Gå til innhold

NHD- Bekymring eller bagatell??

Gjest veldig takknemlig for svar :-)

Anbefalte innlegg

Gjest veldig takknemlig for svar :-)
Skrevet

Har ei datter på 12 år som er VELDIG opptatt en musikk gruppe.

Hun spiller musikken deres hele tiden. Bruker timesvis hver dag å lese om dem på internett. ( Om dem og hva mødrene, kjærestene og livvakten deres gjør og sier..)

Det siste hun gjør før hun legger seg er å lese om gruppa og det første hun gjør når hun står opp er å lese om dem. Hun har bilder og plakater av dem overalt på rommer.

Hun har mye penger å kjøpe effekter av denne musikk gruppa. Hun kan prate og prate og prate om denne gruppa i timesvis..

Vi foreldre har prøvd å si i fra at dette kan bli for mye, men da blir hun bare veldig sur og i forsvarsposisjon..

Hun er ellers en veldig smart, sosial og skoleflink jente som det ikke er noe problem med.. Men denne dyrkelsen av personene og musikken og alt som har med denne gruppa å gjøre gjør meg alvorlig bekymret.. Dattra vår har en annen fritidsaktivitet utenom.. Hun er VIRKELIG opptatt av denne gruppa og hva hvert medlem gjør, sier og befinner seg til enhvertid..

Grunn til bekymring eller en bagatell?

( Har slitt selv psykisk med bipolarlidelse 2 )

Videoannonse
Annonse
Gjest veldig takknemlig for svar:-)
Skrevet

Dette har pågått over flere måneder..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes ikke du skal være bekymret for dette. Slikt er ganske vanlig og går vanligvis over når en vokser til.

Da er jeg mer bekymret for voksne? menn som brenner skjorta til en fotballspiller fordi han skifter fra en klubb til en annen.

Gjest night bird
Skrevet

Høres ut som en av mine slektninger. Hans interesse for fotball var slik. Han er i dag en voksen og velfungerende mann som fortsatt er svært fotballinteressert, men har også skjønt at det finnes andre ting å snakke om. :-)

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Har det samme her med en 14 åring - med noe jeg regner med er samme gruppe, og en enkeltartist i tillegg...

Ser ikke på det som bekymringsverdig i det hele tatt, var vel også en psykolog som uttalte seg i etterkant av Biebers Oslobesøk, at dette var en normalt utvikling hos tenåringsjenter....

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Dette har pågått over flere måneder..

Her snakker vi to år;-)

Gjest veldig takknemlig for svar:-)
Skrevet

Har det samme her med en 14 åring - med noe jeg regner med er samme gruppe, og en enkeltartist i tillegg...

Ser ikke på det som bekymringsverdig i det hele tatt, var vel også en psykolog som uttalte seg i etterkant av Biebers Oslobesøk, at dette var en normalt utvikling hos tenåringsjenter....

He he. Måtte smile når jeg leste svaret ditt.Betryggende å høre at andre mødre (og fedre) også har det slik med sine unge :-) At det ikke er hun-oss det er galt med ;-)

Gjest mamma som startet denne tråden :-)
Skrevet

Direction infection? ;-)

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Direction infection? ;-)

Direction infection og Beiber fever - det er rett og slett en forferdelig kombinasjon:-)

Å slik som jeg kjenner meg igjen når du beskriver en tenåring som blir sur eller rett og slett bare veldig såret og sint hvis man skulle finne på å si noe som kan minne om kritikk:-)) Men de er nå søte da...

Gjest mamma`n igjen :-)
Skrevet

Direction infection og Beiber fever - det er rett og slett en forferdelig kombinasjon:-)

Å slik som jeg kjenner meg igjen når du beskriver en tenåring som blir sur eller rett og slett bare veldig såret og sint hvis man skulle finne på å si noe som kan minne om kritikk:-)) Men de er nå søte da...

He he! Her er det masse "Direction" og moderat Beiber..

Kan gå på tålmodigheten løs etter dager (måneder) og for deg år(!) med fullt fokus på det ;-)

Men javisst er de søte!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...