Gå til innhold

NHD-Andre. Fryktelig tungvint?

Anbefalte innlegg

Gjest ja ja så var det meg
Skrevet

Går til psykiater hver uke. I dag fikk jeg telefon fra sekretæren på sykehuset at psykiateren var syk og timen måtte utgå.

Greit det men hun sa at de skulle sende brev når psykiateren var tilbake og jeg kunne få ny time..

Nå er det slik at jeg har gått til time ukentlig i flere år til samme dag og tidspunkt. Kunne de heller ikke evt ringe meg eller sende en tekstmelding når hun er tilbake istedenfor et tungrodd brev??

Er ikke dette fryktelig tungvint. Evt kunne de sagt at hvis jeg ikke hører mer fra dem så er det time til vanlig tid neste uke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tante Navn
Skrevet

Kanskje psykiateren er blitt langtidssykemeldt?

Skrevet

Det viktigste er at du får beskjed. Så får du heller takle å åpne en konvolutt. Sannsynligvis vet de ikke hvor lenge vedkommende vil være sykemeldt.

Blir det langvarig pause i behandlingen, bør du selvsagt få et alternativ.

mvh

Skrevet

Ja, det hørtes veldig tungvint og utdatert ut å sende brev for noe sånt. En telefon eller epost burde kunne gå an i 2012.

Skrevet

Er det ikke fryktelig tungvint å undres over slike bagateller :)?

Skrevet

''Er det ikke fryktelig tungvint å undres over slike bagateller :)?''

Det er nok ikke en bagatell for den som venter på time.

Skrevet

Akkurat sånn funket det på Dps her, da jeg gikk der ukentlig for noen år siden. Jeg opplevde det også som veldig vanskelig å håndtere (behandleren min var mye syk), for alt ble plutselig veldig usikkert og jeg gikk bare og ventet på brev med beskjed om ny time.

Men sånn er det med sykdom. Uforutsigbart ...

Skrevet

Ikke en bagatell, hvis du går til en behandler ukentlig.

Gjest sandra u
Skrevet

Det er klart en ekstra belastning å gå å vente på brev fra behandler når man går ukentlig til time og ikke vet om h*n blir borte 1 uke eller 5 mnd...

Skrevet

Hvor vidt beskjeden sendes med e-mail eller snail-mail er bagatell.

Å ikke vite hva man har å forholde seg til, er selvsagt et problem.

mvh

Gjest sandra u
Skrevet

mvh

"Så får du heller takle å åpne en konvolutt".

Trenger du være så nedlatende?

Kanskje en bagatell for deg, men jeg trodde også brev i posten var temmelig utdatert.. Tar litt ekstra tid før den kommer fram også.

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at det er en ekstra belastning å gå rundt å vente på time selv om ikke akkurat det kom tydelig frem i innlegget?

Skrevet

"Så får du heller takle å åpne en konvolutt".

Trenger du være så nedlatende?

Kanskje en bagatell for deg, men jeg trodde også brev i posten var temmelig utdatert.. Tar litt ekstra tid før den kommer fram også.

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at det er en ekstra belastning å gå rundt å vente på time selv om ikke akkurat det kom tydelig frem i innlegget?

Selvsagt er det et problem å ikke vite hva man har å forholde seg til.

Men beskjed på papir framfor elektronisk synes jeg virkelig ikke er noe å klage over selv om det ikke er det mest moderne. Noen av pasientene kan til og med foretrekke brev.

mvh

Skrevet

Det er klart en ekstra belastning å gå å vente på brev fra behandler når man går ukentlig til time og ikke vet om h*n blir borte 1 uke eller 5 mnd...

''Det er klart en ekstra belastning å gå å vente på brev fra behandler når man går ukentlig til time og ikke vet om h*n blir borte 1 uke eller 5 mnd...''

Ja, det har jeg ingen problemer med å forstå!

Skrevet

mvh

''Hvor vidt beskjeden sendes med e-mail eller snail-mail er bagatell.''

Ikke helt enig, snail-mail kan fort ta 2-3 dager eller mer. Ofte sendes slikt også ut med B-post, utrolig nok!

Skrevet

Ikke sikkert de vet hvor lenge psykiateren din blir værende syk? Jeg får også brev i posten om timer, og dette plager meg ikke. Går helt fint :-)

Skrevet

''Hvor vidt beskjeden sendes med e-mail eller snail-mail er bagatell.''

Ikke helt enig, snail-mail kan fort ta 2-3 dager eller mer. Ofte sendes slikt også ut med B-post, utrolig nok!

B-post er selvsagt ikke holdbart i slike sammenhenger. Men du har rett i at noen faktisk bruker det.

Det jeg synes blir mest feil er mangelen på informasjon, hvordan den enn formidles.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Kunne de heller ikke evt ringe meg eller sende en tekstmelding når hun er tilbake istedenfor et tungrodd brev?''

S: Ba du om det? Vi gjør det om pasienten ønsker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...