dette vanskelige ved veldig stor overvekt.

Det der stemmer bare delvis. Ja, man blir mindre sulten når man venner seg til å spise mindre, og man får mindre søtsug når man kutter ut søtt, men verken sultfølelsen eller søtsuget blir helt borte. I ella fall ikke hos meg, og andre tidligere overektige jeg kjenner.

Og jeg har levd sunt og spist "normalt" i mange år nå. Det er en kamp, hver eneste dag! Skjønner godt at folk ikke klarer det ;)

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Det der stemmer bare delvis. Ja, man blir mindre sulten når man venner seg til å spise mindre, og man får mindre søtsug når man kutter ut søtt, men verken sultfølelsen eller søtsuget blir helt borte. I ella fall ikke hos meg, og andre tidligere overektige jeg kjenner.

Og jeg har levd sunt og spist "normalt" i mange år nå. Det er en kamp, hver eneste dag! Skjønner godt at folk ikke klarer det ;)

Jo jeg er helt enig - jeg har det akkurat som deg :-)

Men noen klarer det og noen ikke - for meg handler det om viljestyrke og avledning.

Skrevet

Tja, man kan jo kanskje spørre seg hvorfor de spiser så mye.

"Alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker." Fritt etter Holberg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...