Gå til innhold

Jeg har nesten ødelagt alt.(studier)

Anbefalte innlegg

Gjest Friolsa
Skrevet

Jeg har etter en lang prosess endelig nesten fullført en utdannelse. Det mangler bare en oppgave som jeg burde ha jobbet med i sommer. Men det har jeg altså ikke. Vært lei av alt og unnvikende så nå sitter jeg i en knipe her.

Vet ikke om man kan kalle det psykisk sykdom det som har skjedd i sommer. Mer enn sånn Gi f i alt holdning i grunn. Som post og diverse annet.

Er det mulig å skrive en bachelor på knapt 2 uker. Har begynt sikkert skrevet 8 sider eller noe. Og jeg har også alt av stoff jeg skal bruke klart. Dette her var oppgaven jeg skulle klare å få A på. Jeg brukte så mye tid på research ,lesing og forberedelser. Så bare ramlet jeg av dette bra toget jeg var på og nå er jeg altså i ganske krise.

Ønsker ikke å utsette det ytterligere så jeg tror jeg får bare satse på å gjøre mitt beste og at å stå er målet. C blir jeg fornøyd med. A eller B er det jeg egentlig vil ha. Men når jeg har vært så dum må jeg bare ta konsekvensene av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk de to ukene på å skrive som ville faen, drit i hvordan karakteren blir.

Synes

Skrevet

Det er mulig å skrive oppgaven på to uker, men da må du jobbe _mye_ disse to ukene. Hvor lang skal den være?

Gjest Friolsa
Skrevet

Det er mulig å skrive oppgaven på to uker, men da må du jobbe _mye_ disse to ukene. Hvor lang skal den være?

Oppgaven skal være på ca 25 sider. Så burde være overkommelig.

Skrevet

Du må da for svarte ikke gi opp nå? Du er så nær målet som du kan komme, så ta deg selv nakken og skriv som f....i de to ukene som er igjen. Klart du klarer dette.

Gjest Friolsa
Skrevet

Bruk de to ukene på å skrive som ville faen, drit i hvordan karakteren blir.

Synes

Jeg har bestemt meg og jeg skal virkelig jobbe. Jeg starter akkurat nå faktisk ; )

Vært og handlet redbull og sjokkis nå er jeg klar for å virkelig gi alt de siste ukene.

motorPrøysen
Skrevet

Det lar seg gjøre. Dette er hva jeg ville gjort om jeg var deg: Skrevet et førsteutkast kjapt. Det er viktig å komme i gang og få noe ned på papiret. Jeg ville ikke redigert eller flikket underveis, bare skevet i vei, selv om jeg kanskje syntes det ble dårlig. Tre sider per dag. Da har du et utkast etter åtte dager, og så kan du gå i gang med å redigere og skrive på nytt.

Hvis du har problemer med å sette deg ned ved maskinen for å skrive ville jeg brukt korte økter og en stoppeklokke. F.eks: Bestem deg for at du skal skrive i bare tjue minutter, etter det kan du ta en pasue, drikke te eller kaffe, sjekke mail. Ha første økt så tidlig du kan etter å ha stått opp.

Skrevet

25 sider greier du på 14 dager. Avlys alle avtaler, vær disiplinert og jobb masse, så går dette.

Stå opp tidlig, jobb fra morgenen av, gå en tur midt på dagen og evt på kvelden før du jobber videre.

Lykke til!

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Siden det virker som om du har gjort alt research-arbeidet og har innhentet det stoffet du trenger, og nå bare trenger å skrive oppgaven, kan jeg ikke skjønne annet enn at du skal kunne greie det:-) Lykke til!

Skrevet

Det er fullt mulig. Jeg skrev en gang en tilsvarende oppgave på 7 dager - etter at jeg slik du beskriver, nærmest hadde druknet i stoffet på forhånd.

Sett i gang og "press-skriv". Ikke tillat deg å stoppe opp i skrivingen f.eks. de første 30 minuttene, bare skriv og skriv. Etterpå kan du sortere det du har skrevet.

Skrevet

ABSOLUTT! Selvfølgelig klarer du dette, særlig når du har gjort researchen. Man jobber best under press. Mye vanskeligere å komme i gang når man har hele sommeren enn hvis du hadde hatt begrenset tid. Hvis det er noen trøst,er det helt sikkert mange av de du studerer med som er i samme situasjon. Vet om en som skrev tilsvarende oppgave på et par dager.

Motorprøysen har gode råd.

Lykke til!

Skrevet

Du kan enda klare det - med ståkarakter!

Men da må du jaggu sette inn giret. Bruk dagene effektivt og konstruktivt. Ha alltid penn og papir tilgjengelig og noter når du kommer på noe.

Hva omhandler oppgaven din? Kanskje kan vi hjelpe med innspill?

Jeg har vært i akkurat samme situasjon. Forferdelig, og selvfølgelig selvforskyldt, så til de grader også!

Men guts på - sett igang!

*spark!*

Skrevet

You go! Dette klarer du! Ikke gi deg nå, jeg heier på deg helt til du er ferdig!

Skrevet

Om du setter deg ned så får du gjort utrolig mye på 2 uker :)

Sett i gang :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...