Gå til innhold

Jeg savner 70-80 årene slik at jeg blir syk

Anbefalte innlegg

Gjest Squralli
Skrevet

Tiden vi lever i nå må være den verste tiden for menneskeheten noensinne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Squralli
Skrevet

80 tallet var bra :-)

Ja, det var et godt liv da. :)

Skrevet

Ja, det var et godt liv da. :)

Jepp, og masse bra musikk :)

Gjest Squralli
Skrevet

Ja, musikken nå er søppel i forhold. :)

Skrevet

Enig. Skulle hatt en tidsmaskin :-)

Gjest Squralli
Skrevet

Hehe ja det hadde vært gøy! :)

Gjest Squralli
Skrevet

Kjempeartig :-)

Ja en kjempegøy tid var det. :)

Gjest General Von Klink
Skrevet

Verste for menneskeheten? Kan du utdype?

Gjest Squralli
Skrevet

Verste for menneskeheten? Kan du utdype?

Trenger det noe utdypning da? Det har aldri vært så mange uføre eller folk som ikke arbeider her i landet før.

Gjest General Von Klunk
Skrevet

Trenger det noe utdypning da? Det har aldri vært så mange uføre eller folk som ikke arbeider her i landet før.

Ja. Det du nevner utgjør jo kun en liten del av "menneskeheten."

Skrevet

Vil tro endel av de som ikke kan jobbe idag, ikke kan det nettopp pga slike tankemønstre som du viser i overskriften din ;)

Skrevet

Hvorfor er det så ille nå? Jeg savner ikke fortiden....

Skrevet

Ja en kjempegøy tid var det. :)

Du var jo en del år yngre den gang og vi husker vel alle ungdomstiden som en morsom del av livet vårt. De som er unge i dag vil tenke tilbake på 2012 å tenke at DA var det jammen morosomt å leve, da hadde de ikke mange bekymringer!

Skrevet

''Jepp, og masse bra musikk''

Er det noen som nekter deg å høre på musikk fra 80-tallet i dag?

Skrevet

Hvor gammel var du på den tiden? Kan det tenkes at det har noe med saken å gjøre?

I løpet av 1970-tallet skjedde det en del store forandringer i Norge. Det var med andre ord ganske turbulent. Det er sikkert mange som i ettertid synes disse endringene har vært positive, men som ikke opplevde det slik mens det sto på. Noen trodde nok landet ville gå undergangen i møte da lovforbudet mot samboerskap (også for par av motsatt kjønn) og homofili ble opphevet i 1972.

På 80-tallet mistet vi uskylden økonomisk sett. Det ble slutt på forutsigbarheten på mange måter. Vissheten om at ting bare kunne bli bedre (f.eks. at hvis man klarte lånet sitt første året, ville det aldri bli noe problem senere), forsvant. Av de ting jeg ikke savner fra det tiåret, kommer tosifret rente på boliglånet og varsel om økning flere ganger i året, høyt på lista.

Men dette er selvfølgelig preget av at jeg var voksen da. Datteren min som ble født i 1990, var nok lykkelig uvitende om at barnehageplassen hennes (som vi var svineheldige som fikk) kostet over 4000 i måneden, noe som var MYE penger for 20 år siden. For henne vil kanskje 90-tallet være den bekymringsløse fortiden. Det er helt naturlig at man føler det slik.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Hvem sier man må høre på musikk man ikke liker da? Du kan da vel høre på den musikken du liker... Merkelig ting å klage på...

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Trenger ingen tidsmaskin - vi har Spotify:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...