Gå til innhold

Hvordan mestre depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å bruke medisiner. Noen som har råd. Det jeg har hørt før er mosjon og sunt kosthold. Snakke med noen en stoler på. Prøve kognitiv behandling, men vanskelig å finne noen med driftsavtale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror enkelte fastleger har lært seg kognitiv terapi til den slags bruk. Jeg har bekjente som har benyttet seg av det ved lettere depresjoner.

Håper at det ordner seg :o)

Gjest Hinduen
Skrevet

Jeg tror det viktigste er å være sosial. Å snakke med positive mennesker. Det finnes sikkert et kommunalt tilbud der du bor.

Skrevet

Jeg tror enkelte fastleger har lært seg kognitiv terapi til den slags bruk. Jeg har bekjente som har benyttet seg av det ved lettere depresjoner.

Håper at det ordner seg :o)

Jeg har vært deprimert så lenge, men tror jeg ikke er tungt deprimert fordi jeg har foreldre i nærheten som jeg er en del hos så jeg slipper å sitte alene i leiligheten. Jeg har problemer med å finne meg til rette i livet og arbeidslivet. Vet ikke hva som er riktig for meg. Tror jeg skal satse på kontorarbeid. Problemet er alt rundt på arbeidsplasser. Det sosiale. Jeg føler jeg bare kan være meg selv, ikke gå inn i roller. Hvis jeg går inn i roller er det som jeg mister meg selv og blir dårlig.

Skrevet

Jeg tror det viktigste er å være sosial. Å snakke med positive mennesker. Det finnes sikkert et kommunalt tilbud der du bor.

Problemet er at jeg kan ha fordommer mot andre som er psykisk syke. Jeg blir trist av å være i et psykiatrimiljø hvor folk bare har gitt opp.

Skrevet

Være takknemlig for de positive øyeblikkene, holde fokus på positive ting. Er vel en klisje og ikke lett å praktisere på det mørkeste, men det hjelper meg :)

Skrevet

Være takknemlig for de positive øyeblikkene, holde fokus på positive ting. Er vel en klisje og ikke lett å praktisere på det mørkeste, men det hjelper meg :)

Skrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...