Gå til innhold

NHD- Gjentatte tanker, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har diagnosen bipolar lidelse og PTSD. Fungerer fint med medisiner. Problemet er gjentatte tanker som jeg har..

Har hatt det nesten et halvt år. Det dreier seg nesten om bagateller og episoder som hendte for så lange sia som 10-15 år tilbake..

Et eksempel er en gang jeg var på konsert. Traff en gammel lærer. Jeg gikk rett forbi henne uten å hilse fordi jeg ikke orket at hun skulle spørre hvordan det gikk med meg. ( Slet da veldig med psyken.)

Når jeg får disse plagsomme-gjentatte tankene så "går jeg gjennom det som skjedde" og så angrer og klandrer jeg meg selv for det som skjedde. (At jeg var så feig som ikke hilste For hun hadde tidligere vært så snill og hjelpsom mot meg..)

Har også et par andre enkelt episoder som stadig dukker opp i hodet mitt.

Disse tankene rundt enkelt episoder dukker opp igjen og igjen. Gjerne hver dag. Det er ubehagelig og plagsomt!

Hva er det og hva kan jeg gjøre??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...