Gå til innhold

Deppa av overspising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke hvorfor jeg gjør dette gang på gang, spiser sjokolade til jeg nesten stuper. Føler meg elendig og feit, og alt er tungt. Spiser meg psykisk dårlig tror jeg, blir sløv og lat. Men er dorsk fra før og gir da F, får prøve å ta mindre solian og mindre seroquel. Nå skal jeg ta meg sammen og spise sunt, er ikke så opptatt av å spise uten medisiner. Så dette må skyldes medisiner?

Da er det vel lurt å prøve uten medisiner?

Legger jo bare på meg av dette + blir deppa, det er jo ingen god løsning?

Da er vel ikke medisinene verdt det?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det smarte er å ta medisiner og spise sunn mat i passe mengder.

Skrevet

Det smarte er å ta medisiner og spise sunn mat i passe mengder.

Men søtsaker er som dop for meg, bare må putte det i munnen. Men får prøve å spise sunt fra i morgen av, må bare klare det for dette er veldig destruktivt. Føler alle ser på meg at jeg overspiser, da blir det vanskelig å gå tur og. Føler jeg ikke har rett til det, burde bare skamme meg. Det gjør jeg og.

Skrevet

Men søtsaker er som dop for meg, bare må putte det i munnen. Men får prøve å spise sunt fra i morgen av, må bare klare det for dette er veldig destruktivt. Føler alle ser på meg at jeg overspiser, da blir det vanskelig å gå tur og. Føler jeg ikke har rett til det, burde bare skamme meg. Det gjør jeg og.

Det der gjør jeg og. Men jeg orker ikke fokusere så mye på det, jeg lar meg rase utpå en gang i mellom. Fortrinnsvis lørdager. Og så bruker jeg heller energien på å motivere meg for trening og normal spising til daglig. For det er igrunnen det jeg har mest av, hverdager.

Kanaliser alle følelsene dine på de tingene som er bra, da ser du fort at du har plass til utskeielser og de er ikke dødssynder. :0)

Skrevet

Det der gjør jeg og. Men jeg orker ikke fokusere så mye på det, jeg lar meg rase utpå en gang i mellom. Fortrinnsvis lørdager. Og så bruker jeg heller energien på å motivere meg for trening og normal spising til daglig. For det er igrunnen det jeg har mest av, hverdager.

Kanaliser alle følelsene dine på de tingene som er bra, da ser du fort at du har plass til utskeielser og de er ikke dødssynder. :0)

Men jeg klarer ikke stoppe heller, skal be samboeren min gjemme resten av godteriet. Tror jeg må holde meg helt unna, har lyst å kaste opp men hater å spy. Smaker ikke godt med sunn mat heller pga overspisingen, men når en spiser bare sunt smaker maten godt. Bare destruktivt det her.

Skrevet

''Så dette må skyldes medisiner?''

Det kan godt skyldes medisiner, men det går jo an å gjøre noe med likevel... uten at jeg får det til selv...

Skrevet

''Så dette må skyldes medisiner?''

Det kan godt skyldes medisiner, men det går jo an å gjøre noe med likevel... uten at jeg får det til selv...

Sikkert nok, med en vilje av stål. Jeg er ikke flink, vet det. Men skal prøve...igjen.

Skrevet

Sikkert nok, med en vilje av stål. Jeg er ikke flink, vet det. Men skal prøve...igjen.

Prøv å tenke at du ikke trenger en vilje av stål - det er det de som går til nordpolet alene som trenger. :-P

Neida, det er vanskelig... jeg klarer det ikke selv. Som sagt.

Skrevet

Prøv å tenke at du ikke trenger en vilje av stål - det er det de som går til nordpolet alene som trenger. :-P

Neida, det er vanskelig... jeg klarer det ikke selv. Som sagt.

Ja er vanskelig, og ikke vits å gå tur heller når jeg likevel spiser godteri. Mister all motivasjon, spiser selv om jeg er mett. Kommer ikke til å veie meg før jeg har spist sunt i en uke minst.

Skrevet

Men jeg klarer ikke stoppe heller, skal be samboeren min gjemme resten av godteriet. Tror jeg må holde meg helt unna, har lyst å kaste opp men hater å spy. Smaker ikke godt med sunn mat heller pga overspisingen, men når en spiser bare sunt smaker maten godt. Bare destruktivt det her.

Ikke ha sånt i huset er beste rådet. Fyll opp skapene med nøtter og havregryn istedet. ;0)

Skrevet

Ikke ha sånt i huset er beste rådet. Fyll opp skapene med nøtter og havregryn istedet. ;0)

Skal gjøre det, har kastet lakrisen og nå går resten av ostepopen i søpla. Hater egentlig godteri :(

Men det smaker jo såååå godt.

Skrevet

...du treffer virkelig spikeren på hodet...åh, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver...

Sender deg et oppmuntrende røyksignal :o)

Skrevet

Skal gjøre det, har kastet lakrisen og nå går resten av ostepopen i søpla. Hater egentlig godteri :(

Men det smaker jo såååå godt.

Jeg har tro på aversjonsterapi. Man kan lukte på noe ekkelt hver gang man spiser godis... :0D (men jeg tør ikke prøve selv)

Eller bare tenke at det smaker py hver gang man spiser. Jeg tror faktisk at man over tid vil greie å overbevise seg selv om at det er sant og.

Skrevet

Tricks: Vær heller litt ekstra råflott med innkjøp av bær. Det blir etterhvert søtt nok og gir en lett metthetsfølelse :o)

Skrevet

...du treffer virkelig spikeren på hodet...åh, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver...

Sender deg et oppmuntrende røyksignal :o)

Takk :)

Får kjøpe bær istedenfor godteri, kan ikke ha det i hus det er sikkert.

Skrevet

Jeg har tro på aversjonsterapi. Man kan lukte på noe ekkelt hver gang man spiser godis... :0D (men jeg tør ikke prøve selv)

Eller bare tenke at det smaker py hver gang man spiser. Jeg tror faktisk at man over tid vil greie å overbevise seg selv om at det er sant og.

Skal iallefall bruke denne ekle følelsen jeg har nå som motivasjon, vil jo ikke ha det sånn.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Takk :)

Får kjøpe bær istedenfor godteri, kan ikke ha det i hus det er sikkert.

Sørg for å være mett på sunne matvarer, så blir søthungeren lettere å takle. Dessuten er det vanskeligere å stoppe å spise godterier enn å la være med å spise det.

Det har jeg erfart enda jeg ikke bruker den type medisiner som gir økt sultfølelse.

Skrevet

Sørg for å være mett på sunne matvarer, så blir søthungeren lettere å takle. Dessuten er det vanskeligere å stoppe å spise godterier enn å la være med å spise det.

Det har jeg erfart enda jeg ikke bruker den type medisiner som gir økt sultfølelse.

Jepp, fra i morgen av begynner mitt nye sunne liv. Null godteri.

Gjest bølger
Skrevet

Føler med deg.

Å miste kontrollen over matinntaket er ikke lett. Vi kan komme med så mange råd vi vil, men det er ikke lett å følge opp.

Selv prøver jeg å drikke vann hver gang jeg har lyst til å stappe noe i munnen. Klarer iallefall å utsette det litt, men jeg føler suget er der helt til jeg har spist så mye som kroppen har vendt seg til å få. Kampen er å få kroppen til å venne seg til mindre. Jeg bruker fluoxetin som hjelper meg litt til å holde kontrollen, men merket at når jeg begynte på seroquel så økte suget igjen.

Men faste måltider, trim og drikke vann hver gang du har lyst på noe er det jeg har mest tro på, men det krever viljestyrke og gjennomføre det.

Skrevet

Føler med deg.

Å miste kontrollen over matinntaket er ikke lett. Vi kan komme med så mange råd vi vil, men det er ikke lett å følge opp.

Selv prøver jeg å drikke vann hver gang jeg har lyst til å stappe noe i munnen. Klarer iallefall å utsette det litt, men jeg føler suget er der helt til jeg har spist så mye som kroppen har vendt seg til å få. Kampen er å få kroppen til å venne seg til mindre. Jeg bruker fluoxetin som hjelper meg litt til å holde kontrollen, men merket at når jeg begynte på seroquel så økte suget igjen.

Men faste måltider, trim og drikke vann hver gang du har lyst på noe er det jeg har mest tro på, men det krever viljestyrke og gjennomføre det.

Ja, får lete frem viljestyrken. Har den noen ganger men så gir jeg plutselig F, vet ikke hvorfor det er sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...