Gå til innhold

Sliter med det hverdagslige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med det hverdagslige jeg. Er såvidt det "går rundt". Jeg mener at jeg har problemer med å holde huset rent, vaske opp, vaske klær, personlig hygiene etc...

Klarer det bare av og til.

Det er ikke bare "just do it", for da ville jeg vel ha gjort noe med det for lenge siden...

Hva kan hjelpe på dette? Innleggelse på psykiatrisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved innleggelse kan du jo få hjelp til å komme i gang med ting, men hva med psyk.sykepleier en gang i uka. Den kan jo og hjelpe deg igang :)

Gjest slubbert
Skrevet

''Jeg mener at jeg har problemer med å holde huset rent, vaske opp, vaske klær, personlig hygiene etc...''

Hvorfor klarer du ikke dette da?

Skrevet

''Jeg mener at jeg har problemer med å holde huset rent, vaske opp, vaske klær, personlig hygiene etc...''

Hvorfor klarer du ikke dette da?

Gidder ikke, orker ikke, vil ikke...

Skrevet

Ved innleggelse kan du jo få hjelp til å komme i gang med ting, men hva med psyk.sykepleier en gang i uka. Den kan jo og hjelpe deg igang :)

Mja, kunne kanskje vært noe, men jeg vil helst ikke ha folk hjem hit...

Skrevet

Bestemme deg for å gjøre en ting hver dag og så gjør du det. F.eks. idag skal jeg vaske badet. Imorgen skal jeg vaske kjøkkenbenken, den tredje dagen vasker du golvet på kjøkkenet, den fjerde dagen tørker du støv, osv, osv. Skriv deg gjerne en liste over ting du skal gjøre, men bare litt hver dag, slik at det er overkommelig.

Skrevet

Bestemme deg for å gjøre en ting hver dag og så gjør du det. F.eks. idag skal jeg vaske badet. Imorgen skal jeg vaske kjøkkenbenken, den tredje dagen vasker du golvet på kjøkkenet, den fjerde dagen tørker du støv, osv, osv. Skriv deg gjerne en liste over ting du skal gjøre, men bare litt hver dag, slik at det er overkommelig.

Jeg gidder ikke lage noen liste, men jeg skal prøve å gjøre litt hver dag... :-) Jeg har gjort litt i dag, da.

Gjest svarttrost
Skrevet

Mja, kunne kanskje vært noe, men jeg vil helst ikke ha folk hjem hit...

Jo da dette kan du greie :-). jeg skal vaske jeg også nå så hvorfor ikke gjøre det sammen med meg?. Bytt på senga di, det er viktig og da kjenner du hvor utrolig deilig det er når det er rent. Kjøp deg ordentlig utstyr, da er det både lettere å sette igang og få gjennomført det. Tenk at du skal bli bedre enn alle dine nærmeste naboer til sammen, for da er du ihvertfall god til noe. Det gjør jeg :-)).

Skrevet

Hvor vil du egentlig med innlegget?? I overskriften sier du at du ''Sliter med det hverdagslige'' og spør ''Hva kan hjelpe på dette?'' Og når noen rådgir deg sier du ''Gidder ikke, orker ikke, vil ikke'' For meg ser det ut som du mangler tilstrekkelig motivasjon til å bedre situasjonen, og bør bare forsone deg med at du ikke gidder å fikser det hverdagslige.

Skrevet

Det gjør jeg også. Jeg finner ikke motivasjon til å gjøre rent. Det kan gå flere måneder før det blir gjort rent her.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Det er ikke bare "just do it", for da ville jeg vel ha gjort noe med det for lenge siden.''

Jo det er bare "just do it", men du gjør det ikke :-)

''Hva kan hjelpe på dette? Innleggelse på psykiatrisk?''

Hvordan skal huset bli rent av det?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Da må du bare leve i møkka di.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...