Gå til innhold

Kan latskap forårsake psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan latskap forårsake psykisk lidelse? Tenker da i forbindelse med at man får dårlig samvittighet for latskapen sin, og føler at folk er imot en fordi man er lat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror heller det er motsatt, at man blir litt "lat" noen ganger av å være psykisk syk. Jeg plages ihvertfall av at jeg blir veldig slapp og dette kan jo sikkert forveksles med latskap.

Skrevet

Jeg tror heller det er motsatt, at man blir litt "lat" noen ganger av å være psykisk syk. Jeg plages ihvertfall av at jeg blir veldig slapp og dette kan jo sikkert forveksles med latskap.

Enig!

Skrevet

Jeg ser jo selvsagt at det kan være sånn som det du skriver også. Er man lat, er man gjerne ganske inaktiv. Da vil jo risikoen for alle typer sykdommer komme.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det tror jeg ikke, men det kan påvirke humøret. Jeg kan i ihertfall bli både sur og misfornøyd hvis jeg ikke har fått utført det jeg hadde tenkt å utføre.

Dol er farlig på den måten, for en tanke om å sitte bare i 10 minutter kan fort bli til 2 timer. Jeg har blitt flinkere til ikke å kaste meg inn i diskusjoner som jeg vet tar tid, når jeg ikke har tid :-)

Skrevet

Det tror jeg ikke, men det kan påvirke humøret. Jeg kan i ihertfall bli både sur og misfornøyd hvis jeg ikke har fått utført det jeg hadde tenkt å utføre.

Dol er farlig på den måten, for en tanke om å sitte bare i 10 minutter kan fort bli til 2 timer. Jeg har blitt flinkere til ikke å kaste meg inn i diskusjoner som jeg vet tar tid, når jeg ikke har tid :-)

Men når du er lat, føler du ikke at folk snakker nedsettende om deg, da?

Skrevet

''Kan latskap forårsake psykisk lidelse?''

Det er nok heller omvendt.

Skrevet

Går ca. 1 time hver dag. Det gjør meg "frisk" mentalt. Pluss D - vitamin, som motvirker depersjon.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Men når du er lat, føler du ikke at folk snakker nedsettende om deg, da?''

Nå er det ikke så mange andre enn mannen min og ungene som kan se om jeg er lat og hvis jeg er lat plager det meg mer enn dem, tror jeg. Svaret er altså nei :-)

Gjest jensinius
Skrevet

Hvordan mener du at andre skal vite at du er "lat"?

Skrevet

''Dol er farlig på den måten, for en tanke om å sitte bare i 10 minutter kan fort bli til 2 timer.''

Sånn er det _bare_ du som opplever - bare så du vet det ;-)

Skrevet

Jeg tror ikke latskap forårsaker psykiske lidelser, men jeg tror latskap kan forverre lidelsen eller bidra til dårligere prognose/utvikling.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Dol er farlig på den måten, for en tanke om å sitte bare i 10 minutter kan fort bli til 2 timer.''

Sånn er det _bare_ du som opplever - bare så du vet det ;-)

Regner med at jeg ikke er alene om det ja :-)

Skrevet

Jeg tror ikke latskap forårsaker psykiske lidelser, men jeg tror latskap kan forverre lidelsen eller bidra til dårligere prognose/utvikling.

Ja... er det fordi man da får dårlig samvittighet?

Skrevet

Hvordan mener du at andre skal vite at du er "lat"?

De kan jo se at jeg bare sløver vekk livet... at jeg ikke jobber...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...